שר ירושלים ומורשת זאב אלקין (צילום: אמיל סלמן)
שר ירושלים ומורשת זאב אלקין (צילום: אמיל סלמן)

שר ירושלים היוצא אלקין: "ירושלים תמיד יודעת לקום מהקרשים ולשגשג"

משבר הקורונה פגע קשות בכלכלת ירושלים, אך שר ירושלים ומורשת היוצא זאב אלקין בטוח שהעיר תדע, כמו תמיד, לצמוח מחדש. בשיחה עם "כל העיר" לקראת יום ירושלים הוא גם מבטיח: "אמשיך לעזור לירושלים בכל תפקיד שבו אהיה"

פורסם בתאריך: 16.5.20 19:13

אחרי חמש שנים בתפקיד שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין ייפרד בימים הקרובים, אחרי תקופת חפיפה, מהתיק. לפני שזה יקרה, הוא יבקש ככל הנראה מהשר הנכנס רפי פרץ לשמור לו היטב על הבייבי. הקשר של אלקין עם ירושלים, חשוב לציין, לא התחיל בתפקיד האחרון, כבר בשנותיו הראשונות בכנסת הוא שימש כיו"ר (או כיו"ר משותף) של שדולת ירושלים בכנסת. בשנת 2015, כידוע, הוא התמנה לשר ירושלים ומורשת, ובהמשך, בסוף 2018, הוא גם התמודד בבחירות לראשות העיר, אך הפסיד.

לקראת יום ירושלים הקרב ובא, מסכם אלקין את הקדנציה שלו בתור שר ירושלים ומורשת ומבטיח להמשיך לסייע לעיר בכל תפקיד שבו הוא יכהן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"ירושלים היא אתגר ענק", אומר אלקין בשיחה עם "כל העיר". "בהרבה מאוד מובנים ירושלים היא המעבדה הדמוגרפית של מדינת ישראל כולה. מי שמנתח את הדמוגרפיה ואת המגמות בירושלים מגלה שהן מאוד דומות למה שמתרחש בכיתות א' בישראל כולה – כך שזה מנבא את העתיד של איך תראה ישראל בעוד 20-15 שנים. יש פה אתגר עצום".

על רקע משבר הקורונה, ממשיך אלקין ואומר: "לקראת יום ירושלים אני מאחל לכולם קודם כל בריאות. אחר כך, אני מקווה מאוד שתושבי ירושלים יתאוששו מהר מהמשבר הכלכלי הקשה שפקד אותם בעקבות משבר הקורונה. כמובן שאני מקווה שכולם יתאוששו, אך בירושלים המשבר גדול יותר ומשמעותי יותר – זו עיר שמבוססת על תיירות, כאשר כל העסקים ניזונים ומתפרנסים מתיירות – המשבר הזה פגע קשות בבעלי העסקים בירושלים ונצטרך להתגייס ולסייע לעיר. אני בטוח שיהיה בסדר כי זה כוחה של ירושלים – היא תמיד יודעת לקום מהקרשים ולשגשג. אין לי בכלל ספק שאני, ביחד עם ממשלת ישראל, נמשיך לעזור לירושלים כמה שיותר. בסופו של דבר, ירושלים היא עיר הבירה ואין לנו ירושלים אחרת – כולם יצטרכו להתגייס ולעזור לה".

במסגרת זו, השבוע חנך אלקין, ביחד עם ראש העיר ליאון, מרכז סיוע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה. "הבנו במשרד ירושלים ביחד עם העירייה שאנחנו צריכים לפעול", מסביר אלקין, "לכן פתחנו את מרכז הסיוע. שם יוכלו בעלי העסקים הירושלמים לקבל את כל האינפורמציה על הזכויות והזכאויות שלהם לקבלת סיוע. זה מאוד משמעותי. מעבר לכך, לקראת יום ירושלים הקרוב, התנעתי מהלך להעברת החלטת ממשלה על סיוע משמעותי לעסקים ירושלמים מעבר לסיוע בכלל הארץ. משהו דומה למהלך שהנענו בשנת 2015, בזמן אינתיפאדת הסכינים, אז העברנו סיוע בסך 100 מיליון שקלים לעסקים בירושלים. אני מקווה ששרי האוצר וירושלים החדשים יתנו לזה דחיפה. זה קריטי עבור העיר".


חומות העיר העתיקה (צילום: קק"ל)

(צילום: קק"ל)


לדברי אלקין, "בקדנציה שלי כשר ירושלים ומורשת החלטות הממשלה שהתקבלו בנוגע לירושלים, מעבר לתקציבים רגילים ולפיתוח, הסתכמו בלמעלה מ-4 מיליארד שקלים. לזה אפשר להוסיף עוד השקעות מיוחדות של כמיליארד שקלים, וגם פיתוח תשתיות, כבישים חדשים, רכבת מהירה ורכבת קלה. הממשלה השקיעה בירושלים מיליארדים רבים והיא תמשיך להשקיע. עשינו מהלכים אסטרטגיים משותפים עם העירייה – למשל הפיכת העיר להאב סטארטאפים גדול. יש כאן 30 סטארטאפים שמתפתחים מהר וזה תורם המון לעיר. בנוסף, פעלנו על פיתוח תשתיות התיירות עם הקמת מלונות בוטיק קטנים ותוספת של עשרות חדרי לינה. מהלך גדול נוסף שנעשה הוא להביא למהפך בשכונות הערביות במזרח העיר – השקענו בפיתוח תשתיות, בהגדלת התעסוקה, בעיקר אצל נשים, וזה עובד ונושא פירות. יש גם מאמץ גדול לקדם את מערכת החינוך במזרח העיר עם דגש על מערכת חינוך ישראלית. אני חושב שזו מטרה אסטרטגית גדולה ומשמעותית לא רק לעיר – אלא לישראל כולה".

מעבר לתפקידו כשר ירושלים ומורשת, אלקין כיהן בממשלה האחרונה גם כשר להגנת הסביבה – תפקיד שבו הוא יישאר. בכל מקרה, כך מבטיח אלקין, "אני אמשיך לפעול ולעזור לירושלים בכל תפקיד שבו אני נמצא. הסיוע שלי לעיר לא קשור רק למשרד ירושלים ומורשת. גם כשר הגנת הסביבה נתתי לירושלים המון. במשבר הקורונה, ירושלים קיבלה מהמשרד 35 מיליון שקלים לתוספת פינוי אשפה. רק כדי לסבר את האוזן – הסיוע לכל הרשויות עמד על 200 מיליון שקל, מה שאומר שירושלים קיבלה פי 2 יותר ממשקלה היחסי. בנוסף, המשרד פועל בפרויקטים נוספים בירושלים – פינוי פסולת במזרח העיר, אזור אוויר נקי שאנחנו מקדמים עם העירייה, פרויקט האוטובוסים החשמליים ועוד. ירושלים זכתה בשנים האחרונות לתקציבים גבוהים מאוד, ואני אמשיך לפעול למען העיר גם בעתיד".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. העצבני מהשפלה

    ירושלים לא צריכה שר . בשביל זה יש ראש עיר שעושה עבודה נהדרת מאז ימי טדי קולק .
    כך שמשרת שר היא דבר מיותר ובזבוז משאבי האוצר לריק . אפשר להעביר חצי מתקציב משרד שר ירושלים כתוספת תקציב לעיריה . והשאר יועבר למטרות נעלות לא פחות .

  2. ירושלמי

    מה זה אומר בכלל?? ירושלים יודעת… ירושלים לא יודעת כלום…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר