גן השושנים (צילום: ד"ר אבישי טייכר,CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה)
גן השושנים (צילום: ד"ר אבישי טייכר,CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה)

פתוח או סגור בשבת? הוקפא המכרז להקמת בית קפה בגן השושנים

בעקבות העתירה של תנועת התעוררות, בית המשפט הוציא הבוקר, שלישי, צו מניעה המקפיא את המכרז של עיריית ירושלים להפעלת בית קפה בגן השושנים. מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטת ביניים, שאין בה התייחסות לגופם של הדברים"

פורסם בתאריך: 9.5.23 11:53

הישג לתושבי ירושלים ותנועת התעוררות: בעקבות העתירה של תנועת התעוררות, בית המשפט הוציא הבוקר, שלישי, צו מניעה המקפיא את המכרז של עיריית ירושלים להפעלת בית קפה בגן השושנים, בגלל תנאי המכרז הכוללים כפייה דתית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמות אשכול? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"בית המשפט קבע בהחלטתו כי הטענות של התעוררות מעוררות שאלות שיש לדון בהן באופן מהותי", נמסר ל"כל העיר". "אם העתירה תתקבל, המשמעות תהיה ביטול המכרז כולו, שינוי תנאיו ועצירת ניסיון תקדימי לכפות סגירת בתי קפה בשבת עבור עשרות מכרזים עירוניים. לכן, קבע בית המשפט כי בשלב זה יש להקפיא את המכרז עד סיום הדיון בעתירה וקביעה האם התנאי הכופה סגירה בשבת הינו חוקי".

"תנועת התעוררות תמשיך להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע כפייה דתית ולוודא שירושלים תישאר של כולם", עוד נמסר.

אדיר שוורץ יו״ר תנועת התעוררות, מציין כי ״המאבק הזה הוא על העתיד של העיר הזאת. ירושלים היא של כולם כך היה וכך יהיה. הכרעת בית המשפט הבוקר הוכיחה שהעירייה מנסה פועלת בניגוד לחוק. אנחנו נמשיך להיאבק נגד כפייה דתית בעד הסטטוס קוו ולשמור על ירושלים של כולם".

 

 

למרות הדברים הללו, חשוב לציין כי לפתיחת הקפה בשבת ישנה התנגדות בקרב חלק מתושבי האזור. לטענתם, כשנושא פתיחת בית הקפה הועלה בפניהם לראשונה על ידי המינהל הקהילתי (מינהל גינות העיר, ר"ג) הותנה הדבר בסגירתו בשבתות וחגים.

"נדהמנו לקרוא את קריאתכם לקפה בשבת בגן השושנים", כתבו בני זוג שמתגוררים בסמוך. "ברצוננו להבהיר שאתם עושים מעשה נבלה שכן ההחלטה על הקמת בית קפה בגן השושנים התקבלה במשאל לתושבים הגרים בשכנות לגן זה ולרובם השבת חשובה. במשאל הותנה שהקפה לא יפעל בשבת. אנו חתמנו בעד פתיחתו בתנאים אלו…. לדעתנו עליכם לדאוג שהעירייה תעמוד בתנאים של המשאל ולא לחרחר מלחמת דת".

בני הזוג הללו הם לא היחידים. ל"כל העיר" נודע כי ישנה התנגדות בקרב תושבים נוספים שמתגוררים בקרבת הגן, כאשר הם חוששים ממפגעי רעש ולכלוך גם ביום המנוחה, ואילו חלק מהדיירים הינם שומרי שבת ואינם רוצים בחילולה בפרהסייה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטת ביניים, שאין בה התייחסות לגופם של הדברים, וניתנה מתוך התחשבות באפשרות תיאורטית שישנם מציעים פוטנציאליים שמעוניינים להפעיל את הנכס בשבת. זאת למרות שאינו מתאים לכך, גם לא לפי חוק העזר וגם לא בהיבט העיסקי".

בעירייה מתייחסים גם להתנגדות שנשמעה מצד חלק מהתושבים ואומרים: "האפשרות להפעילאת הקפה בשבת היא בניגוד לרצונם של תושבי השכונה ומסקנות שיתוף הציבור ורצון המינהל הקהילתי. ההחלטה התקבלה גם על יסוד טענות עובדתיות בלתי נכונות שהציגה העותרת ברגע האחרון. העירייה סמוכה ובטוחה שטענותיה וצרכי הציבור הראויים יבואו לידי ביטוי בפסק הדין הסופי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דילרי

    ראש העיר של ירושלים הוא דמוי גפני-מבטיח להשקיע בכל המגזרים, ומוחק את כל המיגזרים שאינם חרדים…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר