הצפיפות בקו אוטובוס 31 בירושלים (צילום: פרטי)
הצפיפות בקו אוטובוס 31 בירושלים (צילום: פרטי)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | "עומדים באוטובוס למעלה משעה"

על רקע תוכנית משרד התחבורה להוספת קווי אוטובוס נוספים בירושלים - עד שזו תצא לפועל: נוסעי קו 31 מגילה לרמות מתלוננים על הצפיפות ועל זמן הנסיעה הארוך מדי: "הקו הזה חייב שינוי"

פורסם בתאריך: 23.12.18 08:41

עמידה באוטובוס למעלה משעה כדי להגיע לעבודה נשמע הגיוני? נוסעי קו 31 משכונת גילה לרמות, ולהיפך, חווים את זה יום-יום. מדובר בקו שמחבר, מדרום לצפון את גילה ורמות. המסלול עובר דרך כביש בגין, אולם בהיעדר הקצאה של נתיב לתחבורה ציבורית, הנסיעה לעתים נמשכת למעלה משעה. כפי שפורסם ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.



התחבורה הציבורית בירושלים בדרך למהפכה? 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים


ישי בלך, יו"ר ועדת התחבורה המשותפת למינהלים הקהילתיים בירושלים, מתאר בשיחה עם "כל העיר": "המצב הוא קטסטרופלי. אני מקבל המון תלונות על קו 31, לטלפון, למייל, לפקס. נוסעים לא מפסיקים להתלונן על הקו הזה. לתושבי גילה ולרמות אין באמת צורך בקו כל כך ארוך. רוב הנוסעים צריכים להגיע לתחנה המרכזית, זה מוקד העלייה והירידה שלהם. מבחינתנו היה הכי טוב שהקו הזה יגיע בתדירות גבוהה לתחנה המרכזית. המסלול שלו באמת לא מועיל לתושבים. בנוסף, הוא אמור להיות אוטובוס ארוך, ולעתים הוא לא. אוטובוס קטן אליו מתנקזים המון נוסעים, נדחסים בתוך האוטובוס, עומדים למעלה משעה של נסיעה".

"זה לא הגיוני שנוסע יעמוד או יישב למעלה משעה באוטובוס", מדגיש בלך, "הקו הזה חייב שינוי. רק מפעיל נוסף והקצאה של נתיבי תחבורה ציבורית יפתרו את הבעיה".

הצפיפות בקו אוטובוס 31 בירושלים (צילום: פרטי)

הצפיפות בקו אוטובוס 31 בירושלים (צילום: פרטי)


אייל כהן, פעיל חברתי בנושא התחבורה הציבורית בירושלים, מוסיף ומספר כי "לפי לוח הזמנים באתר אגד, משכונת גילה לרמות לוקח לקו 31 כשעה ועשרים דקות וזה המצב האופטימלי ללא פקקים. הקו ארוך מאוד, בניגוד לזמן נסיעה ברכב העומד על כ-20 דקות בערך. יש לו הרבה בעיות לא רק זמן הנסיעה הארוך שלו. אני התלוננתי על הקו כמה פעמים. תושב גילה שרוצה להגיע לסינמה סיטי או לאזור קרית הממשלה, האופציה שלו היא רק הקו הארוך הזה – 31. אין יותר מדי אופציות. הנוסעים עולים עליו  כי אין ברירה".


דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "לאחרונה התפרסמה בתקשורת תוכנית משרד התחבורה לביצוע רפורמה עמוקה במארג קווי השרות של התח״צ בירושלים, כמו גם הכנסת מפעילים נוספים, לאגד, בבירה. הדבר נובע 'ממפגש רצונות' ברור, של אגד ומשרד התחבורה, לשיפור השרות לציבור משתמשי האוטובוסים בעיר הצפופה ביותר מבחינה תחבורתית בישראל, עיר שיודעת קשיי תשתית קשים, אירועי טרור ,העדר נתצי"ם, מחסור באכיפה, הפגנות וחסימת צירים, ביקורי אח"מים ומשלחות מרחבי העולם ועוד מרכיבים רבים ההופכים את העיר בעיקר בשעות הגודש לבלתי נוחה לתחבורה. כך שיש להעריך שגם בנוגע לקו 31 יתכנו במרוצת 2019 שינויים במסגרת הרפורמה המקפת. כך או כך מוטב, שיו"ר המנהלות בקהילה ופעילי התחבורה, יפנו את רעיונותיהם והשגותיהם למשרד התחבורה, שם מן הסתם צפויות להינתן כל התשובות. באשר להווה המתהווה עובדתית: קו 31 עובר בכביש בגין ואינו עושה סיבוב במרכז העיר. קו 31 מקשר בין שכונת רמות לתחנה המרכזית, כמו גם לקניון מלחה, באופן מהיר ומיטיב, דרך כביש בגין. למרות טענתו הסובייקטיבית של מר בלך, קיים קשר של ממש בין שכונת רמות לגילה, ותושבי השכונות עושים שימוש רב ויעיל בקו 31 אשר כאמור תוכנן ואושר על ידי משרד התחבורה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה פרסם מכרז חדש לקווים נוספים בירושלים, שייתנו מענה מהיר יותר לתחבורה הציבורית מהשכונות לאזור התחנה המרכזית. כיום, קו 31 נוסע בחלק ממסלולו בכביש בגין כדי לתת מענה להגעה מהירה בין חלקי העיר. קיצור הקו עד לתחנה המרכזית אינו אפשרי בשל מגבלות של תשתיות שאינן מאפשרות סיום של מסלול באזור זה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אורן

    בואו להר חומה קו 75 או 74 בשני התחנות הראשונות האוטובוס כבר מלא ובמקום כל 20 דק' התדירות פעם ב40 דק' עד שעה ..

  2. תסכול

    קו 15 קו 6 פשוט סיוט שלא נגמר כל הקווים שנכנסים למובלעת שלשהתחנה המרכזית לוקח להם חצי שעה לצאת משם שלא לדבר על דילוגים של קווים אגד היא הסיוט של ירושלים

  3. שלמה

    לכל המתבכינים יש לכם את קא 4 מהר חומה לתחנה המרכזית כל בוקר בתדירות של עשר דקות

  4. אנונימית בשם כל תושבי רמות

    מרמות למלחה ולתחנה המרכזית חיבים לשנות את המסלול ולהגביר תדירויות!!! זה פשוט לא יאמן הזמני המתנה הן לאוטובוסים בתחנה עצמה והן בתוך האוטובוס עד ההגעה.

  5. אביעד

    קו 4 יוצא פעמיים בלבד
    6:35
    7:22
    גם המסלול שלו מסורבל מידי, חבל שלא יורד ישר לבגין מגילה

  6. אורן

    לשלמה שדיבר על קו 4… באגד חולקים עליך, מישהו שילם לך לשקר?
    המצב ברוב העיר על הפנים חייבים לתגבר.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קו22 משי עגנון בשעות הערב מדלג ולא מגיע כך גם קו 15 מתחנה מרכזית לפני יומיים 3 פעמים דילוג קו 15 עם המתנה של 50 דקות עד שהגיע מכעיס מאוד ומסתכל לטיפולכם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר