מעון יום של נעמ"ת (צילום: Noamfurer, מתוך ויקפדיה)
מעון יום של נעמ"ת (צילום: Noamfurer, מתוך ויקפדיה)

בשבוע הבא – שביתה בצהרונים של המינהלים הקהילתיים בעיר

בגלל תנאי העסקה של העובדות - איגוד עובדות הצהרונים ישבית את הצהרונים למשך יומיים, ימים שלישי ורביעי, 25.10-26.10. "המחסור בכוח אדם בצהרוני ירושלים הוא החמור ביותר בארץ", טוענים באיגוד עובדות הצהרונים

פורסם בתאריך: 20.10.22 11:58

איגוד עובדות הצהרונים בכוח לעובדים הודיע כי ישבית את פעילות הצהרונים בירושלים בשבוע הבא, בימים שלישי ורביעי, 25.10-26.10. האיגוד מוחה על תנאי העסקה של העובדות שבגינם מתקשים העירייה והמנהלים הקהילתיים לגייס עובדות לצהרונים ולשמר את צוות העובדות. עפ"י נתוני האיגוד, עזבו כ-100 עובדות את עבודתן מאז תחילת השנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"100 עובדות כבר חסרות והיד עוד נטויה", אומרת מארי לוי דויד, חברת הנהגת הצהרונים. "בשנה שעברה עזבו אותנו 300 עובדות במהלך השנה. השכר הזעום והפיטורים בכל קיץ, גורמות לעובדות לברוח. במקומן מספקת העירייה כל מיני פתרונות מאולתרים. ראינו כבר הכל, כולל נערות שמחליפות עובדות. ואני שואלת את ראש העיר – זה מה שמגיע לילדים שלנו? פתרונות מאולתרים? הגיע הזמן לקחת אחריות על תנאי העסקה של העובדות. זה קורה כבר בתל אביב ובערים נוספות. הגיע הזמן שזה יקרה גם בעיר הבירה של בישראל".

"מהראשון בספטמבר אין לילדנו צהרון יציב", מספרת נ', אם לילד בצהרון. "הצוות הראשוני שהתחיל את השנה התפטר במלואו כעבור מספר ימים וללא כל התראה. מאז הביאה ההנהלה בכל פעם עובדות חדשות שכולן עזבו לאחר יום או יומיים. לא יכול להיות שאין לנו כתובת ברורה ותשובות ברורות".

כזכור, בעקבות מחאת האיגוד נפגש ראש העיר משה ליאון עם נציגות העובדות בלשכתו. לאחר הפגישה הציע האיגוד הענקת מענקים לעובדות בכדי לספק מענה מסוים למצוקת השכר, וכן דרישה לשילוב האיגוד במו"מ בין העירייה לבין משרד החינוך על תנאי השכר של העובדות. לדברי איגוד כוח לעובדים, עד עתה לא התקבל מענה להצעת האיגוד.

"הצהרונים בקריסה", טוען איתי כהן, ראש מטה ירושלים, "להורים אין פתרון ולעירייה שום דבר לא בוער. נוח להטיל את האחריות על משרד החינוך, אך אנחנו למודי ניסיון – פעם זו הקורונה שבגללה דחינו את המו"מ בשנה, עכשיו זה משרד החינוך. אנו מקווים ששביתת האזהרה הזו, שזוכה לתגובות תמיכה מרגשות מצד ההורים, תעיר את העירייה משנתה. העובדות וההורים תובעים ובצדק תשובות ועכשיו. אין לנו עוד שנה לבזבז. אם לא תצא העירייה מאדישותה – נאלץ להרחיב את השביתה לימים נוספים למען עתיד הצהרונים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הסתדרות העובדים והשלטון המקומי נמצאים בימים אלה במשא ומתן מול משרד החינוך בנוגע לשכר הסייעות בכל הארץ. כאשר יגיעו לסיכומים, הסיכומים יחולו על כל הסייעות בעיר".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר