תחנת רכבת החאן (צילום: פלג אדריכלים)(צילום: פלג אדריכלים)
(צילום: פלג אדריכלים)

מתל אביב עד מתחם החאן: כך תראה תחנת הרכבת החדשה בעמק רפאים

קו הרכבת המהירה, שמחברת כיום בין ירושלים לתחנת נבון בתחנה המרכזית, תגיע עד לתיאטרון החאן כשבדרך היא תעצור בתחנה נוספת באזור כיכר הדוידקה. הדמיות ראשונות של התחנה הצפויה הוצגו היום, שלישי, לראשונה. ומתי זה יקרה בפועל? ראש העיר ליאון מעריך שב-2030

פורסם בתאריך: 29.11.22 12:47

אם אתם מאמינים וגם אם לאו – התוכנית להארכת קו הרכבת המהירה תל אביב-ירושלים עד למתחם החאן בעמק רפאים הופכת אט-אט לעובדה מוגמרת. הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) שבמינהל התכנון החליטה לאשר את התוכנית להארכת מסילת הרכבת המהירה בכפוף לאישורים והערות של הוועדות המחוזיות הרלוונטיות ולהשגות הציבור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כידוע, כיום מגיעה הרכבת המהירה עד לתחנת נבון באזור התחנה המרכזית. התדירות שלה היא של של שתי רכבות בשעה בין השעות 6:00 ל-24:00 ופעם אחת בשעה החל מחצות ועד השעה 6 בבוקר, כשהיא פועלת 6 ימים בשבוע. על פי התוכנית, המסילה תוארך עד מתחם החאן בעמק רפאים. המסילה כולה תעבור במנהרה בתת-הקרקע ותכלול שתי תחנות נוסעים חדשות: תחנה במרכז העיר, בסמוך לצומת הרחובות יפו והמלך ג'ורג' ותחנה נוספת, במתחם החאן, בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית. במינהל התכנון מציינים כי "הקמת התחנות תקל על העומס הקיים והחזוי בתחנת יצחק נבון על ידי פיזור נוסעים יעיל יותר ותאפשר גישה להולכי רגל למוקדי תעסוקה ומסחר וקישוריות לקווי הרכבת הקלה הכחול והאדום ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה".

ראש העיר משה ליאון התייחס לאישור התוכנית בוועדה לתשתיות לאומיות וציין כי הרכבת תגיע למתחם החאן עד לשנת 2030. עוד מסר ליאון: "זו בשורה לירושלים. במקביל לרכבת הקלה גם הרכבת הכבדה מאיצה תהליכים ומתקדמת. בחודשים הקרובים התכנית כולה תאושר ומיד תיכנס לביצוע כך שעד 2030 רכבת ישראל תגיע עד למתחם החאן עם תחנת מטרו גם במרכז העיר. ירושלים בעיצומה של מהפכה".


(צילום: פלג אדריכלים)

(צילום: פלג אדריכלים)


על פי התוכנית שהוצגה במינהל התכנון, בתחנות עצמן ובפיתוח סביבן ניתן דגש על השתלבותן במרקם ההיסטורי והמבנים והאלמנטים הקיימים לשימור. התוכנית מקודמת בהתאמה לתכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, לפיה בשנה זו צפויות 13 רכבות לשעה בכל כיוון לירושלים וממנה – פי 3 מכמות הנסיעות כיום.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, עו"ד שלומי הייזלר: "מדובר בבשורה של ממש לעיר ירושלים. הארכת הקו המהיר לירושלים למרכז העיר ולאזור החאן, צפויה להגדיל את כמות ותדירות הרכבות לירושלים וממנה, והקמת המסילה תוכל למנף פרויקטי פיתוח רבים בעיר".

מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי-רדאעי: "מדובר בפרויקט תשתית לאומית ייחודי, הארכת קו הרכבת לתוך העיר ישפר את השירות הרכבתי. ביצוע הפרויקט הינו אתגר הנדסי ואורבני מאתגר".

 

 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בסוף חודש אוקטובר אישרה ועדת התכנון המחוזית את תוכנית 'מתחם בנין' במרכז העיר – תוכנית המשלבת מגורים, מלונאות, מסחר ותעסוקה – כאשר התוכנית מקצה שטח עבור תחנת המשך לקו הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים. מיקום התחנה החדשה בכיכר הדוידקה נמצא בצמידות לתחנת רכבת קלה קו אדום ולתחנת רכבת קלה של הקו בכחול – מה שצפוי לחזק באופן משמעותי את נגישות מרכז העיר לשאר חלקי ירושלים ולמטרופולין גוש דן.


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. המעיין במפות

    לתחנה השנייה לא תהיה יציאה לנוסעים בכיכר הדוידקה. הכניסה הראשית תהיה במתחם בנין, ותהיה יציאה אחת בצומת האיקסים (עם קישור לתחנות הקו האדום והכחול של הרק"ל), ומעבר נוסף, תת קרקעי, לתחנה נוספת תת קרקעית של הקו הכחול ברחוב שטראוס.

  2. הנאשם לכלא

    התחנה במרכז העיר מיותרת, יש להאריך באופן מיידי עד מלחה, עם עצירה בחאן וכך תהיה נגישות מעולה לארנה ולאצטדיון טדי מחוץ לעיר ולא תהיה סיבה לא לארח את נבחרות ישראל באצטדיונים האלה, במקביל יש לחדש את הקו לבית שמש ע"י יישור שלו באמצעות גשרים ומנהרות, העלות זניחה לעומת הפרויקט הזה, למשל.

  3. מצדרביעי

    יפה, אבל אם אפשר הפעם לדאוג שאפשר יהיה לעלות ולרדת בלי לעבור 5 מעליות איטיות עם קשיים בהזמנות המעליות (שיכולים להיפתר בשנייה).
    בנוסף, מה קרה בסוף עם התחנה המתוכננת בכותל? זה גם משהו שיכול לסייע…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר