עודד קטש, זאק הנקינס (צילומים: עודד קרני, מנהלת הליגה)
עודד קטש, זאק הנקינס (צילומים: עודד קרני, מנהלת הליגה)

דעה | לא התקדם די הצורך: מה קטש למד, ומה עדיין לא

קטש מנהל את המשחק לא רע מבחינה טקטית, אך מפספס לאורך כל הדרך נקודות של חוסר איזון בקבוצה. לקראת העונה הבאה, מישהו אמר זאק הנקינס?

פורסם בתאריך: 29.7.20 17:32

באופן די מפתיע, הדיבור של אוהדי הפועל ברשתות החברתיות בעקבות ההפסד לראשל"צ התמקד מהר מאוד בתפקודו של עודד קטש ובדרישה להחליף אותו.

זה מפתיע לא בגלל שאחריותו של קטש לכשלון מוטלת בספק, אלא כי הלך הרוח של שיח אוהדי הפועל בעידן הפייסבוק והאינסטגרם מאפשר לרוב ויכוחי Feel Good חלביים בסגנון "עדיף להפועל לשחק באדום או בשחור?" או: "התנהגותה של הבריגדה בולנסיה- בעד או נגד, נמק ופרט".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו שנהגו לומר בעבר על יורם חרוש – "אם איש כזה שלו ונחמד מתעצבן על השופטים אז כנראה שהם באמת עשו טעות", אז ככה גם פה: אם אפילו אוהדי הפועל המלטפים יוצאים על קטש, יתכן שהם צודקים?

הטענה העיקרית נגד קטש היא שהכדורסל שלו אומנם יפה אבל קורס במאני טיים. המציאות תומכת בטענה הזו, כי קטש אכן הפסיד את כל משחקי חצי גמר הפיינל פור שלו כמאמן מאז האליפות עם גליל ב-2010.

הענין הוא שיש שני סוגים של "לא עובד": יש סגל לא מאוזן שנבנה לא טוב ומתנפץ על סלע המציאות הקשוחה במשחקי ההכרעה; ויש הכנה וניהול משחק רעים ברמה הטקטית שגורמים להפועל להפסיד לקבוצה נחותה ממנה, אבל קשוחה ומאומנת. זה כמו ההבדל בין להגיע לטיול שנתי בלי כובע לבין להגיע עם כובע אבל לשכוח לשים אותו בשעות הכי חמות.

אני חושב שבכל הקשור לניהול משחקים במאני טיים, קטש עשה כברת דרך בקריירה, וספציפית בקדנציה הנוכחית בהפועל.

בעונה שעברה היו כמה וכמה משחקים שהיריבה רצה על הפועל והקהל זעק לעצמו "למה לעזאזל הוא לא לוקח טיים אאוט?!".

התחושה היתה שהאיש מאבד שליטה במשחק בשלב מסוים ועובר לצפות בו מהצד בפרצוף המום.

נגד ראשל"צ בחצי הגמר, ניהול המשחק ברמה הטקטית היה בסדר לדעתי. קטש ידע למצוא את ההרכב שיחזיר את הפועל לעניינים, הקפיד לשמור את פארגו עם אנרגיות עד השנייה האחרונה והצליח להסיק מסקנות במחצית בכל הקשור להגנה על הגבוהים ולהוריד את הנקודות של מונרו והנקינס.

הבעיה, אם כן, לא היתה בניהול המשחק אלא בפרסונל. החטא הקדמון של הפועל בגרסת הפוסט-קורונה הוא הירידה המשמעותית ביכולת של הגבוהים שלה לייצר נקודות לבד, מה שיצר חוסר איזון בהתקפה.

הפועל של לפני הקורונה זרקה לא פחות שלשות מהפועל של אחרי הקורונה, אבל הרבה יותר מהן היו חופשיות. למה? כי באזור הצבע היה את טיישון תומאס שמשך תשומת לב הגנתית. קטש לא אשם, כמובן, בהברזה של תומאס בעקבות הקורונה, אבל הוא בהחלט האחראי לבחירה לסיים את העונה בלי אף גבוה שיודע לעשות נקודות באחד על אחד.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


אם להיות כנים – הפאשלה קרתה עוד קודם לכן, בהחלטה להחליף את קופשאס בעמנואל טרי ולא בסנטר אמיתי.

קטש ימשיך בהפועל ואני חושב שהוא יכול להצליח, אבל גיא הראל ויותם הלפרין חייבים לוודא שהסגל של העונה הבאה יהיה מאוזן: עם גארדים שגם חודרים ולא רק זורקים מבחוץ כמו בלאט ופלדין, ועם סנטר אחד לפחות שמייצר נקודות בפוסט אפ.

קיצר, שמישהו ירים טלפון לזאק הנקינס. יש לו את כל מה שצריך כולל התאדות במשחקי גמר נגד מכבי. קלאסי.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר