ישראל בונדק ואתי לוי (צילומים: מתוך פייסבוק)
ישראל בונדק ואתי לוי (צילומים: מתוך פייסבוק)

הטור של ישראל בונדק: על נאמנות בלתי מתפשרת בין אמרגן לזמרת

כבר יותר מעשר שנים אין לנו חוזה כתוב בינינו, וככה זה עובד

פורסם בתאריך: 18.6.17 13:36

אני האמרגן של אתי לוי כבר 26 שנה. זה לא משהו שבא ברגל. זו מערכת יחסים בין אמרגן לזמרת או זמר שלא היתה במדינת ישראל. לא היה דבר כזה ש-26 שנים אמרגן וזמרת עובדים יחד. איך זה קרה? כל פעם זה פשוט התארך יותר ויותר, בעיקר בזכות הנאמנות שלה כלפיי ואני כלפיה.

הדוגמא הכי קלסית היא שאתי היתה נאמנה לי גם בזמן שהייתי בבית הסוהר על עבירת הפעלת רדיו עם מוזיקה מזרחית ללא היתר (אגב, עבירה שאני מאוד גאה בה), זו אתי. ובכל זאת היא זמרת וצריכה לעבוד, ואני נשפטתי לשנתיים, זמרת או זמר – אחר קשה לי לחשוב שהיה ממשיך להיות נאמן. מבחינתה זה אומר הרבה ביקורים אצלי בכלא, ריצות לעורכי דין, היא גם שלחה לי קנטינה ובאה לדיונים בבית המשפט. אלה הדברים שמאריכים את התקופה של הנאמנות, והיא מתבטאת בדברים האלה.

ישראל בונדק ואתי לוי (צילומים: מתוך פייסבוק)

ישראל בונדק ואתי לוי (צילומים: מתוך פייסבוק)

אתי, לא רק שהיא זמרת מוכשרת, היא גם יודעת ויש לה מספיק שכל עם מי יש לה עסק. אגב, אנחנו לא עובדים על חוזה. כבר יותר מעשר שנים אין לנו חוזה כתוב בינינו, וככה זה עובד. זה כאילו עדיין אנחנו בחוזה. וכל מי שמגיע לאתי, שלא דרכי, היא ישר מפנה אותו אלי. 

איך הכרתי את אתי? אני הייתי האמרגן של זהבה בן, ייצגתי זמרות בכל ירושלים והסביבה, וזהבה היתה ביניהן. הגעתי לקדם אורוויזיון ב-1992, וזהבה שרה את השיר "דף חדש", ואתי לוי היתה שם. שם למעשה הכרתי אותה. אחרי תקופה של בערך שנתיים או שלוש היא התקשרה אלי וביקשה לצאת בקריירה של זמרת, אז היא היתה בצבא והשלימה בגרויות. בהתחלה אמרתי לה שזה קצת בעייתי מהסיבה שאני חבר טוב של זהבה, וצריך לשאול את דעתה. רק אחרי שזהבה נתנה את הסכמתה יצאנו לדרך. בהתחלה אפילו ייצגתי את שתיהן ואתי היתה גרה אצלי בבית, עם האישה והילדים, ונכנסנו למרתון של הקלטות. אני עצמי לא האמנתי שזה יחזיק כל כל הרבה זמן, אבל הנה, החזיק. מאז הכל היסטוריה. 

היום כל מה שאתי צריכה היא מבקשת ואני בא – גם אם זה ללכת לשופינג, לשוק או לסופר. היא מעדיפה שאני אקח אותה. כשהיא יוצאת למקומות האלה, טבעי שרואים אותי איתה. 

ישראל בונדק (צילום: מתוך פייסבוק)

ישראל בונדק אמרגן ומפיק, פעיל חברתי, חבר ארגון ה־"פנתרים השחורים" של שנות ה־70 (צילום: מתוך פייסבוק)

 

כל מה שחשוב זו נאמנות. זה מה שאמרגנים צריכים לדעת. ואצלנו הכל פתוח – אתי יודעת מהם מחירי ההופעות שנסגרים, הרי כשאני נעצרתי עשיתי עקוב אחריי לאתי והיא ראתה את כל המחירים. אפילו את תוכניות הריאליטי שניהלתי דרך בית הסוהר. בסופו של דבר, אתי מרגישה שהיא נמצאית בידיים טובות.

ישראל בונדק

***

וידאו: לרגל יום הסושי הבינלאומי סיגל קליין בסטריט מרקט בשוק 

הטור החדש של רני חזון וייס: על הפער בין חופשות התלמידים להורים

גבעת התחמושת: תערוכת תמונות שצולמו בירושלים 

***

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר