פרויקט שמעוני (הדמיה: ארתור יוספוב בשיתוף חברת נהור)
פרויקט שמעוני (הדמיה: ארתור יוספוב בשיתוף חברת נהור)

איך לבחור יזם בפרויקט התחדשות עירונית?

דיירים בשכונת בית הכרם החליטו אחרי אינספור לבטים שהגיע הזמן להיכנס לפרויקט התחדשות עירונית. שלמה לפידות, אחד הדיירים, מספר איך הם בחרו את החברה היזמית, שאיתה החליטו לבסוף להתקשר, וגם מנדב טיפים איך לעשות זאת נכון. תקשיבו למה שיש לו לומר 

פורסם בתאריך: 7.5.23 11:19

עסקת נדל"ן היא אחת העסקאות הגדולות שעושה אדם בחייו, אם לא הגדולה בהן, אך לרובנו, בואו נודה על האמת, אין הידע והכלים איך לעשות זאת נכון. שוק ההתחדשות העירונית  (תמ"א 38/1, תמ"א 38/2 ופינוי-בינוי), שצבר תאוצה בשנים האחרונות, הביא דיירים, הרוצים להיכנס לפרויקט, להתארגן כגוף אחד מסודר, וזאת מתוך הבנה שמומלץ להסתמך על חברות עם גב כלכלי איתן, שיודעות להעניק לצד מקצועיות ומקצוענות, גם שירות איכותי ויחס אישי. אז איך בוחרים חברה יזמית, שכן על הנייר כולן נראות מבטיחות?

שלמה לפידות משכונת בית הכרם מספר: "לפני כשנה החלטנו, דיירי הבניין, שהגיע הזמן להיכנס לפרויקט התחדשות עירונית, והתחלנו לברר פרטים לגבי חברות ויזמים; חיפשנו כאלה שמצד אחד, יש להם ניסיון רב בתחום, ומצד שני גם נהנים מאיתנות פיננסית. זה היה מאוד חשוב לנו, במיוחד בימים אלה של אי ודאות ואינפלציה גואה. הדגש שלנו היה על חברה עם יחס חוב נמוך מאוד ועם הון עצמי גבוה. נפגשנו עם נציגים של לא מעט חברות, ולבסוף בחרנו בחברה שההון העצמי שלה עומד על יותר ממיליארד שקלים".

לדברי לפידות, מלבד ההיבט הפיננסי, היה חשוב להם גם לוודא שמדובר בחברה עם תודעת שירות גבוהה, שיודעת להיות זמינה לדיירים ולהעניק לכל אחד מהם יחס אישי, וזאת מתוך הבנה, שגם אם הדייר הוא חלק מקבוצה, עדיין יש לו רצונות וצרכים משלו.

 

 

לפידות: "היה חשוב לנו להתקשר עם חברה יציבה מבחינה פיננסית, שפועלת בירושלים ושיש לה משרדים בעיר. נפגשנו עם נציגי חברות שמאוד הרשימו אותנו, אבל שללנו אותן, כי אין להן משרדים בעיר, וזה בעייתי מבחינתנו. לשמחתנו, החברה שבה בחרנו, היא בעלת ניסיון רב שנים באכלוס וקידום פרויקטים באיכות גימור גבוהה בכל רחבי הארץ. היא פעילה בירושלים, ומקדמת פרויקטים במקומות הכי טובים בעיר וגם משרדיה ממוקמים בעיר. מאוד קסמה לנו העובדה שאת דירת התמורה, שאנחנו זכאים לקבל בפרויקט שלנו, אנחנו יכולים להחליף בדירה בכל פרויקט אחר של החברה בעיר. החברה מתעתדת לבנות ארבעה-חמישה בניינים בשכונה שלנו, וניתנה לנו האפשרות להחליף את דירת התמורה שלנו בדירות חלופיות בפרויקטים אלו ואחרים".

אבל מן הסתם, יש לא מעט חברות שעומדות בדרישות שלכם?

"נכון, אבל בחברה שבחרנו בה יש שילוב שקשה למצוא, שלא ראינו בחברות אחרות. זה נכון שיש הרבה חברות גדולות שפועלות בירושלים, אבל זו שבחרנו בה היא גם חברה בעלת איתנות פיננסית וגם חברת בוטיק, המקפידה על איכות הבנייה ורמת הגימור, ופרויקטים שלה זכו בפרסי עיצוב בינלאומיים. אנחנו נהנים מיחס אישי כשמהצד השני תמיד יש מישהו שמקשיב ומסייע. לאחר שעשינו סקר שוק, החלטנו שאנחנו לא רוצים חברה גדולה מדי, שנהיה בה עוד פרויקט מתוך 300 פרויקטים ברחבי הארץ. בחרנו בחברה שבוחרת את הפרויקטים שלה בפינצטה. יש לה בסך הכל כ-30 פרויקטים ברחבי הארץ, ומבירור שעשינו עולה, שלא עומדות ותלויות נגדה תביעות משפטיות של דיירים, ויש בכך כדי להעיד על אופייה ויחסה לבעלי הדירות לאורך זמן".

נו, אז תגלה לנו באיזו חברה בחרתם?

"בחרנו בחברת דן נדל"ן, שהיא זרוע הנדל"ן של דן תחבורה ציבורית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר