השלט שהוצב ברמת שרת (צילום: שלומי הלר)
השלט שהוצב ברמת שרת (צילום: שלומי הלר)

פשרה או התקפלות? כביש המריבה ברמת שרת ממשיך לעורר סערה בשכונה

חלק מהדיירים ברמת שרת מתנגדים להסדר בכביש החדש, שבו הוצב שלט מבקש מהנהגים להימנע מלנסוע בו בשבתות: "בשלט הזה אומרים כביכול שאפשר לנסוע בשבת, אבל מי שנוסע - פוגע, בעצם אין הסתכלות על הפגיעה ברגשות הציבור החילוני-הפלורליסטי"

פורסם בתאריך: 14.6.20 19:51

אחרי שנים של התקוטטות סביב "כביש המריבה" ברמת שרת – בשבוע שעבר, בעקבות התערבותו של חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) הושג הסכם, שלדבריו מדובר בפשרה. כזכור, מדובר בכביש שמחבר בין רמת שרת לבית וגן, שבו הוצב, בתקופתו של ראש העיר ניר ברקת, שלט שאוסר על נסיעה בשבת. התושבים החילונים ברמת שרת התנגדו לאורך השנים לשלט העירוני ופתחו במאבק. כעת, בשבוע שעבר הוצב שלט חדש שבו נכתב כי "לבקשת התושבים ציבור הנוסעים מתבקש להתחשב ברגשות שומרי המסורת בשכונה ולהימנע מנסיעה בכביש בשבתות ובמועדי ישראל".

לאחר הצבת השלט הרוחות בשכונה סערו. יש תושבים שתמכו במהלך, אחרים התנגדו לו. יש לציין כי במהלך יום שישי בערב הוצבו בכביש קונוסים, למניעת מעבר כלי רכב. לאחר זמן קצר הקונוסים הוסרו מהדרך, וכלי רכב נסעו בכביש באופן חופשי.

"בעיני השלט הזה הוא די מעליב ומכעיס", אומרת בשיחה עם "כל העיר" תושבת השכונה, "כשמסתכלים על הבקשה הכביכול המנומסת הזאת, יש פה סוג של פאסיב-אגרסיב כזה שאומר במילים יפות שאם אתה נוסע בכביש הזה בשבת זה בסדר, אבל רק שתדע לך שאתה עומד לפגוע ברגשותיהם של התושבים או אפילו לא ברור מי. אני חושבת שבתור מישהי חילונית, תושבת השכונה, שהכביש הזה יכול לשרת אותי גם בשבתות וגם בימי חול. אני לא צריכה להרגיש ככה, אני לא באה לשים אצבע בעין לאף אחד ולא אעשה שום דבר דווקא, אבל אם פותחים כביש תפתחו אותו, כלומר אני חושבת שיש מספיק דו קיום בין הצד בחילוני לצד הדתי חרדי שמאפשר את זה גם בלי לעשות שלטים כאלה שבעיני זה מספיק פוגעני".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אני רואה בשלט הזה אומרים כביכול שאפשר לנסוע בשבת, אבל מי שנוסע – פוגע, בעצם אין הסתכלות על הפגיעה ברגשות הציבור החילוני-הפלורליסטי שגם חי פה באותה מידה", מוסיפה ומדגישה התושבת. "כמו שיש תושבים חרדים שחיים באזור יש גם תושבים חילוניים, ועליהם אף אחד לא מדבר, ובהם אף אחד לע מתחשב ברגשותיהם".

גם חברת המועצה והוקאוליציה לורה ורטון (מרצ) לא בדיוק מברכת על המהלך. "בעיניי העבודה כאן לא הושלמה", אומרת ורטון, "או ליתר דיוק נעשתה בינתיים רק חצי עבודה. כל הכבוד ליוסי חביליו וליוסי דייטש שיחד עם ראש העיר הגיעו לפשרה על עתידה של הרחוב החדש המחבר בין רמת שרת ובית וגן. אבל צריכים להיות כאן שני שלטים. על אחד, שפונה לרמת שרת צריך להיות כתוב: נהג/ת יקר/ה, ציבור הנוסעים מתבקש להתחשב ברגשות שומרי המסורת בשכונה ולהימנע ככל האפשר מנסיעה בכביש בשבתות. על שלט שני, שפונה לכיוון של בית וגן, צריך להיות כתוב: שומר/ת שבת, ציבור שומרי השבת מתבקש להתחשב ברגשות החילונים. אם חילוני/ת רוצה לעבור בכביש בשבת, מצופה מכם לכבד אותו/ה ולא להפריע".


השלט שהוצב ברמת שרת (צילום: שלומי הלר)

השלט שהוצב ברמת שרת (צילום: שלומי הלר)


מנגד, יש כאלה שמברכים. סגן ראש העיר לשעבר מטעם סיעת מרצ פפה אללו מוסר כי "היו צריכות לעבור כ-30 שנה כדי שיבינו שהחיים בירושלים זה פשרות. במאבק בזמנו נגד סגירת כביש בר אילן יחד עם ארנן יקותיאלי ז"ל, הצענו פשרה דומה, אך אז החרדים התנגדו בכל תוקף, ועברנו שנים קשות עד שהגענו לפשרה אחרת – שלא נשמרה. אני מקווה שכולנו למדנו את הלקחים. בכל אופן, כל הכבוד לראש העיר ולעו"ד חביליו ובמיוחד ליוסי דייטש".

חבר המועצה חביליו מוסר בתגובה לדברים כי "לאורך השנים אני זה שהשאיר את הכביש פתוח. ברקת דאג לשים תמרור שאוסר לנסוע שם בשבת. אני לא המצאתי את הפשרה הזאת, אלא קיבלתי אותה. אני לא שמח מהמתווה הזה, אבל אני מקבל אותו כי האלטרנטיבה היא שיהיה שם תמרור שאוסר לנסוע בשבת. אם מישהו מהחרדים חושב שהפשרה היא שלא ייסעו בכביש – שישכח מזה, מבחינתי פשרה זה חלק יסעו וחלק לא יסעו, נגיד 50 אחוז, אני מניח שחלק מהאנשים יכבדו את הבקשה וחלק לא. אפשר לבקש אך לא לכפות".

חביליו אומר כי "בנוגע לקונוסים שהוצבו בצומת במהלך השבת – אני אישית הגעתי לשם, ראיתי את הקונוסים האלה, הוצאתי אותם ונסעתי בכביש. אני אמרתי שאני אשקול אם לנסוע או לא לנסוע בכביש, אבל אם אני ארגיש שמישהו מנסה לקבע איזושהי עובדה, בטח שאני אסע בכביש. אין תמרור והכביש פתוח, אם יש איזה עבריין ששם קונוסים, אנחנו נדאג למנוע את זה, אם צריך נציב מצלמה, אם צריך נשלח את פקחי העירייה, מי שינסה להפריע לנסוע שם הוא עבריין".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אביגיל

    תעשו לי טובה, תזכרו שיש קצת הרמוניה בין הירושלמים, לפחות יותר משאתם מעיזים לכתוב על זה באתר חסר הפורפורציה והאנטי יהודי שלכם!

  2. למה לא לפתוח ולסגור עם מחסום אלקטרוני לפי שעות התפילות

    פשרה חכמה זה לסגור את הכביש לכמה שעות בשישי בערב ובשבת בבוקר בתפילות עם מחסום אוטומטי, למשל לשעתיים-שלוש,
    ולפתוח אותו לאחר מכן. ראיתי פטנט כזה בערים רבות בהן יש כבישים שנסגרים בשעות הבוקר לתלמידי בתי הספר ונפתחים אחר הצהריים.

  3. עופר

    פיתרון מעולה, מבקשים להתחשב אבל לא חוסמים, כן יירבו פתרונות של פלורליזם, התחשבות ודו קיום. תמיד יהיה מי שיתבכיין וייתקע על הפרנציפ, אבל גם ככה בשבת כמעט אין תנועה בעיר אז מי שנוסע, יכול לצאת או להגיע מכיוון גשר מלחה. סתם קטנוניות מרצית טיפוסית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר