מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

פרשת מאיר תורג'מן: המשטרה ביצעה מהלך תפיסת רכוש, מעצרו שוב הוארך

בית משפט השלום בראשון לציון החליט להאריך את מעצרו של סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן, שחשוד בלקיחת שוחד, הלבנת הון ושימוש לרעה בכוח המשרה עד ליום שני, 19.3. עוד בפרשה: רמי לוי נחקר באזהרה במשרדי יחידת להב 433

פורסם בתאריך: 15.3.18 20:59

בית משפט השלום בראשון לציון החליט היום, חמישי, להאריך פעם נוספת את מעצרו של מאיר תורג'מן ושל בנו איציק תורג'מן עד ליום שני הקרוב, 19.3. כזכור, מאיר תורג'מן, סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים, נעצר ביום שני השבוע בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ושימוש לרעה בכוח המשרה. לפי חשד המשטרה תורג'מן קיבל טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים בניגוד לחוק. יחד איתם נעצרו מנהל מלון כורש משה הבא, היזם דוד קליינר ובעלי אולם האירועים ארטמיסיה בתלפיות דודו אברהם ואלון סעדון.

עיקר החשדות בפרשת המלון בכורש הוא שהבא וקליינר ביצעו שינויים במבנה ההיסטורי, בסיועו של תורג'מן. כמו כן לפי החשד הבא חתם על ערבות בנקאית עבור תורג'מן בסכום של 200 אלף שקל. בנוגע לאולם האירועים ארטמיסיה, חשוד תורג'מן כי קידם את עניינים של הבעלים וערך במקום אירועים.


מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)



במהלך דיון הארכת מעצרו של מאיר תורג'מן היום, חמישי, עלה כי המשטרה תפסה את רכושו, כולל כסף שנמצא בחשבון הבנק שלו.

למעשה תפיסת רכוש וחילוט זמני מכוח איסור הלבנת הון נועד להעמיד לרשות מערכת אכיפת החוק כלים יעילים ללחימה בפשיעה קשה ומאורגנת.

בשלב כלשהו במהלך הדיון שאל סנגורו של תורג'מן עו"ד איתן פלג את נציג המשטרה: "ידו של איש לא רעדה כאשר כל הרכוש שיש לתורג'מן והוא לא הרבה, גם בבנקים וגם בדירה שיש לו, חולט על המקום עוד לפני תחילת החקירה". נציג המשטרה ענה לו: "לא חולט. נתפס".

עו"ד פלג סיפר לבית המשפט כי "גב' תורג'מן הלכה לסופר פארם לקנות תרופות, מעבירה את הכרטיס וזה לא עובר. תגיד לי בבקשה מה ההיקף (הלבנת ההון)". נציג המשטרה עונה: "אני לא יודע לומר במספר את ההיקף הנטען".

כמו כן, היום הותר לפרסום כי איש העסקים רמי לוי, חבר מועצת עיריית ירושלים, נחקר באזהרה בפרשה במשרדי יחידת להב 433. כידוע, לוי, חבר בסיעת ירושלים תצליח, שבראשה עומד ראש העיר ניר ברקת.

לפי הודעת חברת רמי לוי שיווק השקמה לבורסה: "החברה מודיעה בזאת כי הובאה לידיעתה קיומה של חקירת משטרה שעניינה, כפי שנמסר לחברהף חשדות לעבירות שוחד ומרמה לכאורה, על ידי בעלי תפקידים בעירייה. כפי שנמסר לחברה מר רמי לוי בעל השליטה בחברה, המכהן כדירקטור וכמנכ"ל בחברה, נחקר אף הוא בעניין האמור ובשלב זה לא זומן לחקירה נוספת. החקירה האמורה אינה קשורה באופן כלשהו לחברה ו/או לפעילותו או תפקידו של מר רמי לוי בחברה".

רמי לוי (צילום: טס שפלן)

רמי לוי (צילום: טס שפלן)

במהלך דיון הארכת המעצר של מאיר תורג'מן בבית משפט השלום בראשון לציון עלה כי אחד הנושאים שעלו בחקירה הוא סכום כסף בסך 10,000 שקלים שנכנסו לחשבונו. בהקשר הזה עלתה שמה של חברת רמי לוי. הסנגור עו"ד פלג טען בעניין זה כי תורג'מן ביקש לתרום לעניים מטעם בית כנסת לקראת חג ראש השנה, והתבקש לשלם צ'ק ביטחון. לאחר שהצ'ק הופקד בטעות בחשבונו של לוי, הוא הוחזר לתורג'מן.

בהקשר של רמי לוי סיפר סנגורו של תורג'מן עו"ד פלג כי "מה שהטיחו בו (בתורג'מן) זה דברים פעוטים, למשל הוא מצלצל לרמי לוי ואומר לו 'יש לי חדשות טובות בשבילך בקשר לפרויקט שלך בתלפיות'. שואלת אותו החוקרת מה זה החדשות הלא טובות, אומר לה תורג'מן בתוכנית של הרכבת קלה בירושלים בכל מקום בו אושרה התוכנית של הרכבת הקלה אישרו באופן גורף במקום 18 קומות, 30 קומות, אוטומטי". עו"ד פלג ביקש לשחרר את תורג'מן ממעצר בטענה כי לא יכול להתקיים שיבוש חקירה בפרשה שהתרחשה לפני שנתיים.

עו"ד פלג ציין בפני בית המשפט כי ביום שבת הקרוב תיערך אזכרה לאימו של מאיר תורג'מן, שנפטרה לפני שנה, בבית הכנסת ברמת דניה. עו"ד פלג הוסיף ואמר כי בכל אופן "לא חוקרים אותו בשבת והיציאה שלו לשישי שבת לאזכרה, הוא שומר מצוות, לא יכול לנסוע בשבת, היא חיונית. בסך הכל חקרו אותו מספר די קצר של שעות, למרות שהן ארוכות".

 

 

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של מאיר תורג'מן בשבעה ימים נוספים. השופט עמית מיכלס ציין כי תורג'מן משתף פעולה באופן מלא בחקירתו ולכן החליט לקצר את תקופת הארכת המעצר שביקשה המשטרה. כאמור, מעצרו הוארך עד ליום שני הקרוב.

גם מעצרו של איציק תורג'מן הוארך עד ליום שני הקרוב, 19.3, וכך גם מעצרו של משה הבא. החשודים דודו אברהם ואלון סעדון, בעלי אולם האירועים ארטמיסיה, שוחררו למעצר בית עד ל-21.3.

איציק תורג'מן (צילום: רועי חזיזה)

איציק תורג'מן (צילום: רועי חזיזה)

בדיון הארכת מעצרו של איציק תורג'מן, שחשוד בתיווך לשוחד, טען סנגורו עו"ד יניב שגב "יש לי לפחות תחושה, ואי אפשר לנתק אותה מהעובדה שלא נותנים לו להתייעץ איתי, שהוא כאן בעניין אבא שלו, על מנת להפליל את אבא שלו.". בהמשך שב והדגיש: "נראה שעושים הכל כדי שיישאר במעצר על מנת להפיל את אבא שלו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא טורחים לומר שדודו ואלון שוחררו את מי מעניין לשמוע שיחד איתם נעצרו ביום שני גם דודו ואלון
    כתבה שמעדכנת לגביי מאיר ואיציק אמורה לעדכן גם לגבי השאר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבלים ושטויות
    התעוררו לחקירה כשמאיר תורג'מן הודיע שהוא רץ לראשות העיר
    המדינה הזאת לא חכולה לסבול אנשים שבאמת עושים למען הציבור.הוא איד מדהים שכל חייו רק עוזר לאנשים
    מישהו מחפש להפלילי אותו על לא כלום ולמשטרה אין עליו שום דבר
    נהיינו מדינה קומוניסטית שמחפשת לערוף ראשים!!!גועל נפש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר