עופר ברקוביץ, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, בני גנץ (צילומים: אורן בן-חקון, אילן אסייג, אלי כץ)
עופר ברקוביץ, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, בני גנץ (צילומים: אורן בן-חקון, אילן אסייג, אלי כץ)

האם עופר ברקוביץ בדרך לכנסת?

להיכן יפנה עופר ברקוביץ שמחוזר על ידי אורלי לוי-אבקסיס? והאם לבסוף הוא עוד יגיע למפלגתו של בני גנץ? ברקוביץ ל"כל העיר": "אני מחויב לתושבי ירושלים; אשאר לעבוד למענם"

פורסם בתאריך: 10.1.19 19:17

בעוד פחות משלושה חודשים ייערכו הבחירות לכנסת – מאז שהוחלט על הקדמתן לתאריך ה-9.4.19 מוזכר שמו של עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות ומי שהתמודד על ראשות העיר לפני כחודשיים, כמי שעשוי להתמודד על מקום בכנסת.

ברקוביץ, שהפסיד בבחירות לראשות העיר מול ראש העיר משה ליאון, כפי שפורסם ב"כל העיר" נפגש עם חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס שהקימה את מפלגת "גשר". כזכור, לוי-אבקסיס תמכה בפומבי במועמדותו של ברקוביץ לראשות העיר; כמו כן הוא נפגש עם ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו' בראשות שר האוצר משה כחלון; עוד נפגש ברקוביץ עם ראשי מפלגת 'הימין החדש' השרים נפתלי בנט ואיילת שקד. ברקוביץ לא הכחיש כי היו גישושים מצד 'הימין החדש', אך גם סייג ואמר כי הוא מחויב לתושבי ירושלים.


ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (צילום: אילן אסייג)

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (צילום: אילן אסייג)


פרסום ראשון: מספר 3 בהתעוררות אלעד מלכא הכריז על ריצה לכנסת מטעם הליכוד

 


בינתיים, בזמן שהמשא ומתן הקואליציוני בין ליאון לבין ברקוביץ מתמסמס, האחרון לא מבזבז זמן וקורץ לזירה הארצית. זה המאני-טיים, ברקוביץ צריך להחליט ממש בימים הקרובים האם הוא ממשיך בזירה המקומית – בעיריית ירושלים, או לוקח סיכון בהתמודדות לכנסת.


בני גנץ (צילום: אלי כץ)


כרגע, ההיתכנות הכי סבירה היא שברקוביץ יחבור דווקא ללוי-אבקסיס – שהיא בעצמה מחוזרת על ידי הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שהודיע באחרונה על הצטרפותו למרוץ לכנסת בראש מפלגת "חוסן ישראל". בשלב זה מתנהלים מגעים בין השניים, ולא מן הנמנע שברקוביץ, אם יחבור ללוי-אבקסיס, עוד ימצא את עצמו במפלגתו החדשה של גנץ.



לאן הוא ממהר?

ברקוביץ, שכמעט הגיע ראשון לקו הגמר במרוץ לראשות העיר, סחף אחריו, יש לומר, חצי עיר – הפער בינו לבין ליאון היה כ-4,000 קולות בלבד. לאחר תחושת האכזבה, רוב הירושלמים והירושלמיות שהצביעו עבורו ציפו כי ברקוביץ לא יפקיר את המערכת העירונית לכוח האלקטורלי של החרדים, ובכל זאת ייכנס לקואליציה של ליאון. בינתיים, המשא ומתן בין הצדדים התפוצץ, וברקוביץ, כאמור, לא מחכה ובודק את הכיוונים שלו בכנסת.


מזל מועלם (צילום: פרטי)

מזל מועלם (צילום: פרטי)


מזל מועלם, פרשנית פוליטית באתר אל-מוניטור ומגישה תוכנית בערוץ הכנסת, מסבירה בשיחה עם "כל העיר" כי "הבחירות הקרובות לכנסת מאופיינות בטרנד של גנרלים, כאשר הנושאים החברתיים פחות בפרונט. עופר ברקוביץ, למרות הישגו בבחירות אינו דמות מוכרת בציבור הכללי. מצד שני, אם הוא יתמודד לכנסת הוא יכול לבלוט, כי הוא מוכשר ופנים חדשות. ייתכן שהוא יכול להתאים לבני גנץ על משבצת הצעיר החברתי. לגבי מפלגת 'כולנו' של משה כחלון – גם כך אין שם מקום יותר מדי.

"אבל לאן הוא ממהר? אם הייתי עופר הייתי עושה קדנציה בעיריית ירושלים, אחרי זה אולי ממשיכה ומתמודדת שוב על ראשות העיר ואולי לכנסת. הוא מספיק צעיר, יש לו זמן ומגיע לבוחריו בירושלים שהוא ישרת אותם לפחות קדנציה אחת".


חנן קריסטל (צילום: תומר אפלבאום)

חנן קריסטל (צילום: תומר אפלבאום)


לדבריה של מועלם מצטרף חנן קריסטל, הפרשן הפוליטי של 'כאן', שאומר ל"כל העיר": "שמעתי על הפנייה לעופר ברקוביץ של מפלגת 'הימין החדש' ואני לא מבין מה הקשר בין מפלגת ימין דתית לבין עופר ברקוביץ – שמתנהל בצורה חילונית. בתור מה הוא יהיה שם? קישוט? אני חושב שהוא צריך להישאר בעיריית ירושלים. לנהל אופוזיציה חמש שנים, כפי שעשה ניר ברקת לפני שנבחר לראשות העיר, ולאחר מכן מתמודד שוב בבחירות. מה יש לו להיות פיון של אורלי לוי-אבקסיס או של משה כחלון? אני לא חושב שיש לו מה לעשות שם.

קריסטל מדגיש כי "עופר הצליח להוציא בבחירות בירושלים את הקהל החילוני, אבל אני לא רואה בו דמות לאומית. הוא דמות ירושלמית. כדי להיות דמות לאומית הוא צריך לעשות עוד משהו. מישהו חושב שהוא יכול לעבור פריימריז היום במפלגת העבודה למשל? הוא שם שבני גנץ או יאיר לפיד ייקחו אותו? לא נראה לי – הוא דמות מקומית. בניגוד לברקוביץ, שאין לו יותר מדי להציע, אורלי לוי-אבקסיס שמחוזרת על ידי גנץ נותנת לו משהו אחר. היא נותנת לו משהו חברתי, משהו מזרחי, משהו אותנטי. מה ברקוביץ נותן? ומה ההבדל בכלל בינו לבין אסף זמיר למשל שרץ בתל אביב?".

"עופר ברקוביץ הוא לא שם לאומי, כמו שהיו אחרי המחאה החברתית איציק שמולי, סתיו שפיר ודפני ליף", מוסיף קריסטל. "הם הצליחו להיבחר בפריימריז של מפלגת העבודה בגלל העשייה שלהם. מה ברקוביץ עשה? אני בכלל לא מבין למה הוא צריך את זה? למה הוא צריך להיות חייל בכנסת? הרי יש בכנסת חיילים כאלה שהולכים ובאים. כולם זוכרים מה קרה לרחל עזריה, שגם היא הגיעה מירושלים, במפלגה של כחלון? דמות נהדרת, ירושלמית, עירונית, אבל מה היא בעצם היתה בכנסת? בסך הכל יד שמצביעה או לא. השאלה סביב ברקוביץ האם הוא צריך לממש עכשיו את עליית המניות שלו בעקבות הבחירות בירושלים? הוא הפך לדמות בגלל הקרב הגדול מול משה ליאון בסיבוב השני של הבחירות ואולי הוא חושב שזה הזמן לממש. איזה קולות עופר ברקוביץ בכלל יכול להביא? הוא יכול להביא קולות של אנשים מבוססים ואמידים? לא נראה לי. גם לא קולות של נוטשי מפלגת העבודה".

קריסטל ממשיך ואומר כי "ברקוביץ צריך להישאר בירושלים ולנסות להיבחר לראשות העיר בבחירות הבאות. יש לא מעט דוגמאות מהבחירות האחרונות של מועמדים שהתמודדו בפעם השנייה מול ראש עיר מכהן והצליחו. זה קרה ברמת גן, בראשון לציון וזה מה שברקוביץ צריך לעשות".


על מסלול ההמראה

מנגד, שלום ירושלמי, הפרשן פוליטי של "ישראל היום" אומר ל"כל העיר" כי זה הזמן של ברקוביץ להמריא לכנסת. "עופר ברקוביץ נמצא כעת בסוג של שיא, המניות שלו בנסיקה", אומר ירושלמי. "הוא עשה קפיצת מדרגה מדהימה בבחירות לראשות העיר – גם ברמה האישית, גם ברמת החשיפה וגם ברמת ההישג, שהיה יפה מאוד. אני מאמין שכל רשימה מהמרכז וימינה תשמח לצרף אותו אליה, ואני מאמין שיש לו הצעות".


שלום ירושלמי (צילום: פרטי)

שלום ירושלמי (צילום: פרטי)


"השאלה המרכזית היא האם הוא צריך לענות לפניות? אני חושב שכן. הוא הוכיח בשנים האחרונות שיש לו יכולות ושהוא חרוץ מאוד. הוא עשה עבודה יפה בירושלים ואין שום סיבה שהוא לא יצליח גם ברמה הארצית. החיסרון היחיד שלו הוא חוסר ניסיון, ואת הניסיון החסר הזה הוא יוכל לצבור בכנסת. הכנסת זה בית ספר טוב מאוד להשתפשף בו, ללמוד ולעשות קפיצת מדרגה נוספת. ואז, בעוד 10-5 שנים הוא יוכל לחזור לירושלים ולנסות להתמודד שוב על ראשות העיר עם רקורד וניסיון עשירים יותר".

ירושלמי מוסיף ומדבר על הציבור הירושלמי, שבחר בברקוביץ ומדגיש כי "אני לא חושב שמעבר לכנסת הוא בגידה בבוחרים שלו. הוא יכול לומר 'הקדשתי לירושלים 10 שנים – הקמתי את התעוררות, הייתי חבר מועצה וסגן ראש עיר. נלחמתי עבור תושבי העיר, אבל בשורה התחתונה הציבור הירושלמי החליט לא לבחור בי'. לקחת כעת פסק זמן כדי לצבור ניסיון יעשה לו רק טוב ויוכל לסייע לו לחזור בעתיד לירושלים. הרי כל מה שהוא יעשה עכשיו בעיריית ירושלים, בין אם ייכנס לקואליציה ובין אם יהיה באופוזיציה, יהיה בטל בשישים לעומת העשייה בכנסת. יש בעירייה קואליציה חזקה מאוד של ראש העיר, והכוונה היא לראש העיר האמיתי שהוא אריה דרעי, ולכן לדעתי יהיה קשה מאוד לעשות משהו משמעותי בעירייה. בשורה התחתונה, אני חושב שמעבר לכנסת יעשה לו רק טוב ואני גם לא חושב שתהיה סיבה למישהו לכעוס עליו".


עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)


ברקוביץ ל"כל העיר": "אשאר לקדם את העיר"

השבוע מוסר ברקוביץ ל"כל העיר" כי "אכן קיבלתי פניות ממפלגות שונות מכל הקשת הפוליטית. יש אנשים טובים שנאבקים על עתיד המדינה, ובפני מדינת ישראל ניצבים אתגרים חשובים ומשמעותיים, בעיני בעיקר האתגרים החברתיים שמורכבות החברה הישראלית מעמידה.

"לבשורות שלנו מירושלים, חזון ממלכתי לחיים משותפים של כלל המגזרים, הסתכלות חברתית אמיתית על התושבים ובעלי העסקים ועל כלל השכבות, מעורבות פוליטית וחברתית של הציבור בתוך התנועה והשפעה של כל אחד ואחת, יש חשיבות גם ברמה הלאומית.

"לצד זאת, אני מחויב לתושבי ירושלים שבחרו בי ובתנועת התעוררות והפכו אותה לסיעה הגדולה במועצה עם שבעה מנדטים. אשאר לעבוד למענם ולמען העיר, לקדם אותה, לתקן בה עוולות, לפעול לשגשוגה ולהציג חזון אמיתי לעיר המדהימה הזו".


לאור דרישת הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים: הבחירות במינהלים הקהילתיים ייערכו בשנת 2019

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר