יוסי זינגר, תיאטרון מיקרו בפעולה (צילומים: פרטי, באדיבות תיאטרון מיקרו)
יוסי זינגר, תיאטרון מיקרו בפעולה (צילומים: פרטי, באדיבות תיאטרון מיקרו)

בגלל 250 אלף שקלים: תיאטרון מיקרו בסכנת סגירה

לתיאטרון הירושלמי, שפועל בשנים האחרונות בתיאטרון ירושלים, קיים מחסור תקציבי. המנכ"ל יוסי זינגר: "אנחנו בשיא פעילות ולמרות זאת חיים על החרם מבחינה כספית"

פורסם בתאריך: 8.4.18 14:45

תיאטרון מיקרו הירושלמי נמצא בסכנת סגירה עקב מחסור בתקציב. לטענת מנכ"ל התיאטרון, יוסי זינגר לתיאטרון מיקרו חסר סכום של לפחות 250 אלף שקלים, אשר אותם מנסה התיאטרון לגייס ממקורות שונים.

תיאטרון מיקרו מחשיב את עצמו כמוסד תרבות ירושלמי, נוסד באמצע שנות ה-90 על ידי אירינה גורליק, אשר משמשת כמנהלת האמנותית שלו. בשנים האחרונות פועל תיאטרון מיקרו מתוך תיאטרון ירושלים. בין ההצגות הרצות של תיאטרון מיקרו ניתן לראות את "כימים אחדים", על פי ספרו של מאיר שלו, "כתב היד", על פי ספרו של יצחק בשביס זינגר, "שמשון", על פי רומן מאת זאב ז'בוטינסקי, ועוד.

בשיחה עם "כל העיר" מספר מנכ"ל תיאטרון מיקרו, יוסי זינגר: "חסרים לנו לפחות 250 אלף שקלים. אנחנו נמצאים במצב שבו מצד אחד אנחנו מאוד פעילים. כיום, אנחנו בשיא של פעילות מבחינת תיאטרון מיקרו ולמרות זאת חיים על החרב מבחינה כספית. זה מצב שבו אנחנו נאצלים לחסום את עצמנו ולא להגשים את כל המטרות האמנותיות שלנו בגלל המצב הכספי הקשה שמגביל אותנו".

יוסי זינגר (צילום: פרטי)

יוסי זינגר (צילום: פרטי)

למה זה קורה? אתם לא מקבלים תמיכה?
"אנחנו מקבלים תמיכה ממשרד התרבות, וגם מעיריית ירושלים, ובנוסף מייצרים הכנסות עצמיות. מצד אחד יש לנו סל של משאבים שאמור לשמש אותנו כתיאטרון פרינג' קטן, אבל הקהל הרחב מחפש את הכוכבים הגדולים. לקחנו עכשיו כוכב גדול, השחקן נירו לוי להופיע בהצגה על מנת לשפר את החשיפה שלנו בפני הקהל הרחב. אבל זה לא יהפוך עכשיו למנהג בתאטרון מיקרו, שעבור כל הצגה ניקח כוכב גדול אחר כי אין לנו את המשאבים לכך, למרות ההעדפות של הקהל לראות את הכוכבים הגדולים. דברים מיוחדים שיש להם זכות קיום והם בעצם המהות של כל תיאטרון יוצרים לנו בעיה, כי למשל אין לי תקציב לפרסם הצגות שלנו, או שיש מעט מאוד תקציב".

מה המשמעות של חיפוש תרומות?
"זה לא משהו חדש. אנחנו פונים כל הזמן לגופים שונים, ואנחנו נמצאים כל הזמן בקשר מול הקרנות השונות. במשך שנים קיבלנו תרומה קבועה מקרן שרובר, אבל היא עתידה להיסגר בסוף השנה, ותרומה בגודל של כ-100 אלף שקל בשנה תיפסק. יש המון בעלי ממון בישראל, ואני רואה תחומים כמו ספורט, ואני מאוד מקנא שאני רואה איך מיליונים של שקלים מכיסים פרטיים של אנשים, ולא מתקציבים של המדינה או עיריית ירושלים, מיליונים של שקלים מושקעים בקבוצות כאלה ואחרות. אני שואל את עצמי, למה לא בא בעל הון כזה ואומר, אוקיי, אני שם מיליון שקל בספורט אבל אני גם אשים 200 אלף שקל בתיאטרון כדי שתהיה תרבות וכדי שילדים יוכלו ללכת ולראות תיאטרון בירושלים. כדי שיוכלו לעבד את המחזה הגדול הבא. תחום התרבות יכול להיות מטרה יותר מנעלה".

 

מי הקהל שמגיע לתיאטרון מיקרו?
"הקהל שלנו מורכב מהמון פלחים. כתיאטרון שנוסד על ידי יוצאי רוסיה, הקהילה העולה מחבר העמים בירושלים מהווה חלק נכבד מהקהל שלנו. גם מינויי תיאטרון ירושלים. בנוסף, יצאנו בקמפיין באוניברסיטה על מנת להביא חבר'ה צעירים וסטודנטים שיבואו לראות את ההצגות. חבר'ה שהעולם התרבותי שלהם קצת יותר פרינג' ופחות מיינסטרים יכולים להתחבר לזה".

תיאטרון מיקרו בפעולה (צילום: באדיבות תיאטרון מיקרו)

תיאטרון מיקרו בפעולה (צילום: באדיבות תיאטרון מיקרו)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר