כיכר ציון המחודשת (צילום: חברת עדן)
כיכר ציון המחודשת (צילום: חברת עדן)

שקעי טעינה, מתחם להופעות ותאורת לילה: נפתחה כיכר ציון המשודרגת

לאחר עבודות של חצי שנה - ביום שני נפתחה לציבור כיכר ציון החדשה

פורסם בתאריך: 17.10.18 14:07

ביום שני בערב, לאחר עבודות של כחצי שנה, נפתחה לציבור הרחב כיכר ציון המשודרגת – העבודות נמשכו כחצי שנה. הכיכר מוקדשת להולכי רגל בלבד, כאשר תנועת כלי הרכב תוגבל ותנוטר על ידי מחסום חכם ברחוב שמאי. כמו כן, הוצבו בכיכר במות ישיבה שנותנות מענה לבודדים, זוגות וקבוצות קטנות כגדולות, ומשולבות בהן שקעי טעינה לטלפונים ומחשבים ניידים. מדרגות העלייה לרחבת הבנק הוחלפו בתיאטרון ישיבה הצופה אל מרכז הכיכר, ומאפשר קיום מופעים בנוסף לשימוש היום יומי. בעירייה עוד מציינים כי הותקנה תאורת לילה מיוחדת. בנוסף, בכיכר ניטעו עצים תמירים מסוגים שונים: נשירים, ירוקי עד ובעלי פריחה מגוונת, ושולבו ערוגות מוריקות.



הכיכר נפתחה לציבור ביום שני בערב בהופעה בהפתעה של הזמר סטפן לגר. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", כיכר ציון המחודשת עוצבה ונבנתה מחדש במסגרת תחרות אדריכלים שיזמה העירייה בשיתוף החברה לפיתוח כלכלי בירושלים – "עדן", במטרה לחדש את מראה הכיכר ההיסטורית שקיימת מאז 1924. בתחרות, שהתקיימה בשיתוף עם "עמותת אדריכלים מאוחדים", זכו האדריכליות מיה עתידיה, תמיר מנצור-כרמל ומעין טוקי-כרמל.

הופעה של סטפן בכיכר ציון (צילום: מוקי שוורץ)

הופעה של סטפן בכיכר ציון (צילום: מוקי שוורץ)

ועדת השיפוט של תחרות האדריכלים כללה את השופטת מיקה בנקי, אימה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה  לפני שלוש שנים במצעד הגאווה בירושלים. משפחת בנקי ביקשה מהעירייה לקדם סובלנות,  במסגרת ככר ציון, שהיתה המקום המרכזי לאבל על שירה ז"ל בימי השבעה.

ראש העיר ניר ברקת ציין כי "כיכר ציון היא הלב של ירושלים המתחדשת ותושבי ירושלים מתחדשים היום בכיכר חדשה, מעוצבת, מודרנית מוצלת ומוארת. העיצוב החדש של כיכר ציון הופך אותה למקום שמקדם חיבורים, סובלנות וכבוד הדדי. התחדשותה של הכיכר היא עוד שלב בחידושו וחיזוקו של מרכז העיר שעבר מהפך בשנים האחרונות וחוזר למקומו כמרכז העסקים והפנאי של ירושלים".

הופעה של סטפן בכיכר ציון (צילום: מוקי שוורץ)

הופעה של סטפן בכיכר ציון (צילום: מוקי שוורץ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר