הקפות שניות בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
הקפות שניות בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

שפע של שמחה בירושלים: יותר מ-2 מיליון אנשים ביקרו בכותל במהלך חודש אלול ובחגים

למעלה מ-2 מיליון אנשים פקדו את הכותל המערבי במהלך חודש אלול ותקופת החגים. המבקרים הרבים השתתפו במעמד המסורתי של 'ברכת הכהנים' וכן במעמד הכנסת ספרי תורה ושמחת בית השואבה המתקיים אחת לשבע שנים 'זכר להקהל'. רב הכותל: "ההמונים מעידים על עוצמתו של הכותל המערבי כמקום מלכד ומאחד"

פורסם בתאריך: 19.10.22 13:25

חגיגה בירושלים: במהלך חודש אלול וחגי תשרי, פקדו את הכותל המערבי מיליוני אנשים כאשר רבבות לקחו חלק במעמדי הסליחות המרכזיים, כמו גם מאות אלפים נוספים שפקדו את ירושלים והכותל המערבי במהלך חג הסוכות כזכר לעלייה לרגל, והשתתפו במעמד המסורתי של 'ברכת הכהנים' וכן במעמד הכנסת ספרי תורה ושמחת בית השואבה המתקיים אחת לשבע שנים "זכר להקהל".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ל"כל העיר" נמסר כי "כ-50,000 מתפללים השתתפו בשני המעמדים של ברכת הכהנים, בתפילת שחרית ובתפילת מוסף של חג הסוכות תשפ"ג שהתקיימה ברחבת הכותל המערבי. כמיטב המסורת בימי חול המועד, זוהי השנה ה-52 לקיום מעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי שהחל מיסודו של הגה"צ רבי מנחם מנדל גפנר זצוק"ל, ומאורגן מזה שנים על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי בימי חול המועד פסח וסוכות, בו מברכים מאות כהנים את הקהל בברכה המיוחדת מהתורה ואליה נוהר קהל רב.

"המעמד התקיים במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט״א והגר"ד דוד לאו שליט״א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, ראש העיר משה ליאון ואלפי כהנים ומתפללים".


הקפות שניות בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

הקפות שניות בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


כ-50,000 מתפללים פקדו גם את רחבת הכותל המערבי ביום רביעי שעבר, חול המועד סוכות. המתפללים השתתפו לאורך כל הערב במעמד מרגש ומרומם הוד של הכנסת ספרי תורה ושמחת בית השואבה 'זכר להקהל' המתקיים אחת לשבע שנים בתום שנת השמיטה. המעמד נערך בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שליט״א, הרבנים הראשיים לדורותיהם, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ראש העיר משה לאון, שגריר ארה"ב בישראל תומאס ניידס, רבנים, אישי ציבור וקהל רב.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "במצוות הקהל שהתרחשה בבית המקדש אחת לשבע שנים במוצאי שנת השמיטה העם היה עולה לירושלים להתאחד במקום הקדוש ולשמוע את דברי התורה. גם אנחנו התאחדנו כזכר לאחדות ולקדושה שהייתה בבית המקדש והתפללנו לשלום בינינו, שלום בארץ ושלום בעולם. התפללנו שנהיה מחוברים זה לזה ושייכים זה לזה באחדות, באחווה, בקדושה ובאהבה. יש לנו מסורת אחת, יש לנו מורשת אחת, ועלינו להיות עם אחד ומאוחד".


הקפות שניות בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

הקפות שניות בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


בליל 'הושענא רבה' פקדו רבבות את הכותל המערבי כמו גם בשמחת תורה וכן בזמן ההקפות השניות ברחבת הכותל – שהפכו למסורת השנתית בירושלים, בריקודים ההמוניים יחד עם עשרות ספרי תורה המשמשים את באי הכותל. "כ-50,000 מתפללים פקדו לאורך כל הלילה (ראשון) את רחבת הכותל המערבי לרגל ליל הושענא רבה, כאשר השיא היה בתפילת הנץ אשר התקיימה במעמד אלפים רבים עם מנהג חיבוט הערבות סמוך לשריד בית המקדש", עוד נמסר ל"כל העיר".

יש לציין כי גם השנה נערכו הקפות שניות חגיגיות כמיטב המסורת ברחבת הכותל המערבי עם תזמורת ועשרות ספרי תורה, במוצאי שמחה תורה. ההקפות השניות הועברו בשידור חי באתר הכותל לטובת מי שלא היה באפשרותו להגיע.

הקרן למורשת הכותל המערבי: "אנו מסכמים תקופה זו בסיפוק רב ומביעים הערכה רבה לעובדי הקרן המסורים ולכוחות הביטחון והמשטרה שעשו מאמצים רבים לאפשר את הגעתם של 2 מיליון איש בחודשיים האחרונים ולשמור על שלומם וביטחונם של הבאים אל הכותל המערבי".

"ההמונים שפקדו את הכותל המערבי מעידים על עוצמתו של הכותל המערבי כמקום מלכד ומאחד", מסכם רב הכותל, "דבר שהתבטא באחדות הנפלאה שהיתה במהלך התקופה הזו בכותל המערבי. זוהי עדות מרגשת המבטאת את התקווה והאמונה של העם במורשתו".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר