(צילום: מוזיאון יהדות איטליה)
(צילום: מוזיאון יהדות איטליה)

העיר שסרוגה לה יחדיו: מיצב סריגה קהילתי של נשים בנות הגיל השלישי נתלה על גבי מוזיאון יהדות איטליה בירושלים

היצירה מורכבת מ- 10 יריעות סרוגות היוצרות יחד תמונה סביבתית בקנה מידה גדול. היריעות, היוצרות יחד רצף של 36 מטר, יולבשו על הבניין של המוזיאון וסביב חלונותיו. שטחה של היצירה כ-140 מטר רבוע, והיא עשויה מכ-1600 גלילי חוט באורך של 384,000 מטר

פורסם בתאריך: 24.7.22 15:22

מיצב סריגה קהילתי של כ-150 נשים בנות הגיל השלישי מירושלים והסביבה נתלה על גבי מוזיאון יהדות איטליה שבירושלים ע"ש ש.א נכון. המיצב, המכונה "העיר שסרוגה לה יחדיו", מציע רעיון חדש של ציור קיר ואומנות רחוב בעזרת סריגים. היצירה מורכבת מ- 10 יריעות סרוגות היוצרות יחד תמונה סביבתית בקנה מידה גדול. היריעות, היוצרות יחד רצף של 36 מטר, יולבשו על הבניין של המוזיאון וסביב חלונותיו. שטחה של היצירה כ-140 מטר רבוע, והיא עשויה מכ-1600 גלילי חוט באורך של 384,000 מטר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מרב גלעד, אומנית סריגה קהילתית ומפיקת המיצב, מספרת ש"הסריגה האורבנית מאפשרת לנשים רבות מרחבי העיר ומחוצה לה לחוש שייכות וגאוות יחידה על "קישוט ירושלים", העיר שרבות מהן חיות בה כ- 70 שנה. הנשים ובני משפחותיהם הופכים לקהל יעד טבעי למיצב, ומתרגשים לבקרו, תוך כדי יציאה לא שגרתית מהדיורים המוגנים ומרכזי היום, למרכז העיר".

עוד היא מוסיפה כי "המיצב מייצר התרחשות חגיגית ברחוב, והיריעות הסרוגות בדגמים מיוחדים ובצבעוניות מתפרצת עשויות בטכניקה עתיקה מתחום מלאכות היד. החיבור בין המודרני לעתיק יוצר הפתעה ויזואלית-תחושתית מעניינת ובלתי צפויה והצבעוניות והססגוניות של היריעות משקפת את הפסיפס הצבעוני של אוכלוסיית העיר".

יצוין כי המיצב ממומן על ידי החברה העירונית אריאל וחברת עדן.


(צילום: מוזיאון יהדות איטליה)

(צילום: מוזיאון יהדות איטליה)


יש לציין כי לצד תליית המיצב, מציג מוזיאון יהדות איטליה תערוכה של עבודות סרוגות מאוסף המוזיאון. התערוכה מציגה את מלאכת הסריגה שהייתה מזוהה בעיקר עם נערות, נשים וסבתות. ניתן יהיה להתבונן בבגדים שסרגו ותפרו נשות הקהילה היהודית-איטלקית כחלק מתפקידן הפעיל כאימהות וכשותפות לרגעים המכוננים במעגל החיים היהודי. הפריטים שיוצגו סרוגים בעבודת-יד ועשויים מחומרים כגון צמר, תחרה וכותנה כך שיש בפריטים אלו שילוב של כמה סוגי מדיום והן נעשו בטכניקות סריגה מגוונות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר