לא רק בתחנות - צפיפות באוטובוסים בירושלים
כמו סרדינים - צפיפות בקו 931 (צילומים: פרטי)

הורים לילדים בארנונה זועמים: "הנסיעה לבתי הספר הפכה לסכנת חיים"

קו אוטובוס 931, שמסיע מידי בוקר תלמידים למספר בתי ספר בירושלים, מגיע לשכונת ארנונה כשהוא כבר כמעט מלא עד אפס מקום. בעקבות כך, תלמידי השכונה נאלצים להצטופף בעמידה כל הדרך עד הגעתם לבתי הספר. ההורים: "כל מי שעומד נמצא בסכנת פציעה". משרד התחבורה: "במהלך השנה האחרונה הוחלף סוג האוטובוס בקו לרכב ארוך, המאפשר הסעה של נוסעים רבים יותר"

פורסם בתאריך: 6.10.22 11:43

הורים לילדים משכונת ארנונה מתלוננים על כך שילדיהם נאלצים להצטופף בעמידה בקו אוטובוס מספר 931, המופעל על ידי חברת סופרבוס. לטענת ההורים, הילדים נמצאים מידי בוקר תחת סכנה בטיחותית וכרגע לא נראה שיש פתרון למצב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ל"כל העיר" נמסר כי "במהלך סוף השבוע התארגנה קבוצה גדולה של הורים משכונת ארנונה לאחר שנוכחה לדעת כי קו אוטובוס מספר 931, שיוצא פעם אחת ביום (ימים ראשון-חמישי, שעה 6:40) להסעת תלמידים משכונת הר חומה לכיוון בתי הספר בקרית היובל ובית וגן, מגיע לארנונה אחרי 16 תחנות איסוף ברחבי הר חומה, כשהוא כבר כמעט מלא עד אפס מקום. בעקבות כך, תלמידי השכונה נאלצים להצטופף בעמידה כל הדרך עד הגעתם לבתי הספר – הימלפרב, שפע ובויאר".

יש לציין כי ההורים חוששים וזועמים מאוד, אך לא על חוסר הנוחות שבעמידה כל הדרך לבית הספר, אלא על הסכנות שבצפיפות – בקיץ ובחורף ובסכנה הבטיחותית שכרוכה בכך. "עצירת פתע אחת של האוטובוס וכל מי שעומד נמצא בסכנת פציעה מיידית", אומרים ההורים.

עוד נמסר כי "ההורים פתחו קבוצת וואטסאפ וכבר בשעתיים הראשונות הצטרפו עשרות רבות של הורים. לא עברו שעתיים נוספות וההורים בקבוצה פנו למעשים כאשר חלקם פנו למשרד התחבורה באמצעות מילוי טופס מקוון וחלקם פנו לעיריית ירושלים ולחברי מועצה בעירייה – בהם חגית משה, עופר ברקוביץ, ואדיר שוורץ. הורים נוספים פנו גם לנציגי הציבור (חברי הנהלה) במינהל הקהילתי בקעה רבתי, שבתחומו נמצאת גם שכונת ארנונה".

מהמינהל הקהילתי בקעה רבתי – רמי גולן, חבר הנהלה ונציג ארנונה, נמסר: "נעשתה אלינו פניה על ידי הורים מארנונה שטענו לצפיפות מסכנת באוטובוס בקו 931. פנינו לגורם המקצועי בתוכנית אב לתחבורה בירושלים שהפתרונות האפשריים לסוגיה הם בתחומו, ושיקפנו לו את המצב. בתוכנית, מודעים לבעיה בשל פניות שהגיען אליהם מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, ככל  הנראה בשל גידול במספר התלמידים מהשכונות במסלול הנסיעה של קו 931, הלומדים החל מ-1.9.2022 במוסדות חינוך בקרית היובל ובית וגן. לאור גידול שהיה כבר בעבר, הוגדלו מספר מקומות ההסעה באמצעות מעבר לשימוש באוטובוס מפרקי, אולם ככל הנראה פתרון זה כבר לא נותן מענה הולם בשנת הלימודים הנוכחית. אנו מקווים שלאחר בדיקה של מספר התלמידים העושים שימוש בקו, יינתן מענה משביע רצון לתושבי השכונות של המינהל".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "קו 931 הוא קו תלמידים שנוסע פעם ביום בשעות הבוקר. הקו מופעל כחלק ממערך התחבורה הציבורית על ידי משרד התחבורה, והסמכות לתגבר את פעילותו ותדירותו נתונה בידי המשרד בלבד. העירייה פועלת ככל יכולתה מול המשרד על מנת לסייע לתושבים בעניין זה".

מחברת סופרבוס, מפעילת קו 931 נמסר: "הקו המדובר, פעל עד כה כאוטובוס עירוני. עם העברת הקו לידי סופרבוס בשנת הלימודים הנוכחית, החברה הרחיבה את פעילותו לאוטובוס בינעירוני מפרקי שהינו נוח יותר, בעל תכולת נוסעים גדולה יותר ומותאם לתקינה הנדרשת לקו מסוג זה. החברה מפעילה את הקו בהתאם לדרישות המכרז ובכפוף להנחיות משרד התחבורה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ככלל, האחריות על קווי תלמידים למוסדות החינוך חלה על הרשות המקומית, שמתוקצבת בנושא על ידי משרד החינוך. זאת, מאחר והנסיעה בתחבורה הציבורית אינה עומדת בהנחיות תקנות התעבורה להסעת תלמידים בבטחה. למרות זאת, לאור ביקושים גבוהים בקו 931 ובמטרה לתת מענה לתלמידים הנוסעים בירושלים למוסדות החינוך בתוואי הקו, במהלך השנה האחרונה הוחלף סוג האוטובוס בקו לרכב ארוך, המאפשר הסעה של נוסעים רבים יותר".

עוד נמסר ממשרד התחבורה: "יודגש כי תפעול ותגבור קווים נבחן בהתאם לכלל צרכי הנוסעות והנוסעים בתחבורה הציבורית, ולמשאבים הקיימים. תגבור קווי תלמידים פוגעת למעשה בשירות התחבורה הציבורית לכלל האוכלוסייה, ומנצלת משאבים מוגבלים לקווים ייעודיים, על חשבון קווים סדירים בעלי ביקוש גבוה".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיילת

    ההורים לא עשו צבא יום ראשון 5 שעות נסיעה יושנים בעמידה למרכז אני מבינה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר