סופת השלג בירושלים 2013 (צילום: ארנון בוסאני)
מתי יהיה שלג בירושלים? (צילום: ארנון בוסאני)

תושבי גילה, רמות והגבעה הצרפתית תתכוננו: אולי תזכו לשלג בשישי

עוד שישי סוער, והפעם עם צפי לשלג קל: בועז נחמיה מאתר ירושמיים עם התחזית המעודכנת

פורסם בתאריך: 24.1.18 12:46

היום, רביעי, קר וגשום בירושלים. גשמים צפויים לרדת וייתכנו סופות רעמים. לפי כל התחזיות, הערב, רביעי, צפויים הגשמים להתחזק וגם בלילה ירדו ממטרים לסירוגין. השיא של הסערה יגיע בלילה שבין חמישי לשישי ובמהלך יום שישי. מגמת הגשם תמשיך וצפוי לרדת ברד והטמפרטורות יצנחו – ולפי כל התחזיות ככל הנראה יירד שלג קל.

אז מה בדיוק הולך להיות בשישי? בשיחה עם "כל העיר" אומר בועז נחמיה, מאתר ירושמיים, כי "על פי המודלים המעודכנים להיום, רביעי, סביר שיהיה שלג באוויר בשעות אחר הצהריים-ערב של יום שישי. השלג הזה הוא בעיקר קל ויש גם סיכוי שגם בכלל לא יירד שלג באוויר".

בועז נחמיה, אתר ירושמיים (צילום: פרטי)

בועז נחמיה, אתר ירושמיים (צילום: פרטי)

נחמיה מדגיש ואומר כי "לא מדובר על שלג שייערם על הקרקע. ככל הנראה מדובר בשכונות הגבוהות – גילה, רמות, הגבעה הצרפתית – שם יכול להיות שיראו קצת יותר שלג באוויר, אבל אין צפי שזה ייתפס. לא תצטבר שכבה על הקרקע, זה יהיה ברד או גראופל".

היום בירושלים – 12-9 מעלות, ובלילה שבין חמישי לשישי, כאמור, הטמפרטורות יצנחו. ממטרים רבים צפויים לרדת בלילה עם סופות רעמים, רוחות וברד. ביום שבת הסערה צפויה לדעוך, אולם עדיין יהיה קר.


 

העירייה השלימה את היערכותה למזג האוויר הסוער הצפוי בסוף השבוע – מהעירייה נמסר כי "גורמי התפעול ערוכים לטפל במפגעים ככל שיידרשו ויעמידו צוותי גיזום, צוותי אחזקה, צוותי מאור, טרקטורים עירוניים וכלים נוספים לטיפול במפגעים". בנוסף, בעירייה יצאה הנחיה לגורמי הקהילה והרווחה לפעול לטיפול בדרי רחוב, בקשישים ובנזקקים במטרה לספק להם ציוד חם ומקום לינה במידת הצורך.

סרטון ההסברה העירוני שיצא לתושבים כהכנה לחורף:

 

בעירייה מדגישים כי על אף הסיכוי הנמוך לשלג, נערכת העירייה לפינוי הצירים הראשיים ולסיוע לגורמי החרום וההצלה.מטה החירום העירוני יפעל במתכונת רציפה כדי לתת מענה לכל תרחיש אפשרי.

שלג בכותל המערבי בירושלים (צילום: ליאור מזרחי)

שלג בכותל המערבי בירושלים, 2013, ככה זה התחיל (צילום: ליאור מזרחי)


הנחיות לתושבים, כפי שיצאו על ידי העירייה:

  • התושבים ובעלי עסקים מתבקשים לשמור על הניקיון, להקפיד לא להשליך קרטונים ושקיות זבל מחוץ לפחי האשפה מחשש שיסתמו את פתחי הניקוז.
  • יש לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים ולפנות את הגזם באופן מוסדר, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום וערכות לחימום. חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות ובמרפסות.
  • מומלץ: לבדוק תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור, כמו גם תקינות חיבורי החשמל והגז כדי למנוע קצרים/התקלחות/דליפת גז. בנוסף, יש לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. כמו כן, יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים/אדניות, ריהוט ושלטים. להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים.

 מהעירייה עוד נמסר כי המוקד העירוני 106 יתוגבר במטרה לתת מענה לפניות התושבים.


סופת השלג בירושלים 2013 (צילום: ארנון בוסאני)

הצפי – השלג לא ייערם. כך זה נראה בסופת השלג הגדולה ב-2013 (צילום: ארנון בוסאני)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר