רכבל לעיר העתיקה (סרטון הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)
רכבל לעיר העתיקה (סרטון הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)

תוכנית הרכבל לעיר העתיקה מתקדמת

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה להמשיך עם הפרויקט השנוי במחלוקת, שצפוי לפעול בשנת 2021. הוות"ל: "התוכנית תובא בהמשך להערות והשגות הציבור"

פורסם בתאריך: 11.3.18 08:41

בשבוע שעבר התקיים בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) במשרד האוצר דיון בנוגע לתוכנית קו הרכבל ממתחם התחנה לכותל.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", על פי התוכנית, הרכבל יתחיל את נסיעתו במתחם התחנה, יחצה את גיא בן הינום וימשיך לכותל. סך זמן הנסיעה צפוי לקחת כ-4.5 דקות בלבד. עלות הפרויקט, שהקמתו צפויה להסתיים בשנת 2021, עומדת על כ-200 מיליון שקלים, כשצעד ראשון בדרך כבר נעשה לפני כחצי שנה עם פתיחתו של מרכז מידע ושיתוף הציבור בנושא הפרויקט.

מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר השבוע כי "הוועדה החליטה לפרסם את דבר הכנת התוכנית שמקודמת על ידי משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים. התוכנית תובא בהמשך להערות והשגות הציבור".



גורמים בכירים בעירייה מדגישים השבוע כי "למרות ההתנגדויות לתוכנית, הצפי הוא שהיא תקבל את כל האישורים הרלוונטיים והרכבל אכן יחל לפעול בשנת 2021".

כפי שניתן להבין, להקמת הרכבל ישנן התנגדויות. חלקן מצד הירוקים אך לא רק. אחד המתנגדים הוא פפה אללו, סגן ראש העיר לשעבר, שהודיע באחרונה כל כוונתו לחזור לזירה הפוליטית ולהתמודד לראשות העיר.

"הייתי בוועדה ולא היה ולו ערבי וחרדי אחד, וזה הציבור שהרכבל אמור לשרת, כיוון שהרכבל יגיע לכותל ולעיר העתיקה", מסביר אללו את התנגדותו לתוכנית. "לפי הבנתי, הן האוכלוסייה הערבית מהעיר העתיקה והן האוכלוסייה החרדית מתנגדים לפרויקט. החרדים טוענים שזה פוגע בקדושת המקום, קרוניות שיסעו, אולי גם בשבת, ובלי הפרדה בין נשים וגברים. הערבים טוענים שהמיזם הוא פוליטי, כי הוא קודם על ידי הממשלה ומשרד התיירות".

אללו מוסיף ומדגיש כי "אפילו שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר שהפרויקט לא שווה ושצריך לבנות במקומו רכבת תת קרקעית מתחת לכותל. זה פשוט לא הגיוני שבמקום הכי קדוש לשלוש הדתות ייסעו 40 קרונות באוויר, כולל 15 עמודים בגובה של 8 קומות. זה ייפגע בנוף האורבני של המקום. מומחה לתיירות שדיברתי איתו אמר שתיירים אוהבים ללכת ברגל, ושזה לא יתפוס. בנוסף 80 אחוז מהתיירות היא מאורגנת, ואי אפשר להכניס את כל האנשים בקרונות. זה יעשה בלגן ולא יפתור את בעיית הפקקים הקיימת ממילא".

 

 

כך או כך, מסלול הרכבל צפוי להתחיל כאמור, במתחם התחנה (רחוב דוד רמז), משם ימשיך אל תחנה הממוקמת ב'גן העיוור'. המשך המסלול חוצה את גיא בן הינום אל עבר תחנה שתמוקם בחניון שולחן דוד. סיום מסלול יהיה במתחם קדם (חניון גבעתי), בסמיכות לשער האשפות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר