זיו אריה, אדליי אדביו (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים מועדון אוהדים, טל דורון)
זיו אריה, אדליי אדביו (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים מועדון אוהדים, טל דורון)

דעה | המטרה של הפועל: לתקוע יתד בליגה. הדרך – משחק ההגנה

אחרי הכנה טובה, זיו אריה מגיע מוכן טקטית לעונה הקרובה, ושאף אחד לא יתבלבל - הקו המנחה של הפועל העונה יהיה משחק הגנה ללא פשרות, כשמעל כולם אמור להתבלט השוער הנהדר אדליי אדביו

פורסם בתאריך: 30.8.21 09:45

אחרי 21 שנים הפועל עומדת לחזור באופן רשמי לליגת העל וההתרגשות ניכרת סביב הקבוצה. הרעב במועדון ואצל האוהדים הוא גדול ואפשר לחוש את האנרגיות לקראת השיבה המחודשת אל הליגה הראשונה, בעונה שהיא מאוד מיוחדת ושונה כשברקע משתוללת עדיין מגפת הקורונה שממאנת לעזוב אותנו ואת העולם.

הפועל עשתה הכנה טובה מאוד ובעיקר מפתיעה בגביע הטוטו והראתה שהיא לגמרי מסתכלת בלבן של העיניים לקבוצות ליגת העל. הנצחון בדרבי, בנתניה, התיקו מול מכבי פ”ת, הקשיים שהערימה הקבוצה להפועל ת”א המתחזקת ואפילו הנצחון בפנדלים על קבוצת המשנה של מכבי ת”א מציבים את הקבוצה בפתיחת העונה במקום טוב מבחינת הבטחון והאמונה שאפשר לעשות עונה נטולת מאבקי תחתית טורדניים ולחוצים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


לשם כך, המאמן זיו אריה הרציני והשקדן שם מספר דגשים עיקריים במשחק שאותו הוא דורש משחקניו. הראשון, משחק הגנה ללא פשרות, לרוב עם שלושה בלמים שמלמדים אותנו דבר אחד: קודם כל לא לספוג. ההגנה האלמנט החשוב ביותר בטקטיקה של אריה. הדבר השני שגם הוא קשור בהגנה – משחק הקישור האגרסיבי עם מערך שנע בין שניים לשלושה קשרים בעלי אוריינטציה הגנתית שמביאים בעיקר לחץ ושמירה על הכדור. כמובן שמדובר בעוד תוספת לחומה ההגנתית כשמי שאמור להוביל את מרכז השדה הוא רוסלן ברסקי, כנראה הרכש הכי יקר וחשוב של האדומים השנה. ומה עם התקפה אתם שואלים? היא בוניה בעיקר על שניים: ווילי אגדה ועידן שמש. האחרון הבקיע בצרורות בליגה הלאומית אך בליגת העל קשה יותר, למרות שנגד מכבי ת”א הוא הראה שעוד נראה ממנו שערים שיעקצ=D7 את היריב בדרך לצבירת נקודות שתבטיח את הישארות בלי יותר מדי מתחים. אני חייב להודות שדי נהנתי ממה שראיתי עד כה מהיכולת האישית והקבוצתית של השחקנים ויש למה לצפות בהמשך.

ואחרי שציינתי לא מעט את משחק ההגנה, אי אפשר שלא לציין את השחקן החשוב ביותר והוא השוער אדליי אדביו. כבר בשנה שעברה הוא הראה הרבה יותר מניצוצות כשהוא הולך להיות אחד השוערים הבולטים בארץ וכנראה האקזיט הבא של ראשי המועדון. שוער אתלטי שגם עצר את הפנדל המכריע נגד מכבי ת”א, אבל הוא כנראה הולך להביא השנה נקודות במו ידיו ורגליו לאדומים. זיו אריה כבר הודה בתוכנית “בדרך למגרש” של רדיו ירושלים ביום שישי האחרון, שהוא לא הולך לעשות “רוטציה” בעמדת השוער בדומה למה שעשה בגביע הטוטו נגד הפועל ת”א שעלה לו בהדחה והמקום של השוער הנהדר בטוח.

אני מקווה שאת חוסר הנסיון שיש למרבית השחקנים הישראלים והזרים (פרט לווילי אגדה) וגם לצוות המקצועי יצמצמו האוהדים המסורים שחוזרים ליציעים ויתנו דחיפה במשחקי הבית והחוץ – דבר שהשחקנים כל כך זקוקים לו.

המשחק הראשון בליגה זימן את נוף הגליל שדווקא מאוד מוכרת לאדומים ממאבקי הצמרת בשנים האחרונות בליגה הלאומית. אפשר להגיד שמדובר בהגרלה יחסית “נוחה” במשחק שהוא בין קבוצות שוות ביכולתן ובתוספת ההגנה הטובה שמספקת הרבה בטחון, אפשר יהיה להביא נקודות מהצפון, בטח אם הקבוצה רוצה לתקוע יתד בליגה. בהצלחה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר