פתקי ההצבעה לכנסת ה-24 באחת הקלפיות (צילומים: Hanay, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons)
פתקי ההצבעה לכנסת ה-24 באחת הקלפיות (צילומים: Hanay, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons)

היום, שלישי, הבחירות לכנסת: כ-432 אלף בעלי זכות הצבעה בירושלים

למעלה מ-700 קלפיות יוצבו ברחבי העיר, חלקן מונגשות לבעלי צרכים מיוחדים - כולן פתוחות עד השעה 22:00. הנה כל מה שצריך לדעת. צאו להצביע

פורסם בתאריך: 1.11.22 07:57

ביום שלישי הקרוב, 1.11.22, בפעם החמישית בתוך שלוש וחצי שנים, יצאו אזרחי ישראל לבחור, שוב, לבחירות הארציות – הפעם לכנסת ה-25. לפי נתוני ועדת הבחירות המרכזית, בירושלים ישנם 432,484 אלף בעלי זכות הצבעה (מתוך סך של 6,788,804 בישראל כולה). כנהוג, כמו בכל מערכת בחירות ארצית, מדובר ביום שבתון, זאת על מנת לעודד את בעלי ובעלות זכות ההצבעה בעיר לממש את הזכות האזרחית הבסיסית – להצביע ולהשפיע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


גם במערכת הבחירות הנוכחית מרבית הקלפיות בירושלים יוצבו בבתי הספר ובמינהלים הקהילתיים – 707 קלפיות (מתוך סך של 11,707 קלפיות שיוצבו ברחבי הארץ), חלקן מונגשות לבעלי צרכים מיוחדים. כ-209 קלפיות יהיו נגישות ו-146 יוגדרו כ"קלפיות נגישות מיוחדות".

תחילת ההצבעה בקלפיות, כמקובל, החל מהשעה 7:00 בבוקר וסיומה בשעה 22:00 בלילה. כל אחד מתושבי העיר אמור היה לקבל לתיבת הדואר שלו הודעת בוחר עם הפרטים של מספר הקלפי וכתובתה. במידה ולא קיבלתם את ההודעה לבוחר, ניתן למצוא את מיקום ההצבעה ואת הזכאות לבחור, באתר האינטרנט של משרד הפנים, עם הקלדת פרטים אישיים. האתר ידידותי למשתמש ונגיש לשפות נוספות, כגון: רוסית וערבית.

כדי לקבל מעטפת הצבעה ולגשת אל מאחורי הפרגוד – יש להגיע אל הקלפיות עם אחד מאמצעי הזיהוי הבאים:
– תעודת זהות ישראלית (אין חובה להציג את הספח שלה).
– דרכון ישראלי.
– רישיון נהיגה ישראלי.
– תעודה צבאית או תעודת שוטר.
– שימו לב: אמצעי הזיהוי חייב להיות בתוקף.

מי רשאי להצביע?
כל אזרח ישראלי שביום הבחירות לכנסת מלאו לו 18 שנה – ושנולד עד ליום 01.11.2004 והוא רשום בפנקס הבוחרים. אזרח שתאריך לידתו לא ידוע במדויק, וידועה רק השנה שבה נולד, ולא ידוע באיזה חודש נולד באותה שנה, ייחשב כאילו נולד בא' בניסן של אותה שנה. מי שידועים השנה והחודש שבהם נולד, אך לא ידוע באיזה יום בחודש, ייחשב כאילו נולד ב-15 של אותו החודש. אדם שמונה לו אפוטרופוס רשאי להצביע לכנסת, כל עוד לא נשללה זכותו להצביע.

תהליך ההצבעה:
לאחר הכניסה לחדר, ימסור הבוחר את אמצעי הזיהוי שלו למזכיר ועדת הקלפי. לאחר מסירת אמצעי הזיהוי, יצעד הבוחר צעד לאחור, יוריד את המסכה עד גובה הסנטר – לצורך זיהוי. מיד לאחר שהזדהה ייגש הבוחר אל מאחורי הפרגוד. טרם ההצבעה, יחטא הבוחר את ידיו בפעם השנייה.

המצביע ייקח את הפתק עם כינוי הרשימה אותו בחר לשים במעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה), אותה יטיל לתוך תיבת הקלפי. בסיום ההצבעה יצא הבוחר ממקום הקלפי, ויימנע מהתמהמהות במתחם.

הצבעה בבתי חולים ובמוסדות לאנשים המוגבלים בניידות:
בעל זכות בחירה, שביום הבחירות לכנסת מאושפז בבית חולים, למעט מי שביום הבחירות התקבל לאשפוז במחלקת אשפוז יום – רשאי להצביע בקלפי למאושפזים שתוצב בבית החולים.

מאושפזים, שמסיבות רפואיות אינם ניידים – לא יוכלו להצביע, שכן, הקלפי אינה מתניידת אל החולה.

בקלפי למאושפזים יהיו רשאים להצביע גם שוטרים שיוצבו בה לשם שמירת הסדר, וכן, עובדי הצוות הרפואי של בית החולים, אם נוכח מנהל בית החולים או מי שהסמיכו לכך, כי קרוב לוודאי שאותו עובד לא יוכל לממש את זכות ההצבעה שלו בדרך אחרת.

 

 

בטרם תיפתח הקלפי בבית החולים, ייתן האחראי בבית החולים לכל מאושפז אישור הצבעה בכתב בדבר היותו מאושפז.

מאושפז שיבקש להצביע בקלפי למאושפזים, יידרש להציג את אישור ההצבעה שקיבל ויזהה את עצמו באחד מאמצעי הזיהוי הבאים: תעודת זהות תקינה; דרכון ישראלי תקף; רישיון נהיגה תקף או תעודה צבאית בתוקף (תעודת חוגר, קצין או נגד), תעודת שוטר או תעודת חבר כנסת.


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר