הדמיית פרויקט הענק בגוננים (צילום הדמיה: אדריכל אלי רכס, ממשרד אלי רכס אדריכלים)
הדמיית פרויקט הענק בגוננים (צילום הדמיה: אדריכל אלי רכס, ממשרד אלי רכס אדריכלים)

למעלה מ-30 קומות ומאות יחידות דיור: פרויקט הענק שאושר בגוננים

במסגרת התוכנית, שאושרה להפקדה בוועדת המחוזית, בין רחובות מעגלי יבנה, יוחנן בן זכאי ונהוראי, יוקמו כ-1,200 יחידות דיור ב-12 מבנים - 6 מגדלי ענק ועוד שישה מבנים בני 10 קומות - כל זאת מעל לקומת מסד משותפת

פורסם בתאריך: 11.12.23 11:06

ירושלים של זהב, אומרות מילות השיר האלמותי של נעמי שמר, ובפראפרזה למדיניות הבנייה בעיר בשנת 2023 – ירושלים של מגדלים. כן, עוד תוכנית להקמת מגדלים אושרה להפקדה, עוד תוכנית בשכונת גוננים, שבה, כמו גם בקרית היובל ובגילה, התושבים צועקים ומבקשים די – אך התוכניות ממשיכות להיערם והמגדלים לקבל את האישורים.

על הפרק הפעם – פרויקט ענק במתחם הממוקם בין רחובות מעגלי יבנה, יוחנן בן זכאי ונהוראי, במסגרתו ייהרסו 18 בניינים בסך הכל – 11 מבני רכבת ו-7 מבנים אחרים, שבהם 340 יחידות דיור ומבנה מסחרי – ובמקומם, בהיקף של כ-40 דונם, יוקמו 6 מגדלים בני 34-31 קומות ו-6 מבני מגורים בני 10 קומות. במסגרת הפרויקט יוקמו כ-1,200 יחידות דיור, בהם גם דיור להשכרה, שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-6,000 מ"ר, כל זאת מעל קומת מסד משותפת.

 

 

על פי התוכנית, שאושרה כאמור להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון, בקומת המסד מוצעת חזית מסחרית כלפי פארק המסילה וכלפי רחובות בן זכאי ומעגלי יבנה. בנוסף, יוקם בית ספר יסודי ויוקצו שטחי ציבור. זאת ועוד – בתוכנית מוצעים גם 3 מעברים לצורך קישור המתחם והשכונה לפארק המסילה.

את התוכנית הגישו ביחד עיריית ירושלים וחברת אשדר ברזאני גוננים. היא נערך על ידי אדריכל אליעזר רכס – משרד אלי רכס אדריכלים.

"התכנית מקודמת במסגרת מדיניות הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה", מציינים בכיכר ספרא. "מדובר בתכנית נוספת להתחדשות עירונית משמעותית, למתחם שלם, המאפשרת פינוי מבנים ישנים וניצול הקרקע, תוך יצירת מתחם מעורב שימושים, הכולל גם הקמת בית ספר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גילי

    לא בכדי תושבי ירושלים נוטשים בהמוניהם ,למקומות פסטורליים ויפים יותר כמו מבשרת או מישור החוף … יש לי דירה בפרוייקט. בשום אופן לא הסכמתי לבניית מגדלי ענק בני 34 קומות

  2. אחד

    גם לירושלים מגיע מגדלים. כמה שיותר! זה מצויין!!
    ירושלים שנים רבות הייתה בהקפאה בגלל הלחץ ממדינות ערב ימח שמם יחד עם ימח שמו אובמה.
    כל הטרלול וההמצאות של צפיפות זאת תעמולה נגד יהוד ירושלים. גם אתם בעיתון לא חסר לכם. כל נזמן נגד היהודים. אבל ירושלים היא יהודית ותהיה עוד יותר יהודית.
    על אפכם וחמתכם ! ואם עכשיו צפוף לכם, אז איפה יגורו הדור הבא? בחצר שלכם?? צריך לבנות את ירושלים!
    ככל שיבנו יהיה יותר מרווח ונעים. יותר אוכלוסיה ויותר עסקים ויותר כלכלה פורחת.

  3. שניים

    ל-״אחד״: אתה לא ירושלמי. זה בטוח! האוכלוסיות הרבות שינהרו לירושלים לא יחזקו כלכלית, לא יביאו לפריחה, ולא כלום. הרי ברור לך שהחילונים העובדים יעזבו וירושלים תשקע עוד יותר בעוני.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר