הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)
הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

תוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה – דרגנועים ומעליות לתושבי גבעת משואה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה החליטה בשבוע שעבר על התוואי הסופי של הקו הסגול של הרכבת הקלה - מעין כרם ועד אזור התעשייה תלפיות; בשל הטופוגרפיה - סמוך לגבעת משואה יוקמו דרגנועים ומעליות

פורסם בתאריך: 21.7.20 14:48

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה בשבוע שעבר על התוואי הסופי של הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. הוועדה, בראשות עו"ד עמיר שקד, הכריעה כי החלופה הטובה ביותר היא זו שעוברת דרך הרחובות הנרייטה סאלד, טהון, גולומב וקוליץ, דרך אזור התעסוקה במלחה ועד לצומת פת, רחוב יהודה הנשיא, רחוב בן זכאי עד לצומת אורנים. כמו כן, קבעה הוועדה כי יוקמו דרגנועים, מעליות רוכנות ומעלונים לתושב גבעת משואה בתוואי העובר ברחוב קוליץ, וזאת בשל המבנה הטופוגרפי ההררי של האזור.

כפי שפורסם ב"כל העיר", הקו הסגול צפוי לעבור בשכונות קרית מנחם, קרית היובל, רמת דניה, רמת שרת, מלחה, גוננים, תלפיות וארמון הנציב. כפי שפורסם ב"כל העיר", אחרי מאבק של תושבי ארמון הנציב הוחלט כי תוואי הקו הסגול יעבור גם בשכונתם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אורכו של התוואי כ-12 ק"מ והוא כולל כ-18 תחנות, מתוכן 11 תחנות משותפות עם קווים אחרים. מדובר בקו היחיד שהוא קו מזרח-מערב שישרת מוקדים חשובים בעיר בהם בית החולים הדסה עין כרם, קניון מלחה ואזור תלפיות. הקו יתחבר בחלקו לקווים שכבר אושרו (הקו האדום בהדסה עין כרם, הקו הכחול בשכונת מלחה, הקו הירוק בתלפיות).

"בפני הוועדה הוצגו חלופות שונות לתוואי הקו", מציינים בוועדה המחוזית, "והוועדה החליטה כי יש לתת עדיפות לתוואי המעניק שירות טוב יותר לשכונות קריית היובל והקטמונים וזאת לאור תהליכי ההתחדשות העירונית הצפויים בשכונות אלו. זאת לצד שיקולים של שיפור שירות התחבורה הציבורית, שיפור האיכות העירונית של המרחב הציבורי, שיפור איכות הסביבה ועלויות".


תוואי החלופה הנבחרת של הקו הסגול (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

תוואי החלופה הנבחרת של הקו הסגול (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)


מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "החלופה הנבחרת מהווה ביטוי של עקרונות התכנון של הוועדה המחוזית. החלופה תומכת בשכונות הוותיקות בעיר אשר עוברות התחדשות עירונית מואצת. כמו כן, התוואי מאפשרת את המשך הפיתוח של ירושלים תוך חיזוק המגמות של עירוניות, חיבוריות, ערכים סביבתיים והתחדשות עירונית".

חבר הוועדה המחוזית, יו"ר האופזיציה בעיריית ירושלים, עופר ברקוביץ (התעוררות): "תוכנית הקו הסגול היא תוכנית חשובה ביותר שתחבר את דרום העיר, את השכונות קרית היובל, מלחה קטמונים ועוד, למוקדי התעסוקה, ותאפשר חיבוריות לרשת קווי הרכבת הקלה. אני מברך את הוועדה המחוזית על קידומה. לצד זאת, נאבקתי כדי לשפר את המענים לקרית מנחם, לעיר גנים ולגבעת משואה. הייתי סבור שניתן לקדם תשתית מסילתית גם בציר קוליץ הגדול לטובת השכונות הללו ואני סבור שזה הפיתרון העדיף. המתכננים רואים בהוספת נתיב פגיעה בתפקודיות קו הרכבת, לכן פעלתי לשלב אמצעים משלימים של דרגנועים מעליות ומעלונים שיקלו על תנועה רגלית לעבר מסלול הרכבת הקיים בהנרייטה סולד ובקוליץ הקטן".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שולי לוי

    רוצה לדעת מתי מתחילים פינוי בינוי ברחוב דרך חברון 160

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר