נסיעת המבחן ברכבת המהירה ירושלים-תל אביב, 16.1.18 (צילום: ליאת בכרך)
נסיעת המבחן ברכבת המהירה ירושלים-תל אביב, 16.1.18 (צילום: ליאת בכרך)

וידאו – כך נראית הנסיעה בקו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א

הבוקר, שלישי, נערכה נסיעת מבחן בקו המהיר של הרכבת החשמלית ירושלים-ת"א, שצפוי לפעול בעוד כחודשיים וחצי - 30.3.18

פורסם בתאריך: 16.1.18 11:17

הבוקר, שלישי, נערכה נסיעת ניסוי בקו המהיר של הרכבת החשמלית ירושלים-ת"א, שצפוי לפעול בעוד כחודשיים וחצי – 30.3.18. הנסיעה נערכה בהשתתפות שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון. אין זה מפתיע שהנסיעה שהיתה אמורה להתחיל ב-10:15 החלה באיחור, וכך היא נראית –



לפי התוכנית יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים. שר התחבורה אמר כי בשלושת החודשים הראשונים להפעלת הרכבת הנסיעה תהיה ללא תשלום למחזיקי כרטיס רב קו. בתום שלושת חודשי הנסיעה חינם, תינתן הנחה של 50 אחוז לנוסעים במשך מספר חודשים נוספים.

במהלך הנסיעה, שנערכה בהשתתפות עיתונאים רבים, גילה השר כץ כי החליט לקרוא למסילות הרכבת המחברות בין תל אביב לירושלים – מסילות דוד המלך. "אנו מחברים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר כץ, "החלטתי לקרוא לקו הרכבת המהיר לירושלים 'מסילות דוד המלך', על שמו של דוד המלך שכבש את ירושלים והפך אותה לבירת ישראל".




 

ננסיעת המבחן ברכבת המהירה ירושלים-תל אביב, 16.1.18 (צילום: ליאת בכרך)

נסיעת המבחן ברכבת סמוך למשמר איילון, הבוקר (צילום: ליאת בכרך)

 



ננסיעת המבחן ברכבת המהירה ירושלים-תל אביב, 16.1.18 (צילום: ליאת בכרך)

רגע לפני נסיעת המבחן, הבוקר (צילום: ליאת בכרך)

כזכור, כפי שפורסם בשבוע ב"כל העיר", בניגוד לדוח מבקר המדינה האחרון, שצפה דחייה של לפחות תשעה חודשים בהפעלת הקו המהיר, שר התחבורה ישראל כץ הכריז כי קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א ייפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח. בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים, ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון, לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד. בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.

ננסיעת המבחן ברכבת המהירה ירושלים-תל אביב, 16.1.18 (צילום: ליאת בכרך)

קרון הרכבת המהירה, הבוקר (צילום: ליאת בכרך)

יש לציין כי בתחנת האומה הקשר יופעלו שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.

ננסיעת המבחן ברכבת המהירה ירושלים-תל אביב, 16.1.18 (צילום: ליאת בכרך)

נסיעת המבחן ברכבת סמוך למשמר איילון, הבוקר (צילום: ליאת בכרך)

שטח התחנה – כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר. במשרד התחבורה מדגישים כי מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר