(צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

מסוכנת למבוגרים: ירושלים שנייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים

75 אזרחים ותיקים נהרגים בתאונות דרכים מדי שנה, כאשר תל אביב-יפו בראש וירושלים אחריה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים בעשור החולף. כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק', המבוססים על נתוני הלמ"ס המתפרסמים לרגל חודש האזרח הוותיק

פורסם בתאריך: 25.10.22 20:32

ירושלים היא העיר השנייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים בעשור החולף – כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק', המבוססים על נתוני הלמ"ס המתפרסמים לרגל חודש האזרח הוותיק. על פי הנתונים, בתחומי ירושלים נפגעו בעשור החולף 1,442 קשישים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ב-12.10.22, נהרג הולך רגל בן 84 מפגיעת אוטובוס ברחוב בר כוכבא בפתח תקווה. הולך הרגל שסבל מחבלת ראש פונה במצב אנוש לבית החולים, אולם תוך זמן קצר נקבע מותו. "הוא שכב מחוסר הכרה על הכביש ליד האוטובוס שפגע בו. הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים", סיפר חובש רפואת חירום עומר אגיב.

750 אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בעשר השנים האחרונות (2021-2012) בתאונות דרכים, 75 קשישים אשר נהרגים מדי שנה בממוצע – כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק', המבוססים על נתוני הלמ"ס המתפרסמים לרגל חודש האזרח הוותיק.

עוד עולה מהנתונים כי 466 מבין אותם אזרחים ותיקים שנהרגו בתאונות דרכים בעשור החולף מצאו את מותם בתחום הערים והישובים – 46 אזרחים ותיקים נהרגים בכל שנה בממוצע בערים ובישובים. בשנת 2021 נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 1,546 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה, מהם 45 קשישים נהרגו.

מבט על רשימת הערים שבהן נפגעים הכי הרבה אזרחים וותיקים בתאונות דרכים חושף כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה אזרחים וותיקים בעשור החולף, גבוה יותר מאשר בירושלים. 2,244 אזרחים ותיקים נפגעו בתל אביב-יפו. כאמור, ירושלים היא העיר השנייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים, בתחומיה נפגעו בעשור החולף 1,442 קשישים, השלישית במספר הנפגעים הגבוה היא חיפה שבתחומיה נפגעו 1,076 אזרחים ותיקים בתאונות דרכים.

על פי נתוני העמותה, בשנת 2021 נפגעו קרוב למעלה מאלפיים קשישים בתאונות דרכים בכל רחבי הארץ, מהם 74 נהרגו ו-479 נפצעו באורח קשה.

 

 

לדברי עו"ד יעקב, "חייבים למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם אזרחים ותיקים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשישים וקופות חולים. במקביל, יש לוודא כי באותם מקומות משך האור הירוק ברמזור מספיק ארוך שיאפשר חצית כביש באופן בטוח. בפעולות קטנות ובעלות נמוכה מאוד ניתן להציל חיי אדם. מדינת ישראל חייבת להפסיק להשליך את האזרחים הוותיקים לעת זקנה ולשמור על החיים שלהם".


מחפשים דירת 3 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר