דנה עמר-יהושע (צילום: חנה טייב)
דנה עמר-יהושע (צילום: חנה טייב)

"כשהקורונה נטרלה את המדינה התיישבתי לכתוב על ההתעללות שעברתי בילדותי" – סיפורה של דנה עמר-יהושע

דנה עמר-יהושע, שנולדה וגדלה בירושלים, מוציאה בימים אלה את הספר "ביום שלבשתי אדום" – אוטוביוגרפיה מטלטלת על ההתעללות שעברה בילדותה על ידי בן משפחה. "אסור שקורבונות יחושו בושה", היא אומרת בשיחה עם "כל העיר"

פורסם בתאריך: 29.9.21 18:49

באוטוביוגרפיה כנה, מטלטלת ומעוררת השראה, מספרת הסופרת, הסטייליסטית והמנטורית להעצמה נשית דנה עמר-יהושע, תושבת ירושלים, כיצד השתלטה עליה מפלצת החרדה ואיימה להשחית כל חלקה טובה בנפשה ובחייה. בזכות הקורונה, למרבה הפלא, היא הבינה שהיא צריכה לשנות כיוון והחליטה לכתוב את כל מה שעבר עליה בילדותה. רגע לפני שצללה למקומות אפלים, הזמן שהקדישה לכתיבת הספר שחרר אותה מהסיוט שרבץ עליה כל אותן שנים ומנע ממנה, כך לדבריה, להתקדם ולהתפתח בחיים. המסע שלה אישי, מרגש וכולל גילוי עצמי שעובר דרך התפכחות פנימית והעצמה של אישה אחת, בדרך לחשיפת סוד שהיה קבור כמעט ארבעה עשורים בחייה וגרם לנזקים לאורך השנים, ולקשיים משפחתיים גם לאחר שנישאה וניהלה קריירה מצליחה.

אינטואיציה ואופטימיות אין סופית, סייעו לעמר-יהושע לעלות על הדרך הרוחנית, שדחפה אותה להפסיק להתעלם מהסימנים, להעמיק חקר לתוך נפשה, להישיר מבט אל האמת, להתנקות מאשמה, ולמצוא את הדרך למחילה, חמלה והחלמה ולחיים של שמחה ותשוקה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בספרה "ביום שלבשתי אדום" מעניקה עמר-יהושע תובנות וארגז כלים המהווים השראה לנשים וגברים המתמודדים עם קשיים פיזיים ונפשיים, ומביאה בפניהם בחירה בחיים שלווים ועוצמתיים. את הספר מבקשת עמר-יהושע להוציא בסיוע הד-סטארט (גיוס המונים) שנפתח לא מכבר ובינתיים, כשבוע לפני סיומו, היא הצליחה להשיג כ-90 אחוז מהסכום המבוקש (שעומד על 120,000 שקלים). החשיפה העצמית גררה תגובות זועמות מקרב חלק מבני משפחתה, שהגיבו במילים כואבות שגרמו לה לחשוש שוב ואף למחוק פוסט כדי לא להתעמת איתם.


 

הכריכה של הספר (צילום: חנה טייב)

הכריכה של הספר (צילום: חנה טייב)


עמר-יהושע, 48, נולדה וגדלה בירושלים, היא אם לשני בנים ונשואה למוטי. את סיפורה היא חשפה בפני הקרובים לה כבר לפני כשמונה שנים, כאשר מרבית מבני משפחתה וחבריה תמכו בה ועמדו לצדה. ״כתבתי ספר על התעללות שעברתי בילדותי. חביות של מיץ אומץ לגמתי במשך שבע שנים האחרונות מיום החשיפה וידעתי לאורך כל הדרך, שיום יבוא ואהיה מספיק חזקה כדי להוציא את זה לאור", היא מספרת בשיחה עם "כל העיר". "הפחד משתק במצבים כאלה, וכך היה גם אצלי. נשענתי על דפוסים שהורגלתי להם כל חיי, בושה, מה יגידו, אבל בתהליך הרוחני שאני מצויה בו התנערתי מרגשות אשמה ובושה. אני לא אשמה! כמו כל שותפותיי לגורל והבנתי, שאם חוויתי את זה, אני צריכה לעשות עם זה משהו. הסוד גדל בתוכי ויחד איתו גדלו הפחדים, האשמה והגועל".

לדבריה, "ככל שבגרתי הוא התעצם ובדרכו שלו השתלט עליי, לילות בלי שינה, בכי, כאב בגוף ואין אדם בעולם שיודע מה מתחולל אצלי בנשמה. במזל גדול, גופי החל להחליא עצמו, בכל פעם התחפשה לה מחלה ובמצב הרגיש שהייתי מצויה בו, החרדה לא איחרה לבוא, הותקפתי פיזית ונפשית ומי שניהל את הקרב היה הסוד. מבלי להבין לאן ולמה, יצאתי למסע ארוך וכואב, מסע בו נאלצתי להתעמת עם הסוד ועם המחיר לחשיפתו. קברתי את הפחדים וישבתי לכתוב את הספר שלי. בימים שהקורונה נטרלה את המדינה ונשארתי בלי עבודה, התיישבתי לכתוב והספר נכתב איכשהו די מעצמו, המילים זרמו ממני. לא חסתי על עצמי בלהרגיש שוב את הכאב, לחזור למקומות החשוכים. בכיתי, כאבתי, אבל גם חמלתי עליי וריפאתי עצמי".

כמה זמן נמשכה ההתעללות שעליה את כותבת?
"ההתעללות שחוויתי נמשכה מספר שנים, וניסיתי במשך לא מעט זמן להתעלם מהסימנים שהיא עשתה לי. הרגשתי כאילו מפלצת החרדה משתלטת עליי ומאיימת להשחית כל חלקה טובה בנפשי ובחיי, אך לשמחתי הצלחתי להתעמת עם הסוד הנורא".

מתי הבנת שמדובר בהתעללות?
"כשהייתי בת 12 הבנתי שמשהו לא תקין עם המעשים שעשה בי בן משפחתי. שמרתי את הסוד במשך זמן רב, ורק בגיל 40 החלטתי לשתף את משפחתי וחבריי".

הספר שאותו כתבה הוא חלק משמעותי מתהליך ההחלמה שלה: "הספר מאגד בתוכו את הבחירה בחיים. למרות הכל, בחרתי להיות אדם שמח. להיות רעיה, אמא, חברה, קרייריסטית. בחרתי לעסוק בעוצמה נשית ולהיות למען נשים ומהמקום הזה בחרתי להיות הקול של הנפגעות. מי שירכוש את הספר דרך גיוס ההמונים יזכה לתמוך בעמותות של נשים נפגעות 10 אחוזים מההכנסות ייתרמו. בואו לקחת חלק בפרויקט גדול זה".

מה המסר שחשוב לך להעביר?
"חשפתי את הסיפור שלי כדי להעביר מסר ברור והוא 'תאהבי את עצמך כפי שאת'. גם בחרתי לשלם את מחיר החשיפה על מנת להציף את הנושא ושהבושה לא תהיה עוד אצל הקורבן. חייבים לדעת כי אין עוד מקום לדעות חשוכות ולשתיקה, אנחנו בשנת 2021 ואסור שקורבנות יחושו בושה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר