ראש העיר משה ליאון ורעייתו סתוית לאחר הניצחון בבחירות (צילום: אוליבייה פיטוסי)
ראש העיר משה ליאון ורעייתו סתוית לאחר הניצחון בבחירות (צילום: אוליבייה פיטוסי)

אחרי הניצחון הגדול – במטה ראש העיר ליאון קוראים לאחדות

אחרי מערכת בחירות יצרית, סוערת ומפלגת, במטה ראש העיר הנכנס משה ליאון מושיטים יד ליריבים הפוליטים ולכל תושבי ירושלים

פורסם בתאריך: 15.11.18 08:57

ביום רביעי לפנות בוקר, לאחר החגיגות שנערכו באולמי פביליון בתלפיות, הגיע ראש העיר הנבחר משה ליאון לכותל המערבי. מיד לאחר מכן הוא התיישב יחד עם רעייתו סתוית ליאון, באחת המסעדות בממילא ואכל ארוחת בוקר מאוחרת, אחרי לילה ארוך ללא שינה, אבל מלא בשמחה ובהתרגשות גדולה.



ביממה שאחרי הניצחון הדרמטי, שהם כמעט מחוסרי שינה עוד קודם לכן, המשיכו הפעילים המרכזיים והשותפים של ליאון במערכת הבחירות האחרונה בחגיגות, אך גם, בדיוק כפי שעשה ראש העיר הנכנס לקרוא לאחדות ירושלמית. ליאון, כזכור, על דוכן המנצחים כשעה ארוכה לאחר ההכרעה הדרמטית הדגיש את נושא האחדות כשאמר "ירושלים בחרה את הביחד".

מטה ליאון בלילה שבין שלישי ורביעי, השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי)

זה היה אחרי יום מתוח מאוד וערב דרמטי, שהסתיים בניצחון גדול של מטה ליאון. ספירת הקלפיות הראשונות, כידוע, הראו על יתרון ברור של עופר ברקוביץ, כשגם אחרי כ-70 אחוז מספירת הקלפיות ברקוביץ עדיין היה ביתרון. אלא שאז החל המפנה. עם כל קלפי שנספרה הלך הפער והצטמק עד למהפך הדרמטי. או אז, החלה החגיגה הגדולה של פעילי ליאון, שרק הלכה והתעצמה ככל שעברו הדקות והתמונה הראתה באופן חד וברור כי משה ליאון הוא ראש העיר הבא של ירושלים.

ליאון הגיע לאולמי הפביליון בתלפיות, נשא את נאום הניצחון שלו שבו הודה למשפחתו על התמיכה, לפעילים הרבים על העבודה הקשה וגם, כאמור, דיבר על הביחד והאחדות. את אותו הקו בדיוק המשיכו פעילי המטה שלו ושותפיו לדרך גם ביממה שלאחר מכן.

רן לוי, מנהל מערך התקשורת וההסברה במטה ליאון

רן לוי, מנהל מערכת התקשורת וההסברה במטה משה ליאון, אומר בשיחה עם “כל העיר”: “אנחנו מאוד שמחים. קודם כל בשביל ירושלים ועבור כל תושבי ירושלים. כמו שהסיסמה שהובילה אותנו שמשה ידאג לכולם, מתוך אהבה לירושלים, אז הוא ידאג לאחד את כל הירושלמים, כיפות סרוגות, דתיים חילונים וחרדים. כדי שכולם יוכלו לחיות פה באיכות חיים. בעזרת השם תושבי ירושלים ייהנו מהניסיון של משה, כי יש אתגרים רבים ומשה יוביל את ירושלים קדימה”.

עופר איובי, מספר 2 ברשימה של ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

עופר איובי, יו”ר מינהל קהילתי גילה, מספר 2 ברשימתו של ליאון “ירושלים שלנו”, שכידוע לא נכנסה בסוף למועצת עיריית ירושלים, מוסר ל”כל העיר”: “אבן גדולה נגולה מעל הלב שלנו. היתה מערכה לא פשוטה בכלל. אבל עכשיו הדבר החשוב הוא לאחד את ירושלים. אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי לאחד וללכד מחדש את כלל המגזרים בירושלים. אסור לנו להשאיר את הקרע שנוצר כמו שהוא, ואני בטוח שמשה ישים את זה בראש סדר העדיפויות. צריך לשים את הקמפיינים בצד ולהצעיד את ירושלים קדימה. זה הדבר הכי חשוב”.

איובי, מהאנשים הקרובים אל ליאון בתקופה האחרונה, מוסיף ומסמן את המטרות של ראש העיר הנבחר: “בשנה הקרובה כל תושבי העיר ירגישו שינוי משמעותי בבחינת איכות החיים – ניקיון, גנים, חינוך ועוד. יחד עם זה, כל ההבטחות של משה – תעסוקה, מגורים – יבוצע במהלך הקדנציה הקרובה. כל מגזר ירגיש שמטפים בו הכי טוב שאפשר ולא על חשבון האחר. כולם תושבי ירושלים וכולם יהיו שווים בין שווים. משה יהיה ראש העיר של כולם והוא לא יבוא חשבון עם אף ציבור בירושלים. אף אחד לא מתכוון ולא רוצה להפר את הססטוס קוו. כולנו ירושלמים וכולנו צריכים לכבד האחד את השני”.

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים (צילום: אמיל סלמן)

דני בונפיל, יו”ר ההסתדרות במרחב ירושלים, שהתגייס למטה ליאון מדגיש בשיחה עם “כל העיר” כי “אין לי צל של ספק שמשה ליאון ידאג לחבר בין כולם בירושלים. הוא לא ישאיר אף אחד בחוץ לדעתי. הוא ישאף לאיחוד ויעשה כל מה שהוא יכול שכולם יהיו בקואליציה שלו. טוב לירושלים שתהיה כאן קואליציה רחבה”.

בונפיל ממשיך ומרגיע את הציבור הלא חרדי בעיר ומצהיר: “משה לא יסגור שום מתחם חילוני בירושלים. אין לאף אחד מה לחשוש. אם הוא יעשה משהו שיפגע בחילונים כולנו נעמוד מולו. אבל משה הוא נשמה טובה, אוהב אנשים. הוא הגיע לאן שהגיע בזכות עבודה קשה. מבחינתי הכי חשוב שהוא לא ייגע באף עובד של עיריית ירושלים. אני לא אתן לו והוא יודע את זה. כאיש איגוד מקצועי ששומר על העובדים אין לי ספק שהוא יצעיד את העירייה קדימה. הוא יעשה שינוי גדול בירושלים. הוא התחייב ללא מעט דברים בקמפיין, ועם כישורי הניהול שלו אין לי ספק שהוא ימצא את הדרך לעמוד בהבטחותיו. אני שמח מאוד בשביל משה על בחירותו. אני בטוח שהוא יהיה ראש עיר של כל ירושלים. הוא לא ייפגע באף מגזר בירושלים, לא חילונים, לא דתיים ולא חרדים. אף אחד. נאחל לו בהצלחה גדולה מכל הלב”.

חגיגות במטה ליאון (צילום: אוליבייה פיטוסי)

חיים אלדר, פעיל בולט במטהו של ליאון עוד מהבחירות הקודמות לראשות העיר, מציין כי “אנחנו עם משה 5 שנים ועברנו דרך ארוכה של 5 שנים. זה לא היה פשוט, אבל בסופו של דבר כשמנצחים זה שווה את כל המאמץ. אני חושב שהיום משה ליאון מתחיל את הדרך שלו, חובת ההוכחה מוטלת עליו. להוכיח לירושלים באמת את כל ההתחייבויות שלו, האחדות שהוא מדבר עליה, הדאגה והאכפתיות. שזה היה הסלוגן שלו, במערכת הבחירות, הוא צריך להוכיח את זה לציבור הירושלמי. ואנחנו כמובן תמיד נהיה לצדו כדי לעזור לו. יש עבודה קשה, יש לשפר חלק מהדברים, לפתח את מה שניר ברקת וקודמיו התחילו, אם זה בחינוך, בתשתיות ובניקיון. וכמובן לשמור על הסטטוס-קוו הקיים. אנו כירושלמים רוצים לראות את הדברים האלה נעשים. בסופו של דבר טובת ירושלים היא עומדת נגד עינינו”.

דובי גולדברג (צילום: שרה גולדברג)

איש העסקים דובי גולדברג (צילום: שרה גולדברג)

איש העסקים דובי גולדברג, בעלי “סופר המושבה”, מתומכיו הבולטים של ליאון אומר כי “ירושלים הרוויחה, איש טוב ומלא חמלה אהבה ורגש. אחד שיפתח את העיר ואת התושבים, חילונים ערבים, מסורתיים נשים וגברים. ירושלים שייכת לכולם. ירושלים לא תתחרד, הסטטוס קוו ישמר. בשורה התחתונה ירושלים תרוויח, וטובת העיר היא לנגד עינינו”.

איש העסקים רמי לוי (צילום: ארנון בוסאני)

איש העסקים רמי לוי, לשעבר חבר המועצה מטעם סיעת “ירושלים תצליח”, שתמך במשה ליאון לאורך כל הבחירות מוסיף: “אני שמח שנבחר ראש עיר לכולם – גם חילונים, גם דתיים וגם חרדים. שיהיה בהצלחה לכולם”.
הרב מרדכי חסידים, רבם של הסלבס ואחד מתומכי ליאון אומר הערב ל”כל העיר”: “אין יותר קידוש השם ממה שקרה כאן הערב. כשגדולי ישראל אומרים להצביע – זה להצביע. הכל בידי שמיים. אם השמיים רצו לשמוע לחכמי ישראל זה מה שיהיה”.

השר זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצינסקי)

מערכת הבחירות האחרונה היתה, כאמור, סוערת מאוד. היא היתה רווית יצרים ולעיתים גם הכפשות, אך נדמה שביום שאחרי – כולם מנסים לשמור על ממלכתיות ומנסים לאחד מחדש את ירושלים. בסיבוב הבחירות הראשון לפני כשבועיים, אחד המפסידים היה השר זאב אלקין, שלא הצליח להעפיל לסיבוב השני. מיד לאחר הבחירות הוא הכריז כזכור שלא ינקוט עמדה לגבי הסיבוב השני. השבוע, בשיחה עם “כל העיר”, אומר אלקין: “אני מברך את משה ליאון על הניצחון בבחירות. תושבי ירושלים אמרו את דברם. אני אעשה הכל כשר ירושלים כדי לעזור למשה כראש העיר ובאופן אישי בכל נושא שאוכל. אמרתי זאת מיד בסיום ההפסד שלי – אשים בצד את כל המחלוקת בצד כי ההצלחה שלו היא ההצלחה של כולם”.

חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים (צילום: יח"צ)

בסיעת הבית היהודי בירושלים חגגו את ניצחונו של ליאון. כזכור, כפי שפורסם ב”כל העיר”, יו”ר הסיעה חגית משה הביעה תמיכה בליאון לאחר משא ותן קואליציוני. משה, שצפויה לשמש כמחזיקת תיק החינוך במקומו של ברקת, מציינת בשיחה עם “כל העיר” כי “התחושה הראשונית שעולה לי בראש היא איך אנחנו מחבקים את כולם. העניין עם התעוררות עבורי הוא מאוד כבד. הם לא אויבים שלי, אני לא רציתי לנצח אותם. רציתי שמשה ינצח, אך התחושה שלי שישנם שתי ידיים כאן, לגרום לכולם להרגיש שהם חלק מהעיר הזו, ומהעשייה בעיר. הניצחון הוא לא של אף אחד, וההפסד הוא לא של אף אחד. הציבור הדתי לאומי הכריע מי יהיה ראש העיר. יש להבין שאין ציבור אחד שמחליט ומכריע – הציבור הדתי לאומי הוא כוח והוא מכריע בחירות בירושלים. אני מאמינה שמשה ליאון יהיה ראש עיר מצוין שיעשה הכי טוב שאפשר מתוך ניסיון, בגרות ושותפות שתהיה עם כולם – עופר, עינב וכל החבר’ה המופלאים שיש בהתעוררות, אני חושבת שהם עשו עבודה מצוינת”.

אריהקינג, יו"ר סיעת מאוחדים (צילום: יח"צ)

חבר מועצת העירייה אריה קינג, יו”ר סיעת ‘מאוחדים’, שתמך בסיבוב השני בליאון: “היה קשה. הרבה אכזבות משותפים באגודת ישראל, שלצערי לא הלכו איתנו עם האמת, התורה והקדושה. אמרתי לכולם שיהיה קשה, אבל בסוף נעים וזה מה שקרה – מדובר בניצחון מתוק. כעת יהיה שינוי חיובי בירושלים – מה שכל התושבים חיכו לו במשך 10 שנים”.

אליעזר ראוכברגר, יו"ר סיעת דגל התורה בירושלים

גם בסיעת דגל התורה מנסים להוריד את גובה הלהבות אחרי מערכת בחירות סוערת, שקרעה לגזרים את המגזר החרדי בירושלים. בשיחה עם “כל העיר”, אומר יו”ר דגל התורה בירושלים אליעזר ראוכרברגר, שצפוי להתמנות לסגן ראש העיר: “היה פה רצון מאוד גדול של הרבנים שלאורם ולדרכם אנחנו הולכים, שמשה ליאון יבחר לראשות העיר. לצערנו זה לא הסתייע בסיבוב הראשון ולשמחתנו זה קרה בשני. אנחנו כמובן מברכים אותו”.

 

ראוכברגר מוסיף ומדבר על הקדנציה שבפתח: “זה לא סוד שבעשר שנים האחרונות הציבור החרדי לא קיבל את כל מבוקשו, בין אם זה בשכונות המעורבות ובין אם זה בהקצאות. אנחנו מדברים כמובן על לתת למגזר החרדי בצורה הוגנת מבלי לפגוע חלילה בציבור אחר. לדעתי בניית שכונה חרדית חדשה תפתור את הלחץ שיש בשכונות המעורבות כמו גילה וקרית היובל. הרי כל אותם חרדים שהגיעו לשכונות האלו, לא באו בגלל שהם רוצים להפוך אותן לחרדיות, אלא מהסיבה הפשוטה שלא היה להם היכן להתגורר. יעד נוסף שנשים עליו דגש הוא מתן פתרון לבעיות התחבורה הציבורית בעיר – מה שקורה עם הנושא הזה הוא שערוריה”.

לסיכום, ראוכברגר חוזר לפילוג ברחוב החרדי וקורא לאחדות: “אנחנו נעבוד ביחד עם אגודת ישראל, ונשתדל לקיים את כל מה שהבטחנו למצביעים שלנו במהלך הקמפיין”.

צביקה כהן, יו"ר סיעת ש"ס בירושלים (צילום: יעקב כהן)

יו”ר ש”ס ירושלים צביקה כהן: “ביום רביעי ירושלים קמה לבוקר חדש ויפה. סיימנו מערכת בחירות מורכבת, מייגעת ועם הרבה אמוציות, ואני מקווה שכל אחד ואחד מאיתנו יעשה את הדין וחשבון שלו. כעת, לאחר שהבחירות הסתיימו, כולנו צריכים לזכור שאנחנו חיים בירושלים ביחד וכך זה יישאר”.

כהן מסמן גם יעדים ומטרות לקראת חמש השנים הקרובות ואומר: “סיעת ש”ס מאוד רוצה להיות בשטח ולהגיע לכל השכונות בירושלים ולטפל בהן. היעדים שלנו זה לשפר את מערכת החינוך בעיר ולדאוג לציבור שמתגורר בשכונות המעורבות. אני אומר מפורשות – אף אחד לא צריך לחשוש מאיתנו. מבחינתי אין הבדלים ומגזרים – כולנו תושבי ירושלים ואנחנו נדאג ונשרת את כולם ללא הבדלי דת ומוצא. אנחנו מצידנו נשאף ונדאג לשמור על הסטטוס קוו, אין לנו שום רצון לכפות ולהשתלט על אף אחד ואני חושב שכל תושבי העיר רוצים בזה בדיוק כמונו. ברוך ה’ נבחר ראש עיר עם קשרים מצוינים, ואני בטוח שביחד עם מי שיש לנו במשרדי הממשלה – נביא בשנים הקרובות את הבשורה הכי טובה לירושלים”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קמפיין מגעיל ומסריח. מקווה שמר רן לוי לא ימצא עוד עבודה בתחום. כמות הגועל והשנאה שהפיץ עלולים לפגוע בעיר לעוד שנים רבות.
    ולראש העיר ליאון: הדרך לא פחות חשובה מהתוצאה. יש לך על הרבה מה לכפר לפני שנאמין למילה שאתה אומר.

  2. ירושלמי מודאג

    מדהים, שום מילה על הקמפיין המטונף שהביא את הניצחון המוטל בספק שלו, פתאום כולם דובוני איכפת לי…
    אנחנו ירושלמים, תמיד אופטימים, אבל מוכנים להלחם בחושך.
    בהצלחה לכולנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר