מתוך סרטון - מבצע אכיפה נגד רוכבי אופניים חשמליים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

סכנת האופניים החשמליים בכבישי ירושלים: זינוק במספר הנפגעים

לפי נתוני אור ירוק נרשמה עלייה שנתית של 40 אחוז במספר הפצועים בתאונות בירושלים, שבהן מעורבים אופניים חשמליים: "העלייה מצביעה על גודל המחדל"

פורסם בתאריך: 22.5.18 07:24

רוכבי האופניים החשמליים ממשיכים להיות מעורבים יותר ויותר בתאונות דרכים בירושלים, כמו גם במקומות רבים אחרים בארץ: מנתונים שאספה לאחרונה עמותת 'אור ירוק' בנושא מתברר כי בשנת 2017 הייתה עלייה של 40 אחוזים במספר הרוכבים שאושפזו בעקבות תאונות דרכים בעיר, זאת בהשוואה לשנת 2016: אשתקד פונו לבית החולים 49 רוכבים על אופניים חשמליים, לעומת 35 ב-2016.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

המגמה הזו נכונה גם לערים אחרות בארץ: באשקלון, בחיפה ובקריית גת זינק מספר הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים, וגם בערים נוספות נרשמה עלייה. בתל אביב, בפתח תקווה, ברמת גן ובערים נוספות דווקא חלה ירידה ב-2017 בהשוואה ל-2016.

כזכור, רק בחודש שעבר דווח ב"כל העיר" על תאונה קשה ברחוב הנרייטה סולד, סמוך לקרית היובל וקרית מנחם, שבה היה מעורב רוכב אופניים חשמליים, כבן 30, שנפגע מאוטובוס ונפצע באורח בינוני עד קשה. מתנדבי איחוד הצלה הגיעו לזירת התאונה והעניקו לרוכב האופניים, שסובל מפציעות בראשו, טיפול ראשוני. לאחר מכן פינו המתנדבים את הפצוע לבית החולים הדסה עין כרם. עוד באותו שבוע נפגע רוכב אופניים חשמליים ברחוב קינג ג'ורג' במרכז העיר. הנער טופל בזירת התאונה על ידי מתנדבי איחוד הצלה ופונה להמשך טיפול בבית החולים.

כאמור, נראה שהמגמה השלילית נמשכת, בראייה ארצית לכל הפחות, שכן על פי נתוני עמותת 'אור ירוק', בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2018 נהרגו שבעה רוכבי אופניים חשמליים – מספר זהה למספר הרוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה. ב-2017 עצמה אושפזו בבתי החולים 697 רוכבי אופניים חשמליים – שני מאושפזים בכל יום בממוצע, כך עולה מניתוח של עמותת 'אור ירוק' לנתוני מכון גרטנר.

זירת התאונה בין הרכבת הקלה לאופניים

זירת תאונה בין הרכבת הקלה לאופניים

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העלייה במספר המאושפזים כתוצאה מתאונות אופניים חשמליים מצביעה על גודל המחדל של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לאורך השנים האחרונות. כדי לצמצם את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים חייבים לשלב כוחות בהגברת האכיפה וההסברה ובעיקר להתחשב בבטיחות הרוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודים ורציפים, כדי להפריד אותם מכלי הרכב ומהולכי הרגל. אחד מכל עשרה רוכבים שאושפז, ואף יותר מזה, נפצע קשה או סבל מפגיעת ראש, ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים כבר מחר בבוקר לחוקק חוק שיחייב כל רוכב בכל גיל לחבוש קסדה במהלך רכיבה. מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך וגובר, דבר שמחייב התגייסות של כל הגורמים האחראיים".


מחירי הדיור בעיר: צפי לעלייה של 10 אחוזים, בעיקר ליד השגרירות

שוד בבית מרקחת בקטמון: התיז גז מדמיע בעיני הרוקח ויצא עם שלל


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר