הפקקים באזור גשר במיתרים, שלישי (צילום: אורן בן-חקון)
הפקקים באזור גשר במיתרים (צילום: אורן בן-חקון)

לקראת המגה פרויקט שיסגור את הכניסה לעיר החל מיולי: חשש בצמרת העירייה מזעם ציבורי

לקראת המגה פרויקט שיהפוך כליל את פני הכניסה לירושלים וישנה את חיי היום-יום החל מחודש יולי הקרוב ועד לשנת 2023: בעירייה חוששים מחוסר סובלנות ומכעס ציבורי גדול

פורסם בתאריך: 18.6.19 09:30

החל מחודש יולי הקרוב לא ניתן יהיה להכיר את הכניסה לירושלים ודבר לא יהיה דומה בה. עבודות כביש, תשתיות וחפירה ישנו כליל את פני התמונה ובסיומן אמור לקום רובע העסקים בכניסה לעיר וכן ייפתחו נתיבי נסיעה חדשים אל העיר ומחוצה לה.

מדובר במגה הפרויקט, ייתכן שהגדול ביותר בירושלים מאז קום המדינה, שאמור להימשך כ-4 שנים והפעילות בו תשנה את היום-יום של תושבי העיר. עומסי תנועה חריגים יורגשו בכניסה וביציאה מירושלים, מה שישפיע באופן ודאי גם על התנועה בתוכה. כך למשל לא תתאפשר כלל הנסיעה לעבר בנייני האומה לאורך שדרות שז"ר, מה שייאלץ את הנהגים לבחור להיכנס לעיר דרך כביש 9 שייך ויהיה עמוס יותר ויותר, או לחלופין בכביש בגין, העמוס גם כך.



הגם שמדובר במגה פרויקט שתוכנן עוד בקדנציה של ניר ברקת, עולה כעת חשש בצמרת העירייה ובלשכת ראש העיר משה ליאון, חשש מזעם ציבורי. כך למשל ל"כל העיר" נודע כי מועד פתיחת העבודות תוכנן לחודש מאי שעבר, אך בשל כך בלשכת ליאון עמלו כדי לדחות אותו. הסיבה: חשש מכעס ומחוסר סבלנות ציבורי גדול עוד יותר אל מול עבודות בחודש מאי שבו נערכו בעיר אירועי יום העצמאות ויום ירושלים. אירועים אלו מושכים תנועה רבה לעיר, ולכן דחתה העירייה את מועד פתיחת העבודות לאמצע חודש יולי, ל-.14.7.19. מועד סיום העבודות הוא לכיוון שנת 2023.



למעשה, הכביש המרכזי ייסגר לתנועה לטובת תחילת שלב ב' בעבודה על המגה-פרויקט רובע העסקים של ירושלים, במסגרתו ייחסמו לתנועה שדרות שז"ר – במקטע שבין גשר המיתרים לבין צומת נורדאו (סמוך לבנייני האומה). הכביש אמנם יהיה חסום לרכבים פרטיים, אך עבור התחבורה הציבורית הנסיעה תתאפשר כסדרה. כמו כן, מערך הרמזורים יושבת, התנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים.

בעירייה מדגישים ומזהירים כי צפויים עומסי תנועה כבדים – יש להימנע מהגעה לאזור.



כפי שפורסם ב"כל העיר" – בהקמת פרויקט הכניסה לעיר מושקעים 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ־300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ־65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות, רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.


אזור הכניסה לעיר שייחסם לתנועת רכבים (צילום: דוברות העירייה)

אזור הכניסה לעיר שייחסם לתנועת רכבים (צילום: דוברות העירייה)


לקראת סגירת הענק הוחלט להקים מוקד וואטאספ עבור תושבי ותושבות העיר ולבאים והיוצאים מירושלים, שמספרו 054-884-8323 וכן יינתן מענה שוטף במוקד העירוני 106.

נוסעי הרכב הפרטי: למגיעים לירושלים ברכב פרטי – לנכנסים: דרך כביש 443/כביש 1 מנהרת הארזים; ליוצאים: דרך כביש בגין למנהרת הארזים/כביש 443. רצוי להתעדכן באפליקציות WAZE ו- MOOVIT ומומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית, ברכבת הקלה וברכבת ישראל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. וגד

    חיו 5 שנים עם עבודות הרכבת הקלה? יחיו גם עם זה…

    אילו התחבורה הציבורית בעיר היתה חזקה מספיק, זה לא היה מפריע, העיריה חייבת לתת תמריצים לאנשים למעט בשימוש ברכב פרטי, והטוב שבהם נקרא ׳מונית שירות׳.

  2. יוסי

    כבר היום המצב בעיר 'קטסטרופה' העיר הכי פקוקה בארץ ואולי בעולם, והכל כדי להיות כמו מנהטן, רק שוכחים שבמנהטן הרכבות מתחת לאדמה ופה מקטינים ומצרים כבישים בשביל הרכבות בו בזמן שהאוכלוסיה מתכפלת ומשתלשת.

  3. משיח

    לעיריה הזאת מנטליות של עיירה קטנה.
    אין נעוף.
    אוטובוסים כן יוכלו לנסוע

  4. שלמה

    באמת חבל, לפעמים זה מיותר מדי כל העבודות האלה, הרי אנחנו מכירים את העבר יודעים שאחרי שזה ייגמר יתחילו עבודות במקום אחר, אז למה סתם למרוח. וזה עוד מלבד כאב הראש שזה גורם לכל אזרחי ישראל שרובם ככולם מגיעים לירושלים פעם בתקופה, חבל

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קטסטרופה לתיירות… שלוש שנים להימנע מהגעה לכניסה לעיר…כן מר לאון, בטח מר לאון. שלא נתפלא מהגירה שלילית בשנים האלו. וזה עוד לפני בדיקת זיהום האוויר. שעבודות חוץ רחבות בתנאי הקיץ הישראלי רק ירחיקו עוד את הבאים לעיר או יסכנו את איכות חייהם של תושבי קרית משה ומשכנות האומה.
    אבל מי סופר את התושבים או את התיירים? מר לאון אנחנו לא מנהטן.

  6. אביחי

    פרוייקט מאוד חשוב לדעתי. זה יהפוך את ירושלים להרבה יותר נוחה בכניסה לעיר ואזור המלונות יראה כמו מקום שכדאי להתארח בו ולא מגרשי אוטובוסים ריקים. המצב כרגע בכניסה לעיר הוא קטסטרופה תכנונית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר