אלי אוחנה, יוסי בניון (צילומים: שרון בוקוב, אורן בן-חקון)
אלי אוחנה, יוסי בניון (צילומים: שרון בוקוב, אורן בן-חקון)

דעה | אוחנה, בניון ולוי – מה עשיתם בקיץ האחרון?

אלי אוחנה, יוסי בניון ורוני לוי בנו סגל לא מאוזן, כזה שחסר בו חלוץ מטרה וקשר אחורי, ובעיקר סגל שמורכב מהרבה יותר מדי סוליסטים | טור דעה

פורסם בתאריך: 4.9.19 14:38

"אי אפשר מחירים של רעננה וציפיות של מכבי תל אביב". במילים הללו הגיב משה חוגג לאוהד בית"ר שהתלונן על העלייה במחיר המנויים בקיץ האחרון. כמה אירוני שדווקא רעננה הצנועה עשתה בית ספר לקבוצת המיליונים הצהובה. כך נראית זחיחות?

התשובה היא ככל הנראה כן. וזה בא לידי ביטוי גם בבניית הסגל הלא מאוזן של בית"ר. יותר מדי שחקנים טכניים במרכז המגרש ופחות מדי גרזנים בהגנה ומחץ בהתקפה. במשך כל הקיץ דיברתי על הסגל הלא מאוזן. על ההחלטות הלא ברורות של יוסי בניון, אלי אוחנה ורוני לוי. בינתיים, אף אחד מהם לא מעז להודות שאין מספיק ביצים בסל. בית"ר חייבת קשר אחורי והיא חייבת חלוץ סקורר אמיתי, ועד שהיא לא תתחזק אין מה לחשוב על אליפות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כשפניתי אל הטריו המקצועי בסוגיות הללו במסיבות עיתונאים, נאמר לי – יהיה בסדר. הסבירו לי שהקבוצה נבנתה היטב ושיש הרבה שחקנים טובים. אבל ביום ראשון מול רעננה קיבלתי את התשובה הכי טובה – בית"ר לא מאוזנת, לא מספיק לוחמת ולא מספיק קילרית.

פרדי פלומה הוא שחקן כישרוני, אבל גם מאוד בעייתי. הוא סוליסט וזו הסיבה שהכישרון שלו התפרץ רק בהפועל חדרה בעונה שעברה ולא בליגה הצרפתית. את חוסר היכולת שלו להיפרד מהכדור היה אפשר לראות כבר בעונה שעברה, אבל בבית"ר לא ראו. או שראו וחשבו שמה שהצליח בהפועל חדרה יכול להצליח גם בקבוצה עם שאיפות לאליפות. האמת, אני כבר לא יודע איזו אופציה גרועה יותר.



פלומה הוא רק בעיה אחת בחלק ההתקפי של בית"ר. גם ליוואי גארסיה הוא סוליסט, וכך גם גדי קינדה ואפילו מיכאל אוחנה הפצוע. ולא רק שהם סוליסטים, הם בעיקר לא סקוררים. מאז החתמתו של שלומי אזולאי טענתי שכל שחקני ההתקפה של בית"ר ביחד לא יוכלו לכבוש למעלה מ-25 שערים, וככה אי אפשר יהיה להגיע לכלום. אזולאי ואנתוני וארן לא אשמים (אם כי אני חייב להדגיש שהם גם לא כאלה טובים), כי גם אם היה לבית"ר את פלקאו הוא לא היה כובש כי בלי כדור איך הוא יכבוש?


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


חלוקת האחריות על הסגל הבעייתי היא מאוד מורכבת. מצד אחד, יוסי בניון קיבל את המפתחות אבל לאורך כל הדרך הצהירו בבית"ר שהוא ואוחנה עובדים בשיתוף פעולה מלא. יחד עם זאת, רוני לוי הוא מאמן מספיק מנוסה ובעל מעמד כדי לעמוד על הרגליים האחוריות ולהגיד לבעלי הבית שמה שיש לא מספיק. שלא יובן, לוי הוא מאמן מצוין. הוא גם עושה עבודה טובה מאוד בבית"ר ורואים שהקבוצה עומדת היטב, אבל האחריות שלו היא בכך שהוא לא מציב דרישות חד משמעיות. אני בטוח שגם הוא מבין שבלי 9 איכותי ובלי קשר אחורי משמעותי הוא לא יוכל להצליח.

ולמרות המחמאות, רוני לוי אשם בהפסד לרעננה. לא ברורה לי ההחלטה לפתוח עם דיוגו ורדאסקה שעדיין לא התאקלם. הטעות בשער הראשון די הכריעה את המשחק. מעבר לכך, אופיר קריאף היה מצוין נגד הפועל באר שבע, אז לא מגיע לו קרדיט נוסף? לא מובן.

אני חלילה לא מפיל את האשמה על ורדאסקה, אבל אני מקווה מאוד בשביל בניון, אוחנה ורוני לוי שהם לא קנו חתול בשק, אחרת הביקורות יהיו קשות יותר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר