להב שלומי הרוש (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים)
להב שלומי הרוש (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים)

אות מצטיין משרד לביטחון פנים בבית הנשיא הוענק לקצין כבאות מירושלים

להב שלומי הרוש, קצין כבאות והצלה המשמש גם כקצין חומ"ס בתחנת ירושלים, קיבל את אות ההצטיינות, על אומץ לב יוצא דופן, דבקות במטרה והצלת חיים

פורסם בתאריך: 28.2.18 19:29

אתמול, שלישי, התקיים בבית הנשיא, טקס מצטיינים מכלל יחידות המשרד לביטחון פנים. הטקס התקיים במעמד כבוד נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לבטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי, מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשייך, ואחרים.

בטקס, קיבלו אותות הוקרה, מצטיינים מכלל יחידות המשרד לבט"פ ובהם מצטיינים מכבאות והצלה לישראל. בין המצטיינים – להב שלומי הרוש, קצין כבאות והצלה המשמש גם כקצין חומ"ס בתחנת ירושלים אשר קיבל את אות ההצטיינות, על אומץ לב יוצא דופן, דבקות במטרה והצלת חיים רבה.

בנימוקים לקבלת אות ההצטיינות ללהב שלומי הרוש נכתבו כמה מקרים שבהם גילה הרוש אומץ לב יוצא דופן.



בין השאר בשנת 2015 דווח לכבאות והצלה ירושלים על שריפה בדירה בקומה האחרונה בבניין בן 4 קומות. להב שלומי הרוש שהגיע למקום, הבחין בלהבות ענק הפורצות מהדירה הנ"ל, ללא היסוס, נכנס שלומי לדירה שבערה כמו לפיד, ותוך שהוא מגשש את דרכו בתוך העשן הכבד והאש היוקדת, איתר אישה כבת 35 שוכבת על רצפת הבית כשהיא ללא הכרה. "שלומי ולוחמי האש שהיו איתו, חילצו מיד את האישה שהתברר אחר כך כי היא אימא לארבעה ילדים קטנים, תוך כדי שהם מבצעים בה פעולות החייאה, הורידו אותה על כפיהם, מהקומה החמישית ללובי הבניין להמשך טיפול רפואי. בהמשך, פונתה האישה במצב אנוש לבית החולים. לאחר טיפול במשך זמן רב בבית החולים, שבה האישה להכרתה וחזרה לבסוף לביתה ולילדיה הקטנים", כך נכתב.

להב שלומי הרוש מקבל את אות מצטיין המשרד לביטחון פנים (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים)

להב שלומי הרוש מקבל את אות מצטיין המשרד לביטחון פנים (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים)

במקרה נוסף המתואר בנימוקים להעניק ללהב הרוש את האות: "בשנת 2016 בגל השריפות בנובמבר (מבצע "באש ובמים") פעלו לוחמי האש בגזרת הישוב נטף בזמן שהישוב היה נצור  ומוקף בלהבות ענק אשר איימו להבקיע אל תוך הישוב מהיערות הסמוכים.  שלומי פיקד על גזרה בישוב, וביחד עם לוחמי האש בפיקודו, נאבקו בלהבות תוך חירוף נפש אדיר. בזכות הפעילות העיקשת והאמיצה שלהם, למעט שני בתים ביישוב, כל הישוב לא נפגע כלל".

עוד נאמר בנימוקים: "להב שלומי הרוש מגלה חריצות רבה, ויצירתיות, וכן תורם רבות לקידום תחנת כב"ה ירושלים בשלל תפקידים ומשימות אשר את חלקם הוא מבצע בהתנדבות. החל מיום גיוסו לכבאות והצלה לישראל, מפקדיו וחבריו מעידים בו, כי הוא לוחם אש וקצין למופת,  משמש כדוגמא לשאר לוחמי האש בתחנה ובמחוז ואהוד על כולם. בנוסף, משמש שלומי כסגן מפקד משמרת בתחנת רימון בירושלים, מפקד על האירועים בגזרתו בצורה מקצועית ומעוררת הערכה".

להב שלומי הרוש (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים)

להב שלומי הרוש (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים)

טפסר בכיר משה סויסה מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: ""אני מברך את להב שלומי הרוש על קבלת העיטור היוקרתי, ומאחל לו עוד שנים רבות של שגשוג והצלחה. אות ההוקרה מאת נשיא המדינה, שקיבל להב שלומי הרוש, מעיד רבות על איכות לוחמי האש והקצינים במחוז. אות זה פותח צוהר קטן לפעילותם האמיצה ולמפעל הצלת החיים האדיר שנקרא כבאות והצלה. פעילות זו נעשית לרוב בשקט ובצניעות האופייניים ללוחמי האש ואנשי כבאות והצלה לישראל, אך לפעמים בטקסים כמו אתמול, ניתן לראות להתרשם, להתרגש מגבורתם ואומץ ליבם של לוחמי האש, ומהרצון שלהם להקריב הכל כדי לתת לאזרח, את השירות הטוב ביותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר