רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

פרסום ראשון: הושגה הסכמה עם רמ"י ומשרד השיכון – תוכנית הבשורה בלבן של ליאון תוגש לותמ"ל

אחרי חודשים של אי הסכמות וקרבות אגו בנוגע לבנייה ברכס לבן, ראש העיר משה ליאון הגיע להסכמות עם משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל על הגשה משותפת של תוכנית 'הבשורה בלבן'. המשמעות – הקמת גן לאומי וביטול מעבר הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 26.7.22 20:26

כארבעה חודשים אחרי הצגת תוכנית 'הבשורה בלבן', ששומרת מצד אחד על רכס לבן כשטח ירוק ומצד שני מקדמת בניית אלפי יחידות באזור, ראש העיר משה ליאון הצליח להגיע להסכמות עם משרד הבינוי והשיכון ועם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), אשר יתמכו בתוכנית כפי שהיא ויגישו אותה במשותף לותמ"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות).

כידוע, כפי שפורסם, בעקבות הצגת תוכנית 'הבשורה בלבן' של ליאון התגלעה מחלוקת קשה ועמוקה בין ראש העיר לבין רשות מקרקעי ישראל, ועל פי פרסומים שונים פגישה בין ליאון לבין יו"ר רמ"י ינקי קווינט התפוצצה בכעס רב על רקע המחלוקת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כעת, כאמור, אחרי חודשים רבים של עבודה שקטה, הצליח ראש העיר ליאון להגיע להסכמות עם קווינט בנושאים רבים, ובראשם תוכנית 'הבשורה בלבן'.

מעיריית ירושלים נמסר כי "בעניין רכס לבן סוכם כי תוכנית 'הבשורה בלבן', אשר הוצגה על ידי ראש העיר וצוות התכנון בראשות מוטי קפלן, תקודם בדרך של ותמ"ל, והיא תוגש על ידי רמ"י, בשיתוף העירייה וצוות התכנון, לאישור ולהכרזה. מיד ובסמוך, יצהירו הצדדים במשותף, על 'הבשורה בלבן' כתוכנית משותפת לעירייה ולרמ"י וכי העברתה בותמ"ל היא מטרה משותפת לעירייה, לרמ"י ולמשרד הבינוי והשיכון ויצאו בהצהרה משותפת ופומבית בעניין".


משה ליאון בעין לבן (צילום: ארנון בוסאני)

משה ליאון בעין לבן (צילום: ארנון בוסאני)


ל"כל העיר" נודע כי אחד הסעיפים בהסכם בין העירייה לבין רמ"י אומר כי "לאחר ההצהרה המשותפת, העירייה תסייע לקדם ולא תתנגד למתן תוקף לתוכנית רכס לבן המקורית, ובלבד שזו תוקפא לאחר מתן התוקף, לתקופה של 18 חודש ובכל מקרה לא פחות מאשר שנה, עד לבחינת התקדמות תוכנית 'הבשורה בלבן' בותמ"ל והסיכוי להביא לאישורה".

שמוליק כהן, יועץ אסטרטגי לראש העיר ליאון מסביר בשיחה עם "כל העיר" כי "מה שחשוב במשפט הזה אלו המילים 'ובלבד שהתוכנית תוקפא ל-18 חודש ולא פחות משנה עד להגעתה לותמ"ל'. המטרה היא כפולה – מצד אחד להרגיע את משרד השיכון ואת רמ"י, לאפשר להם לקבל את השינוי של התוכנית בשלב כזה מתקדם מבלי לחשוש שהם יאלצו לחזור אחורה בזמן, ומצד שני למתן התנגדויות אפשריות בותמ"ל – שכן האופציה והחלופה לתוכנית 'הבשורה בלבן' היא גרועה עשרות מונים".

"כולם צריכים לברך", מוסיף ואומר כהן, "בסופו של דבר – היום בעקבות ההסכמה אנחנו יודעים במאה אחוז לומר שהתוכנית שראש העיר הציג תוגש כמו שהיא לותמ"ל. המשמעות היא שלא תהיה רכבת קלה, המשמעות היא שכל אזורי החלחול יהפכו לגן לאומי. המשמעות היא שזה עוד מעצור בפני קידום תוכניות עתידיות רכב לבן ב' ורכס לבן ג' וכו'. אנחנו יודעים לומר כמעט במאה אחוז, בכל זאת מדובר בועדה שמקבלת החלטות, שהתוכנית הזו הולכת לעבור כי היא זוכה לתמיכה כמעט מכלל הגורמים, כולל הארגונים הירוקים הגודלים והמרכזיים – החברה להגנת הטבע, השדולה להצלת הרי ירושלים בכנסת, ירושלים בת קיימא ועוד. חשוב להבין – זו היסטוריה: זה פעם ראשונה שהסביבה הציבה את עצמה מול התכנון וזכתה. זה המהלך שהולך לקרות".

סעיפים נוספים בהסכם שהושג: רמ"י והעירייה מכירים כי קיימת חפיפה של מגרשים שונים בין שתי התוכניות, וכי עובדה זו תאפשר לרמ"י שיווק של מגרשים בהיקף של כ-650 יחידות דיור כבר בזמן הקרוב, והעירייה לא תתנגד לתוכנית השיווק הנוגעת למגרשים אלה.

כמו כן, בהסכם נכתב כי יימשך שיווקם של אלפי יחידות דיור באזור רמת רחל, בגבעת משואה, בכניסה לעיר ובהמשך – במסגרת קירוי בגין.

 

 

"אני מעריך הערכה עמוקה את רמ"י והעומד בראשה, ינקי קווינט, על הנכונות ללמוד את תוכנית 'הבשורה בלבן' לעומקה ומודה להם על ההחלטה לאמץ את התוכנית ולהגיש אותה במשותף עם עיריית ירושלים לותמ"ל", אומר ראש העיר ליאון ומוסיף: "'הבשורה בלבן' היא אחת מההסכמות שהושגו ביני לבין ינקי קווינט שתוצאתן היא הוספת יחידות דיור לירושלים, לצד שמירה והגנה על הטבע והסביבה".

מנהל רמ"י קווינט מוסיף: ״אני שמח על ההסכמות אליהן הגענו עם ראש העיר ירושלים לגבי מיזם 'בשורה בלבן' בהרי ירושלים. על אף שרמ"י מעוניינת בהגדלת היצע הדיור בזמנים קצרים, אנו מבינים את חשיבות השמירה על השטחים הפתוחים ולכן נקדם את המתווה המוצע המאפשר מחד שיווק מידי של מאות יחידות דיור ומאידך תכנון בשטח מצומצם יותר. אין ספק שמדובר בבשורה משמעותית ותוכנית חשובה מאין כמותה לתושבי האזור והסביבה, שתאפשר הקמת שכונה חדשה, תוך שמירה על הסביבה והריאות הירוקות של האזור. אני מבקש להודות ולהביע הערכתי לעיריית ירושלים והעומד בראשה מר משה ליאון, ומצפה לשיתופי פעולה פוריים נוספים גם בעתיד".

נעמי צור, יו"ר קרן ירושלים ירוקה אומרת: "מצד אחד זה טוב שעיריית ירושלים ורמ"י מקדמים יחד את ה'בשורה בלבן'. אין ספק שהחלופה של ראש העיר לספק דירות חדשות יחד עם שימור רוב השטחים הטבעיים והמעיינות, מעידה על שינוי מדיניות של העירייה בנושא הסביבה והאקלים. אבל מהצד השני, העובדה שהתוכנית המקורית תתאושר ותוקפא רק ל-18 חודשים, מדאיגה ומלחיצה מאוד. הדבר יגרום לכך שברקע קידום 'הבשורה בלבן', ירחף כל העת חרב דמוקלס מעל הרי ירושלים".

עוד מוסיפה צור: "יש לקוות שהסביבה תנצח, ושמעבר לתוכנית החלופית המקודמת על ידי ראש העיר, תינתן הגנה סטטוטורית לכל אזור הליבה של הרי ירושלים, שטח מיוער בעל ערך אקולוגי, תרבותי ואקלימי כאחד לעיר ירושלים".


מחפשים דירת 4 חדרים בדרום מערב העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תעמולת בחירות

    כל העיר בכותרות ובתוכן הפכו משרד פרסום של ראש העיר. חבל שאין מקומון לירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר