כיכר ספרא
כיכר ספרא

העירייה: קיצור של מאות ימים בתהליך קבלת היתר בנייה

הזמן הממוצע לקבלת היתר בנייה לאחר אישור הוועדה המקומית צנח מ-500 ימים ל-85 ימים בממוצע

פורסם בתאריך: 21.6.18 07:51

ירידה דרמטית במספר הימים הממוצע לקבלת היתרי בנייה – כך מדווחים השבוע בעיריית ירושלים. מדובר בנתונים שנבדקו בארבע השנים האחרונות, מאז 2014, אז השיקה העירייה את מערכת 'חוצה רישוי', שמטרתה היתה לקצר את הבירוקרטיה בקבלת היתרי בנייה.



"בארבע השנים האחרונות ירד הזמן הממוצע לקבלת היתר בנייה לאחר אישור הוועדה המקומית מ-500 ימים ל-85 ימים בממוצע", מתגאים בעירייה. "ההשוואה נערכה ביחס לזמן לקוח וזמן עירייה בנפרד, וממנה עולה תמונה ברורה באופן חד-משמעי של ירידה חדה ועקבית בשני המדדים, אשר מסתכמת במאות ימים".

כיכר ספרא

כיכר ספרא

בעירייה מוסיפים ומדגישים כי "הזמן הממוצע של הלקוח עומד על 85 ימים, לעומת זמן ממוצע של העירייה, עומד על 50 ימים".

במסגרת הליך "חוצה רישוי" נערך מיחשוב מלא כל התהליך, במסגרתו מתאפשרת הגשה מקוונת של הבקשות להיתרי בנייה, כמו גם שקיפות מלאה של כל שלבי ההליך המנוטרים והמקוונים. "בדרך זו קיים יתרון רב ללקוח שלא חייב להגיע למשרדי העירייה, אלא יכול לעשות פעולות רבות ממשרדו או מביתו, בכל שעות היממה", מדגישים בעירייה. "יתרון נוסף הוא מעקב ממוחשב מוחלט על כל תיק: היכן הוא נמצא, באיזה סטטוס והאם הטיפול בו נמצא בתוך לוחות הזמנים המוגדרים, או חורג מהם. הלקוחות מקבלים עדכונים שוטפים לגבי סטטוס הטיפול בתיקים וכן מקבלים עדכון אם בעלי מקצוע מטעמם לא מספקים לעירייה נתונים או מסמכים הנדרשים לצורך המשך הטיפול בהוצאת היתר הבניה".

הדוח, כך לדברי גורמים בעירייה, משקף את המאמץ העקבי והעבודה היומיומית הנעשית על ידי כלל הגורמים העירוניים, השותפים להליך 'חוצה רישוי', כשבנוסף הוא משקף את איכות ואמינות המערכות הממוחשבות העירוניות.

"מדובר במהפכה בשיפור השירות לתושבי ירושלים", מתגאה ראש העיר ניר ברקת. "בדרך זו העירייה מאפשרת לתושבי הבירה להעלות את רמת חייהם ולהפוך את תהליך הרישוי ליעל ופשוט יותר".

אופיר מאי, מנהל אגף רישוי ופיקוח, מוסיף: "מדובר בשדרוג משמעותי בשירות לתושבי העיר, אשר בעבר נדרשו לעבור תהליך רישוי מלא ומורכב לבקשות פשוטות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חנה

    ממש לעג לרש.
    העירייה תוקעת מאות היתרי בניה בועדה המקומית עם דרישה הזויה לחיזוק מבנים לפי תקן 413.
    לכן בודקים רק את התיקים שהצליחו לעבור ועדה…
    ולא תיקים אחרים שתקועים בכל פעם עם גחמה אחרת של מחלקת רישוי בניה ונפלטים מהועדה בתרוצים שונים ומשונים.
    כל מי שהבנין שלו נבנה לפני 1980 לא מקבל התר. נקודה.
    עד מתי??????

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר