(צילום: שערי צדק)

בן 18 נפל מסולם, שאף בורג שאחז בפיו ואיבד הכרה; בשערי צדק הצילו את חייו

במהלך עבודות שיפוץ, צעיר בן 18 אחז בורג בפיו, מעד מהסולם והבורג נשאף לריאתו, בשל החבטה העזה בראשו, הצעיר לא זכר את אירוע השאיפה; בשערי צדק זיהו את הבורג ושלפו אותו בהצלחה

פורסם בתאריך: 25.8.22 13:31

צעיר בן 18 ממזרח העיר הובא למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק לאחר שנפל מסולם בגובה מטר תוך ביצוע עבודות שיפוץ. הצעיר פונה למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק, שם ביצע צוות המחלקה סדרת בדיקות והערכה כללית שהתמקדה בחבלת הראש שהיוותה את מוקד הפציעה הנראית לעין. הבדיקות העלו כי לא נגרם נזק למוח, הצעיר טופל מקומית והושאר להשגחה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אולם בשל אבדן הכרה זמני, הנער לא זכר את אירוע השאיפה שקדם לפציעה. ד"ר מוחמד אמארה, מתמחה בכירורגיה שהיה במשמרת במיון טיפל במקרה והורה על ביצוע בדיקה גופנית מלאה, שכללה בדיקתCT חזה, שאיתרה בריאתו של הפועל בורג באורך 3 ס"מ.
ד"ר אמארה הזעיק למקום את צוות כוננות מכון הריאות והצעיר הוכנס בדחיפות לחדר ניתוח.

ד"ר חן חן שועלי, רופאה בכירה במכון הריאות בשערי צדק, שהובילה את הפרוצדורה לחילוץ הבורג, יחד עם אנשי צוות נוספים ממכון ריאות וההרדמה במרכז הרפואי, מספרת כי הבורג ננעץ כשראשו מופנה כלפי מטה, מצב שמקשה על הוצאת הבורג. " לאחר עיון בהדמיה הבנו שאנחנו עומדים בפני אתגר. בצילום ניתן היה לראות כי המנח של הבורג דורש התארגנות רב צוותית. בשילוב כוחות עם הצוות המרדים בחדר ניתוח, טכנאית מכון הריאה, יבגניה זלוטקביץ ואחות מכון הריאה, פועה אחיטוב הוחל בהליך שכלל החדרת ברונכוסקופ לאיתור מיקומו המדויק של הבורג, תוך שימוש בלולאה מיוחדת לתפיסת ראש הבורג וחילוצו. המטופל נדרש להרדמה מלאה מאחר שמדובר בבורג די גדול שעלול לסכן את המטופל ולנקב את הקנה, או להתקדם למקום אחר בריאה ולסכן את חייו.

"הודות לבדיקה היסודית של הכירורג שהזעיק למקום את צוות כוננות מכון הריאות ולטיפול המידי והמקצועי, חייו של המטופל ניצלו ובתוך זמן קצר מרגע כניסתו של המטופל למיון הבורג אותר והוצא.

"עם תום ההליך הצעיר הועבר להתאוששות וכעבור חצי שעה כבר שוחחנו עמו על הנזקים שעלולים להיגרם מאחיזת חפצים זרים וזעירים בפה ובפרט חפצים חדים שעלולים להישאף פנימה. המטופל הושאר להשגחה למספר שעות במחלקה לכירורגית לב חזה ושוחרר לביתו במצב טוב.

"אנו שומעים רבות על מקרי בליעת חפצים זרים וחדים כגון, סיכת חיג'אב, או ברגים שעושים את דרכם לקיבה. לעיתים נדירות קורה שאנשים שואפים ברגים דנטליים במהלך טיפולי שיניים. אך ברגים בגודל כזה בדרך כלל לא עושים דרכם לריאות. הנפילה סיפקה את התנאים להובלת הבורג הגדול לריאה״.

פרופ׳ גבריאל איזביצקי, מנהל מכון ריאות במרכז הרפואי שערי צדק: "הוצאת גופים זרים מהסימפונות לאחר שנשאפו הם לצערינו אירוע לא נדיר. יש לנו אוסף במכון של גופים זרים שהוצאנו, כגון, מטבעות, ברגים, וסיכות אצל גברים ואצל נשים כאחד.
ועוד התופעה שכיחה אף יותר בילדים כאשר הורים או גננות משאירים חפצים זעירים ומסוכנים בסביבתם.
אחת מהפעולות המסוכנות הן שמניחים בין השיניים חפצים חדים וזעירים שעלולים להישאף פנימה ברגע של חוסר תשומת לב. אנו קוראים לציבור להרחיק מסביבת ילדים חפצים זעירים שהם עלולים לבלוע ומבקשים להימנע מהרגל של אחיזת חפצים שעלולים להיבלע בין השיניים".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר