עומסי תנועה באזור הכניסה לעיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)
עומסי תנועה באזור הכניסה לעיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

נערכים לחסימת הענק בכניסה לעיר: האם אלה הפתרונות שיכולים לרכך את המכה?

לקראת הכאוס הצפוי בכניסה לעיר - בדיון שנערך אמש בוועדה המחוזית לתכנון קרא עופר ברקוביץ לפעול לשדרוג כביש הגישה לירושלים דרך עין כרם ולהאצת העבודות להקמת מחלף סחרוף: "חייבים להקטין את הפגיעה בתושבי העיר"

פורסם בתאריך: 18.6.19 08:22

בעוד שלושה שבועות וחצי ייסגר לתנועת כלי רכב ציר מרכזי בכניסה לעיר – לקראת הכאוס הצפוי נערך אתמול, שני, דיון מיוחד בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. במהלך הדיון קרא חבר הוועדה עופר ברקוביץ, יו"ר האופוזיציה העירונית מסיעת התעוררות, לעיריית ירושלים ולמשרד התחבורה לבחון פתרונות ביניים שיכולים להקל על הנהגים במהלך תקופת העבודות בכניסה לעיר. בין השאר הציע ברקוביץ לבצע שדרוג מהיר של כביש הגישה לירושלים דרך עין כרם והאצת העבודות להקמת מחלף סחרוב.



כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום 14.7.19 ייסגרו לתנועת רכבים פרטיים שדרות שז"ר – במקטע שבין גשר המיתרים לבין צומת נורדאו (סמוך לבנייני האומה), לתקופה של שלוש שנים. הכביש אמנם יהיה חסום לרכבים פרטיים, אך עבור התחבורה הציבורית הנסיעה תתאפשר כסדרה. הציר ייחסם לתנועה במסגרת המגה-פרויקט להקמת רובע העסקים בכניסה לעיר.


אזור הכניסה לעיר שייחסם לתנועת רכבים (צילום: דוברות העירייה)

אזור הכניסה לעיר שייחסם לתנועת רכבים (צילום: דוברות העירייה)


"העירייה ומשרד התחבורה צריכים להשקיע משאבים משמעותיים בניהול פתרונות הביניים", אומר ברקוביץ בשיחה עם "כל העיר", "וזאת כדי להקטין את הפגיעה בתושבי העיר בתקופת ההקמה. משרד התחבורה חייב להתגייס לנושא בכל הרצינות. יש לפעול לבחינת שדרוג הכניסות לעיר דרך עין כרם וכביש 9, ויש להאיץ את הקמת מחלף סחרוב וקידום פתרונות נוספים. כמו כן, מוטב לוודא את הפעלת הרכבת המהירה בצורה סדירה לפני סגירת שדרות שז"ר, במקביל ליצירת פתרונות עוקפים לשז"ר".


עופר ברקוביץ (צילום: אמיל סלמן)

עופר ברקוביץ (צילום: אמיל סלמן)


בדיון, שבו השתתפו יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה עמיר שקד, מתכננת המחוז שירה תלמי-באבאי ומהנדס העיר שלמה אשכול, עלה נדבך נוסף בפרויקט הכניסה לעיר והוא ההשקעה במרחב הציבורי. לדברי ברקוביץ, במהלך הדיון "הוכרע כי הכיכר הציבורית בפתח בנייני האומה היא לב הפרויקט של הכניסה לעיר, ולכן צריך לוודא שהמרחב הציבורי שם הכי איכותי ומזמין. שיהיה מסחר מסביב ועצים בתוך הכיכר. בנוסף, ביקשתי לייצר תכנון שמקשר שבילי אופניים מכל העיר והגדלת כמות מתקני החניה לאופניים – כל הדרישות התקבלו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון

 



אזור הכניסה לעיר שייחסם לתנועת רכבים (צילום: דוברות העירייה)

אזור הכניסה לעיר שייחסם לתנועת רכבים (צילום: דוברות העירייה)


בנוסף, חברי הוועדה דנו בהצעת מתכננת המחוז תלמי-באבאי להקציב 15 אחוזים מהדירות בפרויקט הכניסה לעיר להשכרה – כאשר אלו יהיו דירות קטנות. בהקמת פרויקט הכניסה לעיר מושקעים 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ־300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ־65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות, רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.


אזור הכניסה לעיר שייחסם לתנועת רכבים (צילום: דוברות העירייה)

אזור הכניסה לעיר שייחסם לתנועת רכבים (צילום: דוברות העירייה)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עשיו באים?

    נו, באמת. הולכים לסגור את שדרות בן צבי בחודש הבא ולפתוח בעוד ארבע שנים, כמה זמן ייקח "לשדרג במהירות" את כל כביש עין כרם? ואיך אפשר להאיץ את בניין מחלף סחרוב? נראה את החמודי הזה מציע לקבלן עוד כסף כדי לקבל את המחלף שנה קודם לכן, ואת הבלגן הביורוקרטי שזה ייצור.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר