נחלאות - אורן בן חקון
(צילום: אורן בן חקון)

עשרות דירות בירושלים: ההרשמה להגרלת 'דירה בהנחה' תחל אחרי החגים

משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל הודיעו כי ההרשמה להגרלה השלישית תהיה בין ה-23.10 ל-3.11. מספר הדירות הכולל בהגרלה - 3,500 - בירושלים יוגרלו 35 דירות, כולן בגבעת המטוס

פורסם בתאריך: 20.9.22 07:59

ההרשמה להגרלה השלישית של תוכנית 'דירה בהנחה' של משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל תחל מיד לאחר חגי תשרי – ב-23.10 – כך הודיעו משרד הבינוי ורמ"י. במסגרת ההגרלה השלישית, שההרשמה אליה תנעל ב-3.11, יוגרלו 3,500 יחידות דיור בפריסה ארצית, בדגש על ישובי פריפריה. בין אלפי הדירות – גם כאלה שיוגרלו בירושלים.

אם לשפוט על פי 2 ההגרלות הקודמות – הרי שהסיכוי לזכות ב'דירה בהנחה' בירושלים (ובכלל בערי ביקוש) הוא אפסי. כך למשל, כפי שפורסם ב"כל העיר", בהגרלה השנייה עמדו סיכויי הזכייה ב'דירה בהנחה' על 0.87 בלבד – כשלמעלה מ-24,000 בתי אב התמודדו על 213 דירות בהנחה בירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


גם בהגרלה הזו הסיכויים לא צפויים להיות גבוהים, כשהצפי הוא שוב לעשרות אלפי מתמודדים. ל"כל העיר" נודע כי בשלב זה התכנון הוא להגריל 35 דירות בירושלים – כולן בבנייה החדשה המתוכננת בגבעת המטוס.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי "תוכנית דירה בהנחה ממשיכה, 30,000 יחידות דיור, בהנחות משמעותיות לזוגות צעירים ומחוסרי דיור, יוגרלו לזכאים עד לסוף השנה, במסגרת תוכניות שונות לדיור בר השגה. ביום ראשון ה-23/10 מיד לאחר חג הסוכות תיפתח ההרשמה להגרלה השלישית".

פרט לירושלים כוללת ההגרלה השלישית את לוד, באר שבע, אופקים, נוף הגליל, טבריה, סחנין, כפר קאסם ועוד. יש לציין כי הזכאים להירשם להגרלה הינם כל חסרי הדירה בעלי אישור זכאות בתוקף.

ממשרד הבינוי נמסר עוד כי "עד לסוף השנה יוגרלו כ-9,000 יחידות דיור בהגרלות נוספות. מו כן, עד כה זכו כ-17,000 משקי בית בהגרלות 'דירה בהנחה' שהתקיימו השנה".

קצת פרטים טכניים: להגרלה הנוכחית, בדיוק כפי שהיא בקודמת, ניתן להירשם לשלוש ערים, ולכלל ההגרלות בערים אלו. יודגש כי אין חשיבות למועד ההרשמה – כך שאין מה להסתער על ההרשמה כבר ביום ראשון או להמתין ליום האחרון מתוך מחשבה שכך יעלו סיכויי הזכייה.
במשרד הבינוי מדגישים כי "האפשרות להנפיק אישור זכאות תהיה פתוחה עד ליום ה-25/10, לאחר מכן לא יהיה ניתן להנפיק אישורים עד לסגירת ההרשמה להגרלה".

את אישור הזכאות ניתן להנפיק את האישור באופן מקוון דרך אתר תוכנית 'דירה בהנחה', מי שלא יכול להירשם באופן מקוון יכול להירשם מרחוק רישום דיגיטאלי באמצעות טפסים מקוונים באתרי החברות או דרך מוקדי השירות; אלונים *2850, מילגם *6078 , עמידר *6266. עלות הנפקת אישור הזכאות 240 שקלים, ואישור הזכאות תקף לשנה.

שר הבינוי והשיכון ירושלים ומורשת זאב אלקין: ״עם כניסתי לתפקיד, במקביל לצעדים להרחבה דרמטית של מספר השיווקים ל-100,000 בשנה, היה ברור לנו שחייבים להחזיר תוכניות דיור בהנחה לזוגות הצעירים שיתנו להם אפשרות כבר עכשיו, למרות עליית מחירי הדיור, לקנות דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים על חשבון המדינה. לכן, לאחר הפסקה של שנתיים, חזרו ההגרלות של משרד השיכון, ובמהלך השנה הזאת 30,000 משפחות יקבלו יכולת לקנות דירה בהנחה משמעותית על חשבון המדינה. בשנה הבאה בעקבות התוכניות שהותנעו בחודשים האחרונים משרד השיכון יצליח לייצר עוד 45,000 דירות בהנחה וכך בשנים 22-23 75,000 זוגות צעירים מתוך סך 120,000 זכאיי משרד השיכון יקבלו את היכולת לקנות דירה בהנחה״.

 

 

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט: "תוכנית דירה בהנחה הפכה לסיפור הצלחה שמשנה את חייהם של מאות אלפי ישראלים, שהצליחו להגשים בזכותה את החלום לדירה. אנחנו מרחיבים את התוכנית בעוד כ-9,000 דירות עד סוף השנה. במקביל פועלת הרשות להגדלת היצע הדיור והשנה כבר שיווקנו למעלה 62,000 יחידות דיור. השבוע יסגרו מכרזים לכ-10,000 יחידות דיור".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן: "לקראת השנה החדשה העומדת בפתחה, כ-3,500 משקי בית נוספים יזכו לרכוש דירה בהנחה משמעותית, ולהתחיל את תשפ"ג ברגל ימין. ההגרלה השלישית תיפתח מיד לאחר סוכות היא המשך ישיר לכלל הצעדים והמהלכים שמקדם המשרד בתקופה האחרונה בדרך לשבירת שיאים בהתחלות הבנייה ובמספר השיווקים שנה שניה ברצף. אנחנו עובדים מסביב לשעון במטרה לתת מענה לביקושים ואני מבקש מכל האזרחים העומדים בכללי הזכאות, אנא אל תחכו לרגע האחרון, הקדימו והנפיקו את אישורי הזכאות על מנת שתוכלו להירשם בזמן להגרלה".


מחפשים דירת 5 חדרים ברחבי העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר