ח"כ מנסור עבאס (צילום: אמיל סלמן)
ח"כ מנסור עבאס (צילום: אמיל סלמן)

דווקא עכשיו: התנאים הבשילו לצירוף מנסור עבאס לממשלת ימין | דעה

בימין בכלל ובציונות הדתית בפרט צריכים להבין שהשינוי מתרחש כבר לנגד עיניו - מנסור עבאס הוא פרטנר פוליטי, גורם מתון בתוך החברה הערבית הדואג לאינטרסים ההגיוניים של ערביי ישראל | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.4.21 14:05

הציטוט של מנסור עבאס יו"ר רע"מ בכלי התקשורת "מי שיפסול אותנו כמובן שנפסול אותו", מיד לאחר ההישג הפוליטי בו מפלגתו קבעה את הרכב הוועדה המסדרת של הכנסת, הוא בהחלט שינוי המתרחש לנגד עינינו.

מי שמקשיב לאחרונה לדבריו של עבאס, מלבד הציטוט בפתיחת הטור וגם למנגינה של הדברים אינו יכול להתעלם יותר. המגיע ממקום של גאוה וכבוד למדינת ישראל ועוד כשהוא מתראיין במסיבת העיתונאים כשמאחוריו דגלי ישראל ומלפניו סמל הכנסת. אבל לא זה החידוש בדבריו של מנהיג המפלגה המוסלמית. למפלגת רע"מ יש רשימת דרישות סבירות, הגיוניות וצודקות העוסקות בשיפור איכות חייה של האוכלוסייה הערבית בישראל, אך למען האמת זה אינו החידוש בדבריו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


החידוש הגדול ביותר אצל עבאס שהוא מוכן ורוצה לכבד את מדינת ישראל. כך הוא מצפה שהציבור היהודי במדינת ישראל יכבד את הציבור הערבי בכלל ואת המוסלמי בפרט.

הוא אינו רוצה להיות מחזר על הפתחים המתחנן לטובות, אלא רוצה שהציבור הישראלי ילמד לכבד את 20 אחוז מאוכלוסיית המדינה.

הוא יישב באולפני ערוץ 12 ויילחם בלהט כנגד מי שמאשים אותו בתמיכה בטרור ובצדק מבחינתו. התנועה האיסלמית הדרומית אליה הוא שייך היא שונה לחלוטין מאחותה הצפונית ומזה כמה עשורים מתנגדת תנועתו של עבאס לכל סוג של אלימות וטרור.

וכאן תפוח האדמה הלוהט המונח לפתחו של הימין: כל השנים טענו בצד הימני של המפה הפוליטית שהוא רוצה שלום ולאחרונה הוכיחו זאת בהסכמי שלום עם מדינות כמו בחריין ואיחוד האמירויות. כעת יש הזדמנות פז להוכיח טענה שנייה שנטענה כל השנים בימין – איננו גזענים, אין לנו דבר וחצי דבר נגד האוכלוסייה הערבית, אדרבה טובתם לנגד עינינו. ההזדמנות מונחת כעת על שולחננו.

אני קורא להנהגת הימין הלאומי והדתי – תורתנו תורת חסד ושלום, מנהיגינו זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין ידעו לתת כבוד לערבים ולמוסלמים. האם נוכל גם ליישם בשטח אמונות אלו?

מאות בשנים נרדפנו ברחבי עולם על ידי הנצרות ששנאתם הובילו לפשעים אכזריים ביותר נגדנו, והנה בעשורים האחרונים אנחנו עדים למנהיגים אוונגליסטים שמובילים את התמיכה בישראל. כלפיהם ידענו לזהות שינוי מגמה וידענו שכל השנים דחינו את הידיים השונאות ודרשנו כבוד.

הגיע הזמן למפנה דומה כלפי דת האסלאם וכלפיי האוכלוסיה הערבית בישראל. חודש הרמדאן הוא זמן מצויין לניסיון אמיתי לבניית גשרים למען עתיד הדו קיום כאן ולמען הפיכתה של מדינת ישראל כגורם מופת וכאור לגויים בעולם כולו.

הכותב הוא יהודה גליק, ח"כ לשעבר ומועמד לנשיאות המדינה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר