הרכבת הקלה (צילום: באדיבות כפיר הרכבת הקלה)
הרכבת הקלה (צילום: באדיבות כפיר הרכבת הקלה)

צדק תחבורתי? לא לכל הירושלמים: מחיר נסיעה ברכבת הקלה יזנק ל-8 שקלים

אתמול חגגו שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ, כשסיפרו שעצרו את העלייה במחירי התחבורה הציבורית. מה שהם השמיטו זה מאיפה יגיע המימון? אז הנה התשובה - תעריף נסיעה ברכבת הקלה בירושלים (ובגוש דן) יזנק ב-45 אחוז - מ-5.5 שקלים כיום ל-8 שקלים

פורסם בתאריך: 27.7.23 08:57

בהודעה חגיגית שפרסמו אתמול (רביעי, 26.7) לתקשורת הציגו שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ בשורה לכלל משתמשי התחבורה הציבורית – העלייה במחיר הנסיעה (12 אחוז החל מה-1.8) מבוטלת. עוד הציגו השרים את רפורמת 'צדק תחבורתי של השרה רגב, שעיקרה הנחות משמעותיות לתושבי הפריפריה והיישובים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ברכישת כרטיסי נסיעה חודשיים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בבקעה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


פירוט תקציבי לא היה באותה הודעה, פרט לשורה לקונית אחת שבה נכתב כי "המימון יגיע ממשרדי התחבורה והאוצר, מהרשות לפיתוח האוכלוסייה החרדית במשרד ראש הממשלה והתאמת תעריפי הרק"ל".

כעת מתברר כי פרט לעתודות השונות מהמשרדים – הכסף יגיע מהתייקרות משמעותית בתעריפי הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים (ובגוש דן), והמחיר יזנק מ-5.5 שקלים כיום ל-8 שקלים עם העדכון, שצפוי להיות ב-2025-2024 (המועד המדויק לזינוק עדיין במחלוקת בין אנשי האוצר והתחבורה).

 

 

באשר לירושלים – העיר נכללת כידוע ברפורמת צדק תחבורתי בשל המעמד הסוציו-אקונומי הנמוך של העיר, ותושביה זכאים להנחות השונות המוצעים בה, אך יש לציין כי להנחות זכאים רק רוכשי כרטיס חופשי-חודשי. כל שאר הנוסעים משלמים מחיר רגיל.

העלייה במחירי הרכבת הקלה משמעותית מאוד לסעיף התקציבי. בקו האדום של הרכבת בעיר נוסעים כיום בין 150,000 ל-170,000 נוסעים מדי יום, מספר שצפוי לגדול משמעותית עם פתיחת ההארכות להדסה עין כרם בדרום-מערב ולנוה יעקב בצפון העיר. לכך יש להוסיף, כמובן, את נוסעי הרכבת הקלה בגוש דן – כ-150,000 על פי הצפי.

אז כן, בשורה התחתונה מי שישלם על ביטול עליית המחירים הכוללת יהיו תושבי העיר שאינם רוכשים כרטיסי נסיעה חודשיים והמבקרים בה. צדק תחבורתי? לא לכל הירושלמים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. המבולבלת

    בהודעה משותפת שפרסמו הערב (רביעי, 26.7) משרדי האוצר והתחבורה נמסר: "מתוך רצון למנוע את עליית התעריפים לציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית ב-12 אחוז, גובשה בין משרד התחבורה ומשרד האוצר תכנית כוללת לביטול ההתייקרות באוטובוסים וברכבות ולעידוד המעבר לשימוש קבוע בתחבורה הציבורית".

    למעשה, מדובר בשני דברים שונים. הראשון – ביטול עליית המחירים, והשני הוצאה לפועל של רפורמת 'צדק תחבורתי' שיזמה שרת התחבורה מירי רגב.
    ???????????????????????????????????????????????????????
    ההודעה הנ"ל גם פורסמה בכל העיר.
    תחליטו מעלים את המחירים או מורידים את המחירים.

  2. אנטי אפיפנס

    בכל אשם המחוקק הרשע אנטיוכוס לוין ( הקפיץ את המדד והדולר) .יריב עם כל העולם האפיפנס הזה .

  3. הנוסע

    ככה זה כשכל הפוליטיקאים רצים אחרי החדקרן המסתורי "צדק תחבורתי". מה זה בכלל?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר