ג'יימס פלדין, ג'רמי פארגו (צילומים: ניר קידר)
ג'יימס פלדין, ג'רמי פארגו (צילומים: ניר קידר)

דעה | הדרך לפיינל פור עוברת בנס ציונה: לקראת סדרת רבע גמר הפלייאוף

פלדין צריך להפגין מנהיגות, פארגו צריך לשחרר קצת לחץ וקטש להשתמש ברוטציה רחבה שתשמור על הכוחות לקראת המשחקים החשובים באמת | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.7.20 09:13

זה שונה, אפילו מוזר – מאוד. בדרך כלל באמצע חודש יולי אנחנו בעיצומה של התרדמת העונתית של הכדורסל הישראלי, אפילו לא עונת המלפפונים שמתעוררת רק לקראת אוגוסט, אבל נגיף הקורונה שינה את התוכניות של כולם ושל הכל. אז השבוע יצאו לדרך סדרות רבע הגמר של ליגת העל.

רצה הגורל והפועל נפגשת עם הקבוצה שעד לא מזמן אחד מבעלי מכבי תל אביב דיוויד פדרמן אמר עליה ש"אי אפשר לפתח מולה כדורסל", הלא היא נס ציונה.

הכתומים סיימו את העונה הסדירה במקום ה-7, עם מאזן של 13 ניצחונות לעומת 19 הפסדים. הצוות המקצועי של הכתומים כולל את המאמן נדב זילברשטיין שזו הקדנציה השלישית שלו במועדון ואת השחקן האגדי, שעכשיו הוא מנכ"ל הקבוצה: מאיר טפירו.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


למרות המאזן והמיקום – אין לי ספק שהחבר'ה של זילברשטיין וטפירו יעשו להפועל חיים לא פשוטים בגלל הניסיון של רביב לימונד וטל דן, הכישרון של קמרון אוליבר (שהעמיד העונה ממוצע נקודות של 19.7 נקודות), והצוות המסייע בדמותם של ג'יי פי טוקוטו וג'ף וויטי.

אבל גם ברור, ולא רק לי, שהפועל פייבוריטית ומוחלטת וכל תוצאה פרט לסוויפ חלק תהיה הפתעה. ועדיין, הפועלף כפי שנראה במשחקים האחרונים, עדיין לא התאוששה והתאקלמה לעזיבתם של ג'ייקובן בראון ובעיקר של טיישון תומאס.

עודד קטש אפילו הודה השבוע שאין לו את הביטחון הקבוצתי שהיה לו לפני הקורונה. עוד קודם לכן, לאחר ההפסד למכבי תל אביב, היה זה ג'יימס פלדיין שאמר שזו לא אותה המנגינה.


חגי פנחסי (צילום: פרטי)

חגי פנחסי (צילום: פרטי)


אבל החיסרון של בראון ותומאס לא אמור להפריע להפועל לדלג מעל נס ציונה. למה? כי יש את עניין הביתיות, ויש גם את יחסי הכוחות שנוטים בבירור להפועל. מפתח נוסף הוא מנהיגות – וזה הזמן של ג'יימס פלדיין להנהיג את החבורה האדומה, למרות שהיה זה ג'רמי פארגו שלקח את המושכות בפסקי הזמן הפושרים במשחק מול מכבי ת"א. לפלדין יש יותר זמן בקבוצה והיכרות עם הסגל, והוא צריך להיות הסרחיו ראמוס של הפועל (ויסלחו לי אוהדי בארסה).

המפתח השלישי הוא רוטציה רחבה. הפועל יכולה לאפשר לעצמה חלוקת דקות עם שחקנים איכותיים שלא יפגעו בשטף של המשחק, במהלך המשחקים האחרונים שותפו לא פעם דייוידאס סירווידיס וגיא דותן, שיהיו בכוננות קריאה למקרה שהקבוצה תזדקק להם.

אז נכון, זו עונה מוזרה והקבוצה שהביאה את הגביע ואת העלייה לשלבים הגבוהים בליגת האלופות לא מציגה את אותה היכולת שראינו בסוף פברואר, אך חשוב לזכור שכך גם יריבותיה. ועם ההסתכלות האופטימית הזו החניכים של קטש צריכים לעלות לפרקט, ולתת את הכל, גם בשבילם וגם בשביל האוהדים שכל כך מתגעגעים לעודד אותה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר