הקמפיין במזרח העיר (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)
הקמפיין במזרח העיר (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

"אכפת לי מהשכונה שלי" – הקמפיין של המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים למען תושבי מזרח העיר

ממשיכים לשפר את מצב הסביבה בחברה הערבית במזרח ירושלים: המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים יצאו לאחרונה בקמפיין משותף תחת הכותרת: "ח'ארתי בתהמני, אכפת לי מהשכונה שלי". הקמפיין כולל פעילות דיגיטלית לצד פעילות שטח וקהילה, שנועדו להשיג מעורבות פעילה של התושבים בשמירה על הניקיון באזור מגוריהם

פורסם בתאריך: 28.8.22 14:18

"ח'ארתי בתהמני, אכפת לי מהשכונה שלי! כולנו למען השכונה והחברה בירושלים" – המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים החלו השבוע בקמפיין הסברה להעלאת המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה בשכונות במזרח ירושלים. הקמפיין כולל פעילות דיגיטלית לצד פעילות שטח וקהילה, שנועדו להשיג מעורבות פעילה של התושבים בשמירה על הניקיון באזור מגוריהם. זאת, כחלק מהחלטת הממשלה 2684 בנושא צמצום פערים חברתיים-כלכליים במזרח ירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ל"כל העיר" נמסר כי "במסגרת החלטה זו נקבע כי כ-170 מיליון שקלים יושקעו לשדרוג תשתיות טיפול בפסולת במזרח ירושלים; כ-60 מיליון שקלים יושקעו בטיפול בשפכים; כ-80 מיליון שקלים לטיפול בפסולת ביתית; כ-16 מיליון שקלים יועדו לטיפול בפסולת בניין; עוד 10 מיליון שקלים הוקצו לפעילויות חינוך וקהילה ו-6 מיליון שקלים להקמת תחנת מעבר לטיפול בפסולת".

עוד נמסר כי "במסגרת הקמפיין תיעשה פנייה אישית ברמת השכונה, ורתימה של הציבור לשמירה על סביבה נקייה".


הקמפיין במזרח העיר (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

הקמפיין במזרח העיר (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)


"כ-350 אלף תושבים מתגוררים בשכונות הערביות בירושלים", מוסרים בעירייה. "במקום נוצרו מפגעים תברואתיים וסביבתיים הפוגעים באיכות החיים של התושבים. צמיחה מואצת של האוכלוסייה לצד העדר תשתיות מתאימות ושירותים עירוניים, החריפו בעיות קיימות. בחלק מהשכונות לא היה פינוי מוסדר של פסולת ביתית, וכתוצאה מכך נחשפו התושבים למפגעים סביבתיים ותברואתיים. כדי להיפטר מהפסולת אירעו מעת לעת שרפות יזומות של פסולת שגרמו למטרדי ריח קשים ולזיהום אוויר ופגעו בבריאות הציבור.

"בשנים האחרונות נרכשו עשרות רכבי פינוי אשפה, והם משרתים את האזור. כמו כן מאות מכולות ועגלות לאצירת אשפה נוספו בשטחי השכונות. לשם כך נסללו משטחי בטון ונבנו מעקות בטיחות לשיפור הנראות של כלי האצירה. בשבועות האחרונים החלה הצבה של פחים מוטמנים בצירים ראשיים בשכונות הערביות. בסך הכול צפויה הצבה של יותר מ-230 פחים עד לסוף שנת 2022. נוסף על כך הוכשרו מדריכים, תושבי מזרח ירושלים, לקיים פעילויות הסברה בשטח לפי מערכי הדרכה שנקבעו מראש".

יש לציין כי הקמפיין המשותף של המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים משלים את תוכנית הטיפול בתשתיות לקויות. המסרים המרכזיים בהסברה יתמקדו בחשיבות השמירה על המרחב הציבורי, יידוע הציבור על ההשקעות בתשתית אצירת אשפה ועידוד השימוש בה, פעולות לשם מיגור תופעת שריפת הפסולת בדגש על ההיבט הבריאותי, מניעת השלכת פסולת בניין ועידוד דיווח על מפגעים סביבתיים למוקד העירוני.

עוד נמסר כי "במסגרת הפעולות שנעשו במערכת החינוך ובקהילה הופעלו תוכניות חינוכיות לסביבה ולקיימוּת בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בכל השכונות הערביות בירושלים. כמו כן, הועברו הכשרות בנושאי סביבה וקיימות למדריכים (קורסים שבוצעו באמצעות מכללת דוד ילין) והכשרות לפעילי סביבה בשכונות. בימים אלה מתקיים המחזור הראשון של התוכנית למנהיגות סביבתית ולקיימות. המשתתפים בתוכנית נבחרו בקפידה מקבוצה של מובילים ומנהיגים בתחומים שונים בקהילה הערבית בירושלים".

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים השקיעו עשרות מיליוני שקלים בשיפור מערך התברואה בעיר – יותר רכבים לפינוי אשפה, יותר מכונות טיאוט, יותר רכבי שטיפה, יותר פחים ואיסוף אשפה מתוגבר. כל זה לשם שוויון וסגירת פערים. ועכשיו, זה בידיים של כולנו שהשכונות שלנו יהיו נקיות. המשרד להגנת הסביבה רואה חשיבות רבה בהעלאת המודעות לשמירה על הסביבה, כי השינוי מתחיל בבית. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים ושאר הרשויות המקומיות במטרה להבטיח סביבה נקייה ובטוחה לכל אזרחי ישראל".

ראש העיר משה ליאון: "אנו נמצאים בעיצומה של מהפכת ניקיון בכל ירושלים, ובכלל זה במזרח העיר. המהלך הולך ומעמיק עם השקעה רבה בתחומי הניקיון במרחב הציבורי. אני מזמין אתכם להיות שותפים לניקיון סביבת המגורים והמרחב הציבורי ולדווח למוקד העירוני על כל מפגע. אני מבטיח שנעשה כל מאמץ לתקן ולשפר מהר".

מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר, המנהל את ועדות ההיגוי בתוכנית לשדרוג תשתיות הסביבה במזרח ירושלים: "כיום כבר ניתן לראות בשטח כיצד החזון לשדרוג התשתיות הסביבתיות בשכונות הערביות בירושלים, מתממש בשטח. נרכשו ונפרסו מאות כלי אצירה לפסולת, החלה התקנת מכלים טמונים, כמו במערב העיר, נרכשו רכבי אשפה ייעודיים מסוגים שונים, נבנו תשתיות ביוב חדשות בשכונות רבות ולא פחות אנו גאים בתוכניות לסביבה וקיימות שהפעלנו במערכת החינוך ובקהילה בשכונות הערביות בירושלים, שבמסגרתן הכשרנו מדריכים לקיימות, הפעלנו קורסים לפעילים מקומיים, ובימים אלה החל המחזור הראשון של הקורס למנהיגות סביבתית למובילים בולטים בקהילות במזרח ירושלים".


מחפשים דירות גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר