כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

עיריית ירושלים תאשר הערב: מתן הנחה בארנונה למפקדים במילואים

על פי תקנות משרד הפנים שאושררו באחרונה על ידי שרת הפנים אילת שקד, עיריות ומועצות מקומיות יכולות לתת הטבה של 25 אחוז בתשלומי הארנונה למפקדים בשירות מילואים. מועצת עיריית ירושלים צפויה לאשר הערב, חמישי, את מתן ההנחה רטרואקטיבית מחודש ינואר 2022

פורסם בתאריך: 27.10.22 08:21

בהמשך להחלטת עיריית ירושלים מלפני כחודשיים, לפיה כל משרתי המילואים הירושלמים יזכו להנחה אוטומטית בגובה של 5 אחוזים בארנונה, הערב (חמישי, 27.10) צפויה מועצת העירייה לאשר כי מפקדי המילואים בשירות פעיל יהיו זכאים להנחה בגובה של 25 אחוז בארנונה.

התקנות וההסדרים של משרד הפנים שאושרו השבוע על ידי השרה אילת שקד קובעים כי מפקדי מילואים בשירות פעיל זכאים להנחה של 25 אחוז בתשלומי הארנונה שלהם. על פי התקנות – האחריות למתן ההנחה היא על העיריות והמועצות, כאשר משרד הפנים באמצעות תקציב ממשרד הביטחון, יהיו אחראים על שיפוי הרשויות.

ההנחה למפקדים ניתנת בהמשך לתקנת משרד הפנים מיום ה-25.10.22, שעליה חתמה שרת הפנים אילת שקד.

ההחלטה תובא, כאמור, לאישור מועצת העירייה ולאחר האישור תתעדכן ההנחה לכל המפקדים במילואים, רטרו החל מחודש ינואר 2022.

ההנחה תעודכן בכפוף לרשימה שתתקבל ממשרד הביטחון אודות מפקדי המילואים הרלוונטים – כאשר עדיין לא ברור מאיזו דרגה תינתן ההנחה למפקדים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד קודם לכן, ביום רביעי בבוקר המאוחר, ובעקבות אישור התקנה – פנו חברי סיעת התעוררות מראש העיר משה ליאון לאשר את מתן ההנחה למפקדי מילואים, זאת בישיבת מועצת העירייה שתתקיים היום, חמישי, בכיכר ספרא.

במכתב של חברי התעוררות נכתב, בין השאר, כי "בתאריך – 09.05.2022 פורסם כי וועדת שרים לענייני מערך המילואים אימצה את הצעה למתן הנחה בארנונה למגורים למפקד מילואים פעיל בשיעור של עד 25 אחוז, וכי משרד הפנים יקצה לרשויות המקומיות שיפוי בעלות שנתית של 4.5 מיליון שקלים, כאשר תקציב זה יועבר ממשרד הביטחון בבסיס התקציב למשרד הפנים. ובנוסף,יוקצה תקציב לכל עלות נוספות הדרושה למימוש סעיף זה בשנים 2022-2025. ביצוע התקנה יהיה בסמכות ואחריות הרשות המקומית".

עוד כותבים חברי התעוררות: "השבוע פורסמו תקנות והסדרים על ידי שרת הפנים שקד, המאפשרות למועצה לקבוע הנחה בשיעור של 25 אחוז מסכום הארנונה הכללית, על מחזיק בנכס שהוא מפקד מילואים פעיל. כאנשי תנועת התעוררות, אשר חרטה על דגלה לדאוג ולחזק את עתידה הציוני, יצרני וסובלני של העיר ירושלים, וכמשרתי מילואים פעילים, אנחנו רואים חשיבות רבה בקידום מהלכים אשר יטיבו עם הציבור הכללי בכלל ומשרתי המילואים בפרט, ויאפשרו לנו להראות את הערכתנו כלפי משרתי המילואים. קידום הנחה בארנונה למפקדים במילואים, הינו כלי מבורך ומשמעותי במאבק להשארת אוכלוסייה יצרנית בירושלים, זאת במיוחד על רקע העלייה ביוקר המחייה הכללי ועליית מחירי הארנונה".

 

 


מחפשים דירת 5 חדרים בקטמון? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גימלאי האוניברסיטה העברית

    סיעת התעוררות בעירייה ניקראת לסייע לגימלאי האוניברסיטה העברית . בגלל ביזבוזי הסגל האקדמי
    ,ניקלעה האוניברסיטה העברית ,בשנים האחרונות
    לגרעון ענק ! "הפיתרון " של ועד העובדים ( המושחת לדורותיו ) ,הינו גזילת 300 שח מדי חודש מהגימלאים
    ,שגם כך קרובים לשכר המינימום . מי שיעז
    להיתנגד ,איימו בוועד העבדים המושחת ,יאבד זכויות "ויזרק לכלבים" .לכן צפויה היתארגנות
    מחאה ליד הכנסת ואם יהיה צורך תהיה שביתת רעב
    כנגד העוול והרשע ביחס לגימלאים לדורותיהם !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר