מרים פרץ ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
מרים פרץ ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"הפקירו את מרים": משפחתה של הנערה משכונת גאולה שמתה ממנת יתר זועמת

בני משפחתה של מרים פרץ ז"ל, הנערה בת ה-17 שמתה בשבוע שעבר ממנת יתר, כועסת על התנהלות הרווחה: "צווי בית משפט שהוצאו כדי להכניס אותה למוסד לא בוצעו"

פורסם בתאריך: 30.10.19 09:42

מותה הטראגי של מרים פרץ ז"ל, הנערה בת ה-17 משכונת גאולה, שמתה בלילה שבין חמישי לשישי שעבר ממנת יתר, ממשיך להכעיס את בני משפחתה ואת חבריה, שמעלים טענות קשות כנגד הרווחה.

פרץ ז"ל, נערה חרדית שיצאה בשאלה, הותירה אחריה הורים – יעל ובצלאל – שמונה אחים ואחות. היא נמצאה, כידוע, ללא רוח חיים ביום שישי שעבר בדירה בשכונת בית צפאפה לאחר מנת יתר של סמים. המשטרה עצרה את מג'ד עליאן, בן 55, מבית צפאפה בחשד כי הוא שידל את פרץ ז"ל לצריכת סמים קשים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פרץ ז"ל, יש לציין, היתה מוכרת לרווחה ועל כן מעלים בני משפחתה וחבריה טענות קשות. בשיחה עם "כל העיר" אומר אחיה הגדול, יוסף חיים פרץ: "יש לנו הרבה כעס, תסכול וכאב על הרווחה. פשוט הפקירו אותה. צווי בית משפט שהוצאו כדי להכניס אותה למוסד לא בוצעו. לפני 5 חודשים, כשהמצב שלה הידרדר, הוציאו צו חדש אך היא נשארה ברחובות. כל הזמן הזה אנחנו רודפים אחריה, היא היתה בורחת ונעדרת ובכל פעם החזירו אותה הביתה. התוצאה הסופית מכאיבה ומכעיסה – הגיע החשוד בן העוולה שלקח נערה צעירה ושידל אותה לסמים".

צופיה פרזון, תושבת שכונת גאולה בת 25, שהיתה חברה קרובה של פרץ ז"ל מספרת כי "מרים היתה בשבילי כמו אחות קטנה. הייתי מסתובבת איתה הרבה ולאחרונה יצאה לנו לדבר כמעט כל יום. פגשתי אותה יומיים לפני שהיא מתה. ביקשתי ממנה שתעזור לעצמה ושתשנה את דרכה, שתיכנס למוסד. אמרתי שכולם רוצים לעזור לה. היא חייכה אלי ואמרה 'בעזרת ה'".

ספרי קצת על מרים ז"ל.
"היא כל הזמן היתה מחייכת וצוחקת. כולם אהבו להסתובב איתה ולהיות בקרבתה. היה לה לב ממש ממש טוב. היתה לה שמחת חיים אמיתית, כל הזמן עם חיוך כובש".


מרים פרץ זל - מתוך אינסטגרם

מרים פרץ ז"ל (צילום: מתוך אינסטגרם)


איך המשפחה מחזיקה מעמד?
"האבא בצלאל ממש גמור – כל הזמן עם הראש למטה. הוא לא מעכל את האבדה. הכי שבור זה אחיה הגדול, שכל הזמן חיפש דרך לעזור לה, אבל לא הצליח. הם כועסים ומתוסכלים".

על מה הם כועסים?
"שלא עזרו להם ולמרים. הרווחה היתה חייבת לעזור וזה לא קרה".



עו"ד איתמר בן גביר שמסייע למשפחת פרץ בעניינים המשפחתיים טוען בשיחה עם "כל העיר" כי "המשפחה טוענת לרשלנות של רשויות הרווחה וגם של המשטרה. מעיון קל במסכת האירועים שהתרחשה, יש יותר מדי נקודות אדומות, תמיהות וסימני שאלה על ההתנהלות ועל הטיפול בנושא. לגבי הרווחה – הוראת בית המשפט להכניס אותה למעון היתה לפני חודשים רבים, אבל מישהו שם התרשל בתפקידו ולא ביצע את מה שהוטל עליו".


הכניסה לבית המשפחה של מרים פרץ ז"ל (צילום: פרטי)

הכניסה לבית המשפחה של מרים פרץ ז"ל (צילום: פרטי)



במשרד הרווחה אומרים בתגובה: "בית המשפט החליט על חזרתה של מרים לחיק משפחתה. מרגע שחלה הידרדרות במצבה הוחלט להעבירה למוסד לנערות. בזמן ההמתנה היא טופלה ע"י שירותי הרווחה במקום מגוריה, אך בעקבות התגברות השימוש בסמים קשים הוצא צו להשמתה במכון גמילה. רק לאחרונה שוכנעה הנערה לעשות את הבדיקות אך ברחה פעם נוספת – עד שנמצאה על ידי המשטרה".

מהמשטרה נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה ופועלים על מנת לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. משטרת ישראל עשתה כל שביכולתה על מנת לסייע למנוחה ולמשפחתה יחד עם גורמי הרווחה גם בהיעדרויות קודמות, וכך פעלנו גם במקרה זה על מנת להבטיח את שלומה בהתאם לצו בית המשפט. מפאת החקירה שעודנה מתנהלת, לא נפרט בשלב זה מעבר לאמור, אך נדגיש כי אנו מבצעים מגוון רחב של פעולות חקירה, בהן חקירתו של החשוד בגין החשדות המיוחסות לו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

34 תגובות
  1. לא מחסידי הרווחה, אבל...

    נערה ממשפחה חרדית שברחה מביתה, חזרה בשאלה, הסתבכה בכמה דברים ולבסוף נפטרה מסמים –
    לא חושבת שכל האשמה היא על משרד הרווחה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההורים שהביאו את הבת לאומללותה, עד שברחה מהבית, רצן לכלוא אותה במוסד? ההורים מתייסרים ובצדק על העוול שהם גרמו לביתם, על חוסר היכולת שלהם להכיל אותה גם אם פרשה מהדת. רק בגלל הבושה, נענשו ההורים ומסכנה מרים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המשפחה שלה לא מתביישת אחרי שהזניחו אותה קטינה שהיא באחריותם באים בתלונות לרווחה , מה אתם במקום להאשים את עצמכם , מאשימים את הרווחה , ואיזה שידול מנסים להפיל גבר , למה כח בחורה שפונה לגבר תציג לו תעודת זהות …המדינה הזאת מגיעלה מיום ליום

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בוודאי על הרווחה מוטלת האחריות היא קטינה !!! לתשומת לב מגיב 1

  5. תל אביבי

    לא יאמן שהמשפחה הזאת עוד מאשימה אחרים.
    גידלתם נרקומנית.
    קודם כל אתם אשמים.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למגיב למעלה, איך אתה יודע שהתדרדרה בגלל משפחתה? אולי עברה משהו קשה בחוץ שגרם לזה?
    חוץ מז לא ראיתי שהוריה מאשימים את הרווחה, ראיתי שאחיה מאשים אותם.

  7. בבר

    לא שמעתי מגיב אחד שמדבר על האדם שגרם לה את המוות כולם מדברים על הרווחה שלא עזרה דבר כזה אסור שיעבור על סדר היום

  8. צדק תרדוף

    כשמוצאים ילד מהבית החשש הוא כמה נזק יגרמו לו בחסות המדינה שמעסיקה סטודנטים במקום אנשי מקצוע 17 אלף שקל לילד למה מה אתם נותנים לו מההההההה פעם תענו לי על השאלה ילדים בסיכון מהם מקור לתזה של סטודנטים קרקע נוחה לניסויים פסיכאטרים מדינת ישראל שאוכלת את החלשים ומעשירה את העשירים תתביישו לאיפוא כול הכסף הולך נבלע בין עמותה לעמותה שאלוהים ישלם לכם בעתיד של הילדים שלכם

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדינה כזאת שדבר אחד נשאר. לירוק להם בפרצוף. בושה. בושה. בושה.

  10. קצת מכיר

    משתמש אנונימי תתביש לך!! תגובה מגעילה ומרושעת שקובעת עובדות שלא היו ולא נבראו על משפחה שמתה מוטל לפניה!! המשפחה המסכנה ניסתה לדאוג לה בכל דרך אפשרית וקיבלו אותה בכל מצב!! ההורים והאחים עשו כל מה שיכלו והיא נעלמה כל פעם. אתה אדם בזוי שמוזן מהסתה על ציבור שלם שכאילו מתנכר לילדיו בגלל דת כל מי שטיפה מכיר יודע שזה שטויות והבלים! אני כותב את התגובה בדמעות ובזעם .

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני רוצה לאחל למשפחה שלא ידעו עוד צער אני מכירה אותם מהשכונה ולכל אלה שיודעים לדבר מאד יפה על איך היו צריכים לדבר או מה היה צריך לעשות עכשיו זה כבר מאוחר מידי אסור לדון שום אדם עד שנעמוד בנעליים שלו
    מרים הייתה ילדה מתוקה ומהממת
    בשורות טובות לכולם

  12. אנונימית

    הכי קל לשפוט
    לא מאחלת לאף אחד שזה יקרה לילד שלו
    זה קורה במשפחות הכי טובות

  13. כואבת

    ליבי ליבי עם המשפחה. החיפוש אחרי ריגושים, אחרי משמעות, אחרי השד מי יודע מה…. הנוער שגילו מתחיל היום מגיל 10 כ"כ לא פשוט. כמה סבלנות צריך כדי להכיל ולקרב. ממש עצוב לי בשבילכם. זה בהחלט יכול לקרות בכל בית…. תעבירו את הסיפור שלה בכל מקום. אולי תצליחו להציל נפשות טועות

  14. עמי

    תפסיקו להאשים את הרווחה השפחה הקרובה אשמה מטומטמים הרווחה יכולה בגדול לסייע מה הרווחה תעשה אם היא מחוברת לערבים ידוע שאם תאשים את הרשויות כאילו האשמת את השמש תתעוררו

  15. אבי

    משפחה של שקרנים, כידוע לנו כל פעם הם אלו שסייעו לה לברוח כאשר המשטרה והרווחה הגיעו לביתם, הם אלו שהסתירו אותה ולא סייעו לאף גורם. לא היה שיתוף פעולה

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב עצוב עצוב . כמה עוד מוות יגרמו בני העוולה אנשי המוות כמה מלאכים הם אוספים אל אבא שלהם השטן. פשוט ליראות וליבכות

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז זהו, מי שלא יודע שלא יפתח את הפה . ההורים עשו כל שביכולם !!! עוד ביום שיצאה מהבית האמא התחחנה אליה שתחזור . הם לא העיפו אותה הם קיבלו אותה בחום ואהבה . לצערינו היא בחרה בדרך אחרת . יהי זכרה ברוך ומנוחתה עדן.

  18. הודיה

    יש מלא סיפורים על הרווחה בירושלים.. אני מכירה משהו ממקום קרוב מאוד שכביכול ממתין בתור כבר מעל שלוש שנים!!! הרווחה לא עוזרים בכלום!! אני גם מטופלת שם וכשביקשתי כמה פעמים עזרה או סיוע תמיד התשובה שלהם שם "מצטעים זה לא מתאפשר או לכי תביאי מלא תפסים ואנחנו נגיש בקשה.." לא זז שם שום דבר!!
    מאוכזבת קשות!!
    וליבי עם מרים פרץ ז"ל נשמה טהורה שלא ידע מנוח לא ידע לאן לפנות ולא ידעה לאן היא נכנסת..
    אני גם באה מבית חרדי והסיפור שלי לא שונה בהרבה.. אבל אני ברוך ה שיניתי את הסוף הקשה הזה.. השתדלתי להקשיב למבוגרים שעברו דבר או שניים בחיים.. היא מסכנה לא היה לה את הכוח אני רואה תמונות שלה ובוכהההה יפיפיה אמיתית!!
    אלוהים שלח לנו את הגאולהההה ⁦⁩⁦⁩⁦⁩

  19. תגובות נאלחות של טיפוסים שפלים

    יש כאן תגובות של זבלי אדם …חסרי דעה והשכל
    אין הורה בעולם שמזניח את ילדיו !!!!
    רק אם הוא לוקה בנפשו שזאת כבר סוגייא אחרת לגמרי
    ההורים שבורים .. מה יכלו לעשות הילדה עשתה מה שבא לה.. איזה שליטה יש להם על ילדה בת 17 ???
    לבוא ולהאשים את ההורים ????!!!
    אתם סוג של זבל מהסוג השפל ביותר!!!

  20. אני

    למגיב 4 אז מה אם היא קטינה לא כול מה שקורה לקיטן זה אחריות הרווחה ..איפה הההורים עד היום …. גם אם הרווחה מכניסה למעון ..עדיין ניתן לברוח משם וכפי שכתוב היא כול הזמן בורחת…. .והמשטרה מחזירה … אולי ההורים היו צרכים לעשות אישפוז בכפיה .עם כול הצער בנושא.

  21. יהודיה

    ראשית משתתפת בצערה של המשפחה , לא אני אשפוט אבל , גם אם היתה נכנסת למוסד ואני יודעת ששם היה כל יותר לברוח ומה גם שמסתובבים שם ערבים וישנן בנות שמבלות בחברתם לצערינו הגדול .

  22. מירב

    משתתפת בצער המשפחה
    שלא תדעו עוד צער,
    ולכל אלה ששופטים תתביישו לכם,כי אתם לא יודעים מה זה שיש מישהן שיש לו בעיות כלשהן והרווחה גרועה ומזניחה המון אנשים אני כבר שמעתי על המון מקרים שהרווחה לא עזרה ולא תמכה ונשארו אדישים לבעיות שיש….אז על תשפטו אף אדם בשעת צערו.

  23. אני

    המשפחה לא טיפלה בילדה ואחר כך באים בטענות למדינה. חינוך גרוע וזה מה שקרה.

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההורים קיבלו אותה למרות שחזרה בשאלה ועובדה שהם נלחמו שתיכנס למקומות. למה החלטתם שהם לא קיבלו אותה?!
    אבל צריך לחשוב למה הלכה לסמים? מה קרה לה בבית שהייתה הקטנה?

  25. מיכל

    חתיכת חצוף תיתבייש לך למה אנומימי כי אתה יודע שאתה אפס . הורים לא יכולים לתת כאפה לילדה ולא לתת לה לצאת מהבית נערות בסיכון לא מכבדות את הבית הן מסוממות ואלכוהליסטיות ואין להורים שליטה עליהן והרווחה במקום לשים להן קצינת מבחן . צו מעצר לא לצאת מהבית ולהוציא צו נרחקה לכל מי שמספק לה סמים ומנצל אותה מינית. או לשים אותה במסגרת גמילה וסגורה עד שתתפקח. הם לא עושים כלום עם הנערה ואף המירה רואה שחכולה לעשות מה בא ואין מי שיאמר לה מה לעשות ממשיכה בדרכה הקולקלת

  26. השכנה

    אנונימית
    אני שכנה שלהם והם משפחה מקסימה ההורים קיבלו אותה בדרך שלה כל הילדים שלהם חזרו בשאלה
    אבל היא הייתה קצת יותר מקרה מסובך בגלל שלא היה לי מסגרת היא הסתבכה וזה ממ ש לא באשמת המשפחה,
    תפסיקו לקבוע דברים שאתם לא יודעים.

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם הרווחה היתה עושה את עבודתה זה לא היה קורה

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האשמה והאחריות פה היא על המשפחה שלה וגם על הרשויות שלא דאגו לה

  29. יכ

    לכל ה"צדיקים" כאן בתגובות שמאשימים את המשפחה תתביישו לכם, אם זה היה קורה לכם לא הייתם מעיזים לדבר ככה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר