(צילומים: אוהד צויגנברג, פלאש 90)
(צילומים: אוהד צויגנברג, פלאש 90)

פרסום ראשון: גל ביטולים של רצים מחו"ל למרתון ירושלים; הסיבה – בהלת הקורונה

ל"כל העיר" נודע כי בעיריית ירושלים התקבלו ביטולים רבים של נרשמים מחו"ל למרתון, שיתקיים ב-20.3. העירייה: "בחלק מהמדינות שיש עליהן איסור כניסה לישראל חלק מהנרשמים ביטלו"

פורסם בתאריך: 25.2.20 08:09

עשרות רצים מחו"ל ביטלו בימים האחרונים את השתתפותם במרתון ירושלים, שצפוי להתקיים ב-20.3.20. הסיבה, כך נודע ל"כל העיר", היא בהלת נגיף הקורונה ברחבי העולם, ובעיקר האיסור שהוטל על כניסת מבקרים לישראל ממדינות שונות במזרח אסיה.

כידוע, כפי שפורסם בתחילת השבוע, בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה קיומו של מרתון תל אביב ביום שישי הקרוב (28.2) הוטל בספק. לבסוף החליט משרד הבריאות לאשר את קיומו של המרתון אך ללא השתתפות של רצים בינלאומיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לאור הביטולים ובשל החלטת משרד הבריאות לאסור על כניסת רצים מחו"ל למרתון תל אביב, ל"כל העיר" נודע כי ראש העיר משה ליאון ביחד עם סגנו ומחזיק תיק הספורט אלישע פלג צפויים לכנס בשבוע הבא ישיבת היערכות מיוחדת עם כלל הגורמים המעורבים בהפקת מרתון ירושלים.

גורמים בעיריית ירושלים מסרו ל"כל העיר" כי בחלק מהמדינות שיש עליהן איסור כניסה לישראל בגין הקורונה כמו הונג קונג, סין וכו', חלק מהנרשמים מאותן מדינות ביטלו את השתתפותם במרתון ירושלים. "מי שביטל קיבל את כספו בחזרה", מסרו אותם גורמים, "לא מדובר בתופעה רחבה אלה במספרים נמוכים. אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם משרד הבריאות ובסופו של יום נפעל על פי ההוראות וההנחיות".



כידוע, מרתון ירושלים הבינלאומי מציין השנה עשור של פעילות. בעיריית ירושלים צופים, או נכון יותר לומר צפו, כי באירוע הספורט הגדול ישתתפו כ-40,000 רצים, כ-5,000 מתוכם רצים מכ-80 מדינות ברחבי העולם. אולם כעת, לאור הפחד ששורר מהתפשטות נגיף הקורונה יכול להיות שההערכות והציפיות יעודכנו בהתאם. יחד עם זאת, יש לציין כי ההרשמה למרתון תינעל ביום שישי הקרוב (28.2), רק אז ניתן יהיה לדעת עד כמה פגעה בהלת הקורונה במספר הנרשמים.

החשש מהתפרצות הקורונה בישראל הפך בשבוע האחרון לממשי – כפי שפורסם ב"כל העיר" תיירים מדרום קוריאה, שנדבקו במחלת קורונה, ביקרה בשבוע שעבר באתרים שונים בירושלים – במלון, במסעדה, במקומות תיירותיים בעין כרם ובהר הזיתים. קבוצת התיירים חשפה, כך על פי ההערכות, אלפים לנגיף, וכאמור, החשש כי חלק מהם נדבק הוא גבוה. משרד הבריאות הוציא בשבת הנחיה לפיה שכל מי שהגיע במגע הדוק עם קבוצת התיירים עליו להיכנס לבידוד בית לתקופה של 14 ימים.



מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ההכנות למרתון Winner ירושלים מתקיימות כסדרן בנקודת זמן זו. בעקבות אירועי הימים האחרונים, אנחנו בקשר עם משרד הבריאות, ונפעל על פי הוראותיהם ככל שהן תתעדכנה. ממדינות אשר תושביהם, על פי הנחיות משרד הבריאות, אינם יכולים להיכנס ארצה נרשמו מספר מצומצם של ביטולים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רצוי מאוד להתעסק פחות במספר הנרשמים, ויותר במניעת התפשטות הקורונה בעיר. תושבי ירושלים ישרדו יפה מאוד את ביטול המרתון, אבל פחות ישרדו אם כתוצאה מהריצה של ההמונים לשומקום, ירושלים תהפוך לבירת ההדבקה של ישראל. זה כבר היה לנו עם החצבת, באדיבות האוכלוסיה החרדית שמסרבת להתחסן. לא צריך גם קורונה. תודה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר