צביקה כהן, יו"ר ש"ס ירושלים (צילום: פרטי)
צביקה כהן, יו"ר ש"ס ירושלים (צילום: פרטי)

בכיר בש"ס בשיחה עם "כל העיר" על הדרישות התקציביות מליאון: "אנחנו דורשים את מה שמגיע לנו"

סיעת ש"ס, אחת מבין שתי התומכות הגדולות של משה ליאון בבחירות, דורשת את תיקי הכספים, התכנון והבנייה והחינוך החרדי ותקציבים נוספים להקמת מוסדות חינוך לחרדים בשכונות המעורבות

פורסם בתאריך: 19.11.18 14:50

מלאכת הרכבת הקואליציה של ראש העיר הנבחר משה ליאון צפויה להיות סבוכה ורוויית מתחים. אתמול, ראשון, מינה ראש העיר ליאון את עו"ד דידי הרשקוביץ כראש צוות המשא ומתן הקואליציוני, זאת לקראת תחילת השיחות עם הסיעות השונות. אולם, ל"כל העיר" נודע כי בסיעת ש"ס, אחת מבין שתי התומכות הגדולות של ליאון בבחירות, דורשים לקבל נתח משמעותי מהתיקים ומדברים על תיק הכספים, התכנון והבנייה והחינוך החרדי – ביחד עם תוספות תקציבים. כמו כן, דורשות ש"ס למנות 2 סגני ראש עיר מטעמה.



בכיר בש"ס מסביר היום בשיחה עם "כל העיר" כי, "תמכנו במשה ליאון מהרגע הראשון. אמנם ללא שום התחייבויות מצידו לתיק כזה או אחר ביום שאחרי, אך כגוש משותף שמונה 11 מושבים במועצת העירייה (6 מושבים לדגל התורה ו-5 מושבים לש"ס; ש"ה), שמייצג ציבור גדול. אנחנו דורשים את מה שמגיע לנו".

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)

אולם, על אף הדיבור על גוש משותף, ל"כל העיר" נודע כי בין ש"ס לדגל התורה ישנה מחלוקת רצינית שנוגעת לאיוש תיק החינוך החרדי. בסיעת ש"ס מעוניינים לשמור את התיק אצלם עם תוספת תקציבים, אך בדגל התורה מעוניינים מאוד בתיק גם כן.

חיים כהן, מספר 2 ברשימת ש"ס (צילום: יעקב כהן)

"הבטחנו למצביעים שלנו שנדאג לשנות את המצב בשטח", מסביר אותו גורם בכיר בש"ס בהתייחסו לתיק החינוך החרדי, "שזה אומר הקמת מוסדות חינוך חדשים לציבור שלנו בשכונות החרדיות והמעורבות, ובנוסף הפסקת האפליה של בנות ממוצא מזרחי במוסדות החינוך הקיימים. זה יתאפשר בעזרת ה' באמצעות מנח"ח (מינהל חינוך חרדי, ש"ה) שבו החזקנו גם בקדנציה הקודמת. אני מתקשה להאמין שש"ס והעומד בראשה הרב אריה דרעי יוותרו על התיק לטובת השותפים האחרים".

גורמים אחרים בש"ס מוסיפים: "נקודת המוצא היא שש"ס ודגל התורה יקבלו 2 סגני ראש עיר כל אחת. בנוסף, דגל התורה תקבל ככל הנראה את תיק הכספים ואת תיק התכנון והבנייה, וש"ס תקבל את החינוך החרדי".

 

חכם שלום כהן (צילום: אמיל סלמן)

חכם שלום כהן, ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס (צילום: אמיל סלמן)

כידוע, כ-35,000 ממצביעי ש"ס תמכו אופן גורף בליאון בסיבוב הראשון של הבחירות לראשות העיר. ההערכות הן שבסיבוב השני של הבחירות הצביעו עבור ליאון מספר דומה של תומכי ש"ס ואולי אף למעלה מכך, וזאת לאור קריאה חד משמעית של מועצת חכמי התורה של ש"ס בראשות חכם שלום כהן להצביע עבור ליאון.

פיני עזרא, מספר 3 ברשימת ש"ס (צילום: יעקב כהן)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיים

    הסחיטה מצחיחה הראשונים להרגיש יהיו השכונות המעורבות קרית יובל תתכונני . גנים בתי ספר ישיבות לחרדים לאט לאט החילונים יברחו לשכונות אחרות כל היה ברמת אשכול ובשכונות אחרות

  2. כפיר

    למה גנבים בבחירות לעיריה בין שליש ל40% אחוז מהמצביעים בקרית יובל היו חרדים זה אומר שאם לפחות 40% אחוז מהשכונה אז אנחנו יכולים למנוע מהם גנים ובתי ספר בשכונה . בחול אם לא היו נותנים איתה קמה צעקה שאנחנו אנטשמים ואנחנו לא אנטשמים אז לו נוכל למנוע מאפ מוסדות.

  3. Tanya

    איך? איך הדבר הזה השתלט עלינו?! גם גונבים, גם משתלטים, גם אומרים לנו איך להיות…

  4. עמי

    מזה החמדנות של שס אבל מי שאשם זה משה ליאון משלם בשביל להיות ראש העיר סחטטנות לשמה. פשוט זה לא נורמלי מהשקור במדינה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר