שערי צדק צילום שערי צדק
שערי צדק (צילום: שערי צדק)

"זה קורה אחת ל 10,000 לידות" – בשערי צדק בוצע ניתוח מורכב להוצאת רקמת מוח מהאף בתינוקת

בת השנתיים הגיעה לשערי צדק עם בליטה חריגה, לתדהמת המומחים הייתה זו רקמה מוחית שירדה לחלל האף.  לאחר שנתיים שבמהלכן לא אותרה הבעיה - בשל שינוי מבני מולד בגולגולת של הפעוטה מוחה פלש לאזור האף; המומחים במחלקה לנוירוכירורגיה אבחנו וביצעו ניתוח מוח מורכב שהציל את חייה

פורסם בתאריך: 19.12.22 09:28

בת שנתיים מקרית מלאכי הסתובבה עם סימן כחול ובולט שהתגלה על גשר האף מיום לידתה. אמה מספרת כי א', היא ילדה חיונית ובריאה בדרך. לכן, על אף החשש כי הממצא אינו תקין, רופאי הקהילה קבעו והרגיעו כי לא קיים מקום לחשש. על אף היותו בולט, בכל מרפאה אליה הגיעה לא יוחסה לסימן הכחול חשיבות רבה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כעבור מספר חודשים מיום הלידה, אמה של הפעוטה החליטה כי היא מעוניינת להמשיך ולברר את מקור הבליטה הכחולה ופונה למספר מומחים. עם הגיעה לגיל שנתיים, מגיעה הפעוטה לבדיקות הדמיה בשערי צדק, שם צילומי האם אר איי חשפו לתדהמתה ממצא נדיר. מומחי המחלקה לנוירוכירורגיה, בשיתוף עם מומחי המחלקה לרדיולוגיה אבחנתית, גילו כי שינוי מבני מולד הוביל לגלישה של חלק ממוחה של הפעוטה לתוך חלל האף.

ד"ר נבו מרגלית, שטיפל בפעוטה, מספר כי שינוי מולד שאותר בבסיס הגולגולת של הפעוטה, אשר פוגע במבנה הסגור של הגולגולת, מאפשר ירידה של מעטפות המוח ולפעמים גם רקמה מוחית ממש לכיוון חללי הסינוסים והאף. "סימן כחול כמו זה שהיה במקרה זה התפרש כמעין כתם לידה קטן וברור שהיה קשה לחשוב על אבחנה של רקמה מוחית. בסופו של דבר מדובר בממצא נדיר. חשוב לא לעורר דאגה בכל הורה שרואה ממצאים רגילים אצל ילדו. בניתוח עצמו מבצעים פתיחה של הגולגולת ומשחזרים את הבסיס, דרך סגירת רצפת הגולגולת ומונעים מעבר פנימה או החוצה. בילדים גדולים יותר או במבוגרים הניתוח לפעמים מתבצע דרך האף. בילדה צעירה כמו במקרה זה, הבחירה המועדפת היא דרך פתיחה קטנה של הגולגולת ותיקון עליון שיסייע בשמירה על האזור לאורך זמן. אילולי הפעוטה הייתה מאובחנת, לאורך זמן הסיכון הוא המשך מעקב של רקמה מוחית זיהום של חלל האף שעלול להתפתח לאזור המוח ולגרום לדלקת קרום המוח. לשמחתנו אובחנה בזמן החלימה בצורה טובה מהניתוח וחזרה לשגרה מלאה".


ד״ר נבו מרגלית, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה בשערי צדק, עם הפעוטה והוריה המאושרים (צילום: דוברות שערי צדק)

ד״ר נבו מרגלית, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה בשערי צדק, עם הפעוטה והוריה המאושרים (צילום: דוברות שערי צדק)


הורי הפעוטה מספרים על הרגע הראשון בו שמעו מהו הממצא שהסתתר באפה של הפעוטה. "חשבנו שיש משהו, אבל לא דמיינו שזה מה שתקוע שם באפה זה המוח. כשסיפרו לנו על הממצא היינו המומים. אנחנו אסירי תודה על כך שקיבלנו את חיי בתנו במתנה. א' תחזור למסגרת החינוכית ממש בקרוב ותוכל להתנהל בצורה טובה ככל שאר הילדים. רוצים להודות באופן אישי לד"ר מרגלית ולכל הצוות, הרופאים, האחים והאחיות המופלאים במחלקה לנוירוכירורגיה על האבחון המהיר והטיפול המקצועי".


משמאל - לפני הוצאת רקמת המוח מהאף, מימין - לאחר הניתוח (הדמיה: דוברות שערי צדק)

משמאל – לפני הוצאת רקמת המוח מהאף, מימין – לאחר הניתוח (הדמיה: באדיבות דוברות שערי צדק)


 


מחפשים דירת 4 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר