ימים של אושר - הבולינט (צילומים: באדיבות אביגיל ושחר לוי)
ימים של אושר - הבולינט (צילומים: באדיבות אביגיל ושחר לוי)

סגירת הבולינט – סממן נוסף להצטמקות הסצנה החילונית בירושלים

סנדוויץ עוף חם ושום אפוי בדבש היו הבשורות הקולינריות שיצאו מהבולינט אי שם בשנות ה-90 העליזות, אבל יותר מכל ייצג הבר המיתולוגי את השבט החילוני בירושלים - זה שהולך ונעלם | עופר מתן נפרד בעצב

פורסם בתאריך: 13.12.21 12:56

הטענה לפיה הסגירה של קפה הבולינט היא אינדיקציה להצטמקות ההולכת ומחריפה של הסצנה החילונית בעיר אינה מבוססת על תחושת בטן. קבלו אנקדוטה שתעזור להבין את מימדי ההצטמקות: בסוף הניינטיז, תחילת תקופת השיא של הבולינט, נערכה מסיבת רחוב מחוץ לקפה בשישי בצהריים ששיאה הופעה של "הדג נחש". האלבום הראשון של הלהקה יצא אומנם כמה שנים קודם, אבל רק לקראת סוף העשור הוא פתאום תפס בגלגלצ. העיר היתה כמרקחה, ניחוח של באז חיובי הורגש באוויר, רחוב דורות ראשונים היה מפוצץ מקצה אל קצה, וכאשר שאנן סטריט עלה לבמה הוא הכריז: "כמה אנשים יש פה – מביג אפל פיצה ועד ספורט קוקו".

אני מאמין שגם היום יש מצב להרים אירוע שישי צהריים, שימלא את דורות ראשונים בצורה כזו, אבל זה יהיה חייב להיות משהו בהפקת העירייה שיציע אטרקציות ודוכנים, ובשיתוף איזה 4 עמותות ששמו להן למטרה להשאיר את הצעירים בעיר, והכי חשוב – בקהל שיגיע תמצאו מלא כיפות מצבעים ובדים שונים. אין פה חלילה טענה כאילו קהל חילוני עדיף על קהל מעורב, מדובר באבחנה דמוגרפית בלבד: השבט החילוני הירושלמי, שאוכל חזיר וחמץ בפסח – שניים מהדגלים שהבולינט דאז הניף בגאווה – לא מסוגל היום למלא את הסמטא שבין ביג אפל לקוקו, כ-200 מטר אורך על 30 רוחב. למעשה, אם יתקיים משחק של קטמון באותו צהריים – מצב טוב שסטריט ימצא עצמו מופיע מול 2 חתולים ויונה.


הדג נחש במסיבת שישי בצהריים של הבולינט (צילום: באדיבות אביגיל ושחר לוי)

הדג נחש במסיבת שישי בצהריים של הבולינט (צילום: באדיבות אביגיל ושחר לוי)


יש כמה דברים שהבולינט הביא לחיי בלייני העיר, כמה בשורות שהוא חתום עליה. ראשית מדובר בסנדוויץ עוף חם, מנה מובנת מאליה עד דלוחה במונחים של היום אבל בזמנו – סנדוויץ' 4 של הבולינט עשה שמות בכל העיר ויצר אדוות שליטפו את פאתי בית שמש. שנית ראוי להזכיר את השום האפוי בדבש, שהוגש לצד כל סנדוויץ'. הבולינט היה ללא ספק המקום הראשון בו אכלתי שום אפוי בתור מאכל נפרד, כשבניגוד למנות שומיות אחרות – השום הבולינטי נהנה מקונצנזוס ואיש לא הזהיר מפני הבל הפה שהוא מייצר. אני חושב שבין השאר בגלל אותו שום התקבעה לבולינט תדמית של מקום לילי של מאנץ' או להבדיל כספוט לרבוץ בו במשך היום, ולא כזירת דייטים.

לא ישבת בבולינט מאז 2014 (בדקתי בגוגל פוטו לוודא) וגם אז זה היה אחרי אזכרה, אבל כמו הרבה מוסדות ירושלמים שנסגרים – חשיבותם לנשמה היתה בידיעה שהם קיימים ולא בהכרח באקט הביקור בשעריהם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. החזן מלוזן

    איזה כיף לשמוע. מחכים לעוד כתבות דומות

    אין בירושלים חילולי שבת
    אין בירושלים טריפות ונבלות
    אין בירושלים לשון הרע
    יש בירושלים רק קדושה

    איזה כיף!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בעד חופש ודמוקרטיה.
    מי שבא לו יגור בירושלים.
    ומי שלא בא לו ילך לתל אביב.
    חילוני דמוקרטי

  3. ירושלמית

    מוזמנים לקבוצת "עושים תרבות בשבת בירושלים".
    לחילונים בלבד.

  4. ליאור

    יש ראש עיר שעושה הרבה הצגות של קידום ופעילויות לתושבים הפלורליסטים בעיר, אבל מתחת לפני השטח פקחים של העירייה מתעללים במקומות בילוי, הארנונה הגבוה עושה כל עסק ללא משתלם, אבל ראש העיר עסוק בצילומי פליירים עם עסקנים חרדים שמחולקים בתיבות הדואר של השכונות החרדיות, העיר הזאת מתה,

  5. אמיר

    לא ישבת כל כך הרבה זמן שם (שבע שנים!) ואתה מדבר על כך שהידיעה שהוא קיים מספיקה?! איך יתקיים מקום אם אתה הכותב לא מגיע בעצמך?! אין דברים כאלה!
    אגב, בתור אחד שבא מהשבט החילוני – לא אני ולא חבריי החילוניים היינו אוכלי בשר חזיר. (וגם לא חיפשנו לאכול חמץ בפסח) אבל זה באמת לא העניין עכשיו.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מבינה אתם מתגאים באנשים שאוכלים חמץ וחזיר בושה ןחרפה

  7. שכנה

    ברוך השם שהמקום נסגר
    רעש במוזיקה הפריעה למנוחת השכנים בשעות הלילה .שירה בציבור בקולי קולות אין ספור בקשות להתחשבות בשכנים עובדים.
    לדעתי אין מקום לבר כזה במרחב שכונתי
    תודה רבה

  8. בעד חופש ובעד גאווה יהודית.

    אוכל חזיר וחמץ בפסח… נו באמת. בשביל זה הקמנו מדינה יהודית? זאת משאת הנפש?

  9. עצוב שנסגר ומצד שני עצוב שלא התעדכן מאז שנות ה 90

    לא פקדת את המקום מאז 2014 כמו הרבה אחרים שהתבגרו ועברו הלאה…
    עצוב וחבל על הבולינט אכן היה מוסד ירושלמי ומצד שני סנדוויץ עוף ושום אפוי היו נכונים בשנות ה 90.
    סגירת המקום לא קשורה לחילוניות הירושלמית או לאבדנה, יש קשר להתבגרות ולעובדה שעסק צריך להישאר רלוונטי בכדי לשרוד…

  10. משה

    בושה שזה גאוות הכותב לאכול ולעשות כאלה איסורים כמו חזיר וחמץ טוב שכזה מקום נסגר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר