מחלות חורף (צילומים: מיכל פישמן רואה, יולי שוורץ)
(צילומים: מיכל פישמן רואה, יולי שוורץ)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל: לנצח את החורף הזה בבריאות

וירוסים ושפעות: במרוץ החיים שבו כולנו עייפים, חשוב לזכור שילד חולה נזקק לנו יותר מתמיד. הקושי מתחיל כשזה סביב השעון

פורסם בתאריך: 16.1.18 17:48

חורף, שפעת ווירוסים. לנצח את החורף הזה בבריאות!

הקור העז, העדר הגשם, ובעיקר מציאות היומיום התובענית, מביאים את התקופה הזאת להיות רוויה במחלות. לרוב לא מדובר במחלות מוגדרות, אומנם יש להן שם חיבה הידוע לשמצה "שפעת", אבל איפה זה מוצא אותנו כהורים?

מעבר לעובדה שכולנו עייפים ממרוץ החיים, ילד חולה נזקק לנו יותר מתמיד. הוא חלוש, סובל ואומלל, שלא לומר מסמורטט. ואז הוא נצמד אלינו באופן טבעי הרבה יותר מכרגיל. הקושי מתחיל כשזה סביב השעון. בלי יום ובלי לילה, פשוט לצפות בילדון כאוב ובוכה שלא מוכן לשחרר את אמא אפילו לשניה של פיפי אינטימי. אנחנו צופים בהם סמוקי לחיים, זבי חוטם ומרוטי עצבים. בוהים באוויר ומשתעלים כאילו חלילה עוד רגע, חלק מהריאה שלהם תעוף החוצה.

אז אנחנו רצים למרפאה מתוך תקווה ששם ימצא הפיתרון. מתארים בדיוק של מדענים מה בדיוק חווה הילד, ממתי ובאיזו תדירות, ומצפים לאבחנה שתביא עימה בשורה, אבל אז, במקום אבחנה ופתרון, מגיעה המילה המוכרת וכל כך מתסכלת: "ויראלי". יחד עם הנחיות טיפול לא מעודדות:"זה יחלוף".

תמונה לטור של מיכל פישמן רואה על מחלות חורף - לימון ושום (צילום: מיכל פישמן רואה)

(צילום: מיכל פישמן-רואה)

מה לעשות שעד ש"זה יחלוף", כל הבית ידבק. בהתחלה לא כולם יחד, שלא ישעמם. בכל פעם שאחד כמעט מבריא, אחר נדבק.

בסבב השני כבר כל המשפחה חולה יחד, לצורך הגיוון. והבית משמש כמו היכל קונצרטים לקינוחים ושיעולים במגווון אוקטבות ואפקטים. במטבח נפתח חמ"ל על השיש של כל מיני משככים, תרופות סבתא, ומוצרים מן הטבע להקלה. בופה שכולו תקווה. סיר מרק על האש, ותפילה בלב שבזה יסתיימו מחלות החורף.

 

אז לצערינו לא הכל בידיים שלנו, אבל האפשרות לצמצם כן.

זיכרו שילד או מבוגר חולה זקוק למנוחה כדי להחלים. משככי הכאבים ומורידי החום אינם עוזרים להחלמה, הם מקלים את התופעות ובגדול מסייעים לנו לשרוד. אבל למרות הכל הם לא שיקויי קסם.

הקפידו לא לצאת כשאתם חולים, ובטח לא לשלוח ילדים למסגרות. ילד חולה זקוק לתשומת לב, מנוחה ובעיקר שלווה ושקט כדי להתחזק. לשלוח ילד חולה זאת פשוט התעללות, בו ובחבריו. הוא יהיה מרוט וחסר כוחות להתמודד עם יום עמוס, וחבריו ידבקו ממנו.

חישבו עליכם כשאתם חולים, איך כל מה שבא לכם זה לשכב ולנח בשקט. ילד לא שונה מאיתנו, להפך רמת הצורך שלו גדולה יותר. אז עם כל הקושי להפסיד עבודה, או למצוא פיתרון לבייביסיטר – השקיעו בזה מאמץ למען ילדיכם.

תמונה לטור של מיכל פישמן רואה על מחלות חורף - תרופות ובקבוקים חמים (צילום: מיכל פישמן רואה)

(צילום: מיכל פישמן-רואה)

הקפידו על שטיפת ידיים ושימוש באלכוג'ל כדי למנוע העברת וירוסים ומחלות. אווררו את החלל שאתם נמצאים בו. למרות הקור, שחררו את החיידקים והכניסו אוויר נקי ובריא אל ביתכם, משרדיכם וכיתות הגן והלימוד של ילדיכם.

בתקווה לחורף בריא ושמח אצל כולנו מגדול עד קטן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר