נסיעת הרצה קו הרכבת ירושלים-תל אביב (צילום: רכבת ישראל)
רכבת ירושלים-תל אביב בנסיעת הרצה (צילום: רכבת ישראל)

סוף-סוף זה קורה: קו הרכבת המלא ירושלים-ת"א יחל לפעול במוצ"ש

אחרי אינספור דחיות והבטחות - הרכבת המהירה בין ירושלים לת אביב תחל לפעול במוצ"ש הבא. הרכבת הראשונה: בשעה 21:56. הפרטים המלאים בפנים

פורסם בתאריך: 14.12.19 18:07

בשורה לירושלמים: קו הרכבת המהיר, שמחבר את ירושלים ותל אביב בתוך 32 דקות, יחל לפעול במלואו במוצ"ש הבא, 21.12.2019. למעשה, הנסיעה הראשונה שתהיה פתוחה לקהל הרחב תצא מתחנת נבון בירושלים במוצ"ש, 21.12, בשעה 21:56. 28 דקות לאחר מכן, דהיינו בשעה 22:28, תעצור הרכבת בתחנת ההגנה בתל אביב. יש לציין כי עלות הנסיעה לכל כיוון הינה 22 שקלים.

כשעה לאחר מכן, בשעה 22:56, תצא רכבת נוספת מירושלים לתל אביב. בכיוון ההפוך, מתחנת ההגנה בתל אביב לתחנת נבון בירושלים ייצאו גם כן שתי רכבות במוצ"ש.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


החל מיום ראשון, 22.12.19, התדירות של הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב תעמוד על חצי שעה לכל כיוון נסיעה. הרכבת הראשונה תצא מתחנת נבון בשעה 6:33, הבאה אחריה בשעה 7:03 וכן הלאה. שעת הסיום של הנסיעות בימי חול יהיה בשעה 21:33.

כפי שפורסם לפני כשבועיים, במשרד התחבורה הבטיחו בשיחה עם "כל העיר" כי קו הרכבת המלא ירושלים-תל אביב יחל לפעול עד סוף השנה, תוך שהם מציינים כי ייעשה מאמץ כי כבר במהלך חג החנוכה תעמוד הרכבת לרשות הנוסעים.


הרכבת המהירה ירושלים-נתב"ג (צילום: שלומי כהן)

תחנת נבון של הרכבת המהירה בירושלים (צילום: שלומי כהן)


אחרי אינספור הבטחות קודמות – הפעם נראה כי ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה הצליחו לעמוד ביעד. כזכור, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", שר התחבורה לשעבר ישראל כץ הכריז והבטיח בפעם הראשונה כי כבר בסוף חודש מרץ 2018, קו הרכבת המהיר ירושלים – תל אביב יתחיל לפעול, ואף נערכה נסיעת מבחן חודשיים לפני כן, בחודש בינואר, בהשתתפות השר – זה לא התממש.



לאחר מכן, נרשמה דחייה נוספת של הקו עד לתל אביב בחג סוכות 2018, מה שלא מנע לקיים טקס השקה חגיגי שנערך בתחנת האומה (ע"ש יצחק נבון) ובו גזרו את הסרט ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר כץ ובכירים אחרים, זאת בידיעה שקו הרכבת החל לפעול באופן חלקי – הרכבת הגיעה רק עד תחנת נמל התעופה בן גוריון – והוגדר כמתכונת הרצה ללא תשלום לנוסעים, כאשר הנוסעים לתל אביב נאלצו לעצור בתחנת נתב"ג ולהחליף רכבת שמגיעה לתל אביב.

הפעלת הקו במלואו עד לתל אביב נדחתה שוב לחודש דצמבר 2018, בהמשך נאמר כי הקו עד לתל אביב יחל לפעול רק במהלך שנת 2019. כעת, סוף-סוף, ניתן יהיה ליהנות מהרכבת. ועל זה נאמר – מוטב מאוחר.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אבל לא ביום שישי. למה אין רכבת מירושלים לתל אביב ביום שישי ומתי תהיה?

    תגובה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רכבת תוצרת גרמניה
    פסים תוצרת גרמניה
    תביאו גרמני או גוי שיפעיל את הרכבת בשבת…
    זה לא שחרדים שמטיילים בברלין לא עולים על רכבת שמחללת שבת שאמצע השבוע..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר