פחי אשפה מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות חברת מוריה)
(צילום: באדיבות חברת מוריה)

פרויקט הצבת הפחים המוטמנים בירושלים: מדוע בשכונת גילה מתנגדים?

בעקבות הביקורת על מיזם הפחים המוטמנים בירושלים דיירים בשכונת גילה פועלים נגד מהלך להריסת חדרי האשפה: "אנחנו רואים מה קורה בשכונות אחרות - כל הפסולת נערמת ליד הפח המוטמן כי אין מקום לעוד אשפה, בגלל שהמתקנים צרים מדי"

פורסם בתאריך: 27.2.19 12:01

בעקבות הביקורת של פרויקט הצבת הפחים המוטמנים בשכונות פסגת זאב, ארמון הנציב, נוה יעקב והר חומה – דיירים בגילה פועלים לביטול המהלך בשכונה. למעשה, עיקר הביקורת נוגע לכך שהעירייה בחרה בדגם פח אשפה מוטמן זול יותר, צר מדי ופחות נוח לשימוש. הדגם מתקלקל במהרה, כך שחלק מהתושבים פשוט מניח את שקית האשפה סמוך לפח, ולא משליכים אותה פנימה, מה שיוצר מפגע תברואתי. כמו כן, הפחים המוטמנים מהווים סכנת חיים לחתולי הרחוב.



תושבי רחוב הסיגלית בשכונת גילה נאבקים נגד החלטת העירייה להציב פחים מוטמנים במקום חדר האשפה שקיים במקום. המתנגדים טוענים כי אינם מוכנים להצבת הפחים החדשים, מחשש למפגעים תברואתיים ליד ביתם, וכי ההחלטה התקבלה ללא ידיעתם ושיתופם. "לפני כחודש נודע לנו כי העירייה מתכננת להרוס את חדר האשפה ברחוב", מספר דודו עובדיה, חבר בוועד תושבי רחוב הסיגלית בגילה, "ולהציב פחים מוטמנים במקום חדר האשפה הנוכחי, המשרת אותנו שנים. אנחנו מתנגדים לשינוי זה, הפחים המוטמנים לא מתאימים לאופי הרחוב – כרגע, האשפה מוסתרת בחדר, והפחים המוטמנים יוצבו בחוץ".


חדר האשפה ברחוב הסיגלית בגילה (צילום: דודו עובדיה)

חדר האשפה ברחוב הסיגלית בגילה (צילום: דודו עובדיה)


"אנחנו רואים מה קורה בשכונות אחרות – כל הפסולת נערמת ליד הפח המוטמן כי אין מקום לעוד אשפה, בגלל שהמתקנים צרים מדי. אנשים יזרקו את הפסולת ליד הפח ולא בתוכו, דבר שיגרום למפגע תברואתי לתושבי הרחוב", מבהיר עובדיה.



"הנחיתו את זה עלינו ללא שום שיתוף", מציין עובדיה, "אני לא מבין מה הלחץ להרוס את חדר האשפה? אני והמתנגדים אמרנו שאם היה מדובר בפחי צפרדע בחוץ, היתה סיבה להציב פחים מוטמנים, אבל זה בתוך חדר אשפה. אנחנו דורשים שחדר האשפה יישאר כמו שהוא כיום, ולא להרוס אותו ולהתקין פחים מוטמנים".

מנגד, גורמים בעירייה אומרים ל"כל העיר" כי "חדרי אשפה הוקמו לצורך הצבת פחי אשפה בלבד. מתוך ניסיון העבר, חדרי אשפה הממוקמים במרחב הציבורי, אשר לא משמשים את ייעודם, הופכים למפגע, וישנם מקרים בהם תושבים משתלטים עליהם לשימושים פרטיים ויוצרים כעסים וסכסוך שכנים".


חדר האשפה ברחוב הסיגלית בגילה (צילום: דודו עובדיה)

(צילום: דודו עובדיה)


כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" – בשכונת ארמון הנציב, יחד עם שכונות נוספות בעיר, הותקנו פחי אשפה מוטמנים, במקומם של פחי "הצפרדע", מה שהוביל לכך שחתולי הרחוב נשארו מורעבים, כאשר פחי האשפה החדשים מהווים עבורם מלכודת מוות של ממש. בעקבות הטענות העירייה יזמה תוכנית חדשה להאכלת חתולי הרחוב ברחבי העיר – עלות התוכנית 100 אלף שקלים.


 

חדר האשפה ברחוב הסיגלית בגילה (צילום: דודו עובדיה)

(צילום: דודו עובדיה)


מהעירייה נמסר בתגובה: "השבוע התקיימה פגישה בין נציגי העירייה עם תושבי רחוב הסיגלית, על פי הזמנת יו"ר מינהל קהילתי גילה, אשר השתתף בפגישה. בקצה הרחוב ממוקם חדר האשפה שהוקם על פי תב"ע מאושרת – לצורך מתן שירות פינוי אשפה לתושבים.מיקום הצבת הפח המוטמן הוחלט לאחר בדיקת התשתיות הפיזיות הקיימות באזור, כאשר מיקומו לא שונה מהמיקום הנוכחי כיום, בו מוצבת המכולה. בתוך כך, העירייה בשיתוף המינהל הקהילתי מקדמת שיתוף ציבור בשכונה במטרה לתת מענים לבקשות התושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבירם כהן

    רק בירושלים מתעורר תושב שחושב רק על עצמו ולא על המרחב הציבורי כתושב הרחוב נשמח מאוד להתקדם כמו בכל העולם ולא לחשוב על על צרכים אישיים

  2. ג. מ.

    לכו ראו ברמת אשכול מה קורה!
    שולחים ילדים קטנים לזרוק ערימות של זבל, וכל הזבל מוצא עצמו מחוץ לפח המוטמן.
    וגם מבוגרים! שמים ליד, או שזורקים דברים גדולים מדי ולא מזיז להם שהם תוקעים את המנגנון של הפח.
    כל הזמן צריך להזעיק את העיריה, הזבל נערם בחוץ, ושישו ושימחו.

    חבל מאד שהשקיעו כל כך הרבה כסף מבלי לחשוב על פחים ראויים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר