עבודות התשתית בגבעה הסמוכה לקניון מלחה (צילום: פרטי)
עבודות התשתית בגבעה הסמוכה לקניון מלחה (צילום: פרטי)

רשות העתיקות והתושבים נדהמו: הדחפור של העירייה עלה על הגבעה ההיסטורית במלחה. צפו

בגבעה במלחה, שבה עבד היום דחפור של העירייה, ישנם שרידים עתיקים בני כ-4,000 שנה. רשות העתיקות: "אנחנו מודים לכתב 'כל העיר' על ערנותו, אשר מנעה פגיעה בעתיקות"; העירייה: "העבודות מבוצעות בתיאום עם רשות העתיקות"

פורסם בתאריך: 19.1.21 18:22

תושבי שכונת מלחה נדהמו לגלות הבוקר, שלישי, כי טרקטור של העירייה החל להרוס גבעה ירוקה הסמוכה לקניון, לטובת הפיכת השטח למגרש חניה.

מבדיקת "כל העיר" עולה כי המהלך אף לא תואם עם רשות העתיקות – בשטח ישנם ממצאים היסטוריים בני כ-4,000 שנה, מתקופת הברונזה.

בעקבות פניית "כל העיר" שלחה רשות העתיקות פקח לשטח, והעבודות הופסקו.

רשות העתיקות מסרה הערב ל"כל העיר" כי "אנחנו מודים לכתב 'כל העיר' על ערנותו, אשר מנעה פגיעה בעתיקות בנות כ-4,000 שנה. בעקבות הפנייה, מיהר להגיע פקח של הרשות לאתר. הוא נוכח לראות שבמקום מבוצעות עבודות של חברת מוריה להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה. העבודות הופסקו עד לטיפול בשרידים העתיקים, המתוארכים לתקופת הברונזה. אתר העתיקות במקום נתגלה בתחילת שנות ה-90, במהלך הקמת הקניון. רשות העתיקות מדגישה כי היא עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם חברת מוריה, ונראה כי חוסר התיאום נבע מתקלה נקודתית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 


כזכור, במלחה מבוצעות עבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, שיחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, לבין שכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור  בין השאר ברחוב דב יוסף, סמוך לקניון מלחה ולאצטדיון טדי, בצומת פת, ברחוב הרצוג, במחלף בייט ועוד. הצפי לסיום העבודות – בשנת 2023.

גם התושבים, כאמור, הופתעו לראות את כלי העבודה של העירייה בגבעה. "מדובר בשטח ציבורי שנמצא בשולי מלחה ומיועד להיות סוג של גינת משחקים ופארק", מספר הבוקר יו"ר ועד תושבי מלחה דרור בקל בשיחה עם "כל העיר", "לאורך השנים הוא נשאר נטוש ומוזנח, ולפני כשנה נשאלנו אם אנחנו מעוניינים שהמקום יהפוך להיות חניה ציבורית שתשרת את הבאים למשחקי הספורט בטדי והארנה, ואולי תפחית את העמוס של החניות בתוך השכונה".

בקל מוסיף ואומר כי "דנו בזה במסגרת הפורום האורבני השכונתי, והתקבלה החלטה פה אחד שאנחנו לא מוכנים להמיר שטח ציבור ירוק לכל ייעוד אחר, כי זה בעצם משאב שנמצא בחוסר, וחשבנו שבכך סיימנו את הפרשה".

אלא שלהפתעת בקל ותושבי השכונה, בניגוד לסיכומים שהושגו מראש, העירייה החלה בביצוע עבודות בשטח בסיוע כלים הנדסיים, "בשבוע שעבר הודיעו לי בחברת 'מוריה', שהם עומדים בימים הקרובים להתחיל בעבודות, לפני שבכלל נתנו אישור וכאשר יש את ההתנגדות לכך מצד התושבים בתוקף ומקיר לקיר, הם באמת נכנסו והתחילו לעשות שם עבודות. בשורה התחתונה יש לנו שתי בעיות, האחת – התנהלות של העירייה בניגוד להחלטות שהתקבלו במסגרת שיתוף ציבור, והשניה – התעלמות של העירייה מגוף ייצוגי כמו המינהל הקהילתי".

במענה לפניית "כל העיר" מהעירייה נמסר בתגובה: "הסיכום עם התושבים לא התייחס להקמת פארק או גינת משחקים אלא להסדרת החניה ברחוב הרקם. העירייה פועלת ותמשיך לפעול על פי הסיכום שהושג עם הדיירים והמינהל הקהילתי".

עוד נמסר מהעירייה כי "לציין כי עיריית ירושלים וחברת מוריה מבצעות את העבודה במקום בתיאום עם רשות העתיקות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. ירושלמית

    צריך להזמין לבכירי העיריה מורה ללשון שתסביר להם שבשיתוף ציבור- הציבור משתתף.הם לא עושים כל מה שעולה על רוחם.הם שותפים.בעיה קשה בהבנת הנקרא.

  2. דניאל

    זו שיטה ידועה של העירייה,
    מסכמים משהו עם התושבים,
    שיתוף, עלאק,
    ואח"כ נונים לאבק לשקוע ולהישכח
    ועושים מה שרוצים

  3. אני יהודיה

    ברצב הזה אפשר להרוס את כהכל. המוזיאונים. את הכותל. את המונומנטים ועוד. הכל בשביל מגדלי בבל שהולכים ונבנים. עוד משהו גם את הגנים הציבוריםם ווערכי הטבע. שכחתי משהו???? בושה שרטש עיר נותן יד להרס.

  4. יוסף

    לא מבין פשר התדהמה באגף העתיקות, שטרקטור של עיריית ירושלים עלה על אתר עתיקות, והורס את כל מה שנמצא שם.
    עיריית ירושלים נשלטת ע"י חרדים חשוכים שונאי ישראל וכל ראש עיר, משרת אותם ואת האינטרסים שלהם ולא של המדינה. לחרדים אין כל זיקה לעבר היהודי ולא ליהדות ולא למדינת היהודים. לחרדים יש זיקה לחלוב את החילוניים ולהתקיים על חשבונם ועל גופם, ש החילוניים ימותו על הגנת המדינה ולא החרדים

  5. שרון

    מה חדש… אם להקים מוזיאון סובלנות על בית קברות מוסלמי זה סוג ההגיון ששולט בבירה.. אין חדש תחת השמש. בשם השם נעשה ונצליח..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר