מתחם רחוב קולומביה, קרית מנחם (הדמיה: ביטמן בן-צור אדריכלים)
מתחם רחוב קולומביה, קרית מנחם (הדמיה: ביטמן בן-צור אדריכלים)

21 מגדלים, 4 שכונות בירושלים: מאות דירות חדשות אושרו לבנייה בוועדה המחוזית

קרית היובל, קרית מנחם, פת וגילה תופסות גובה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה לקדם חמש תוכניות להתחדשות עירונית, הכוללות הקמת מגדלים עם כ-1,730 דירות חדשות

פורסם בתאריך: 11.3.19 13:58

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה על קידום חמש תכניות להתחדשות עירונית בעיר הכוללות 1,729 יחידות דיור חדשות, שטחי ציבור ומסחר ושטחים פתוחים. התוכניות יקודמו בארבע שכונות שונות בירושלים – קרית היובל, קרית מנחם, גילה וקטמונים. סך הכל יוקמו 21 מגדלים בגבהים שונים.



בשכונת קרית היובל, החליטה הוועדה לאשר תוכנית הכוללת 208 יחידות דיור שייבנו בארבעה מבנים בני 9 קומות ובניין אחד בן 20 קומות. התכנית הינה על שטח של כ-15 דונם וממוקמת במפגש הרחובות ישראל זנגוויל-תורה ועבודה. כיום מצויים בשטח התוכנית שני מבני מגורים, בהם 60 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט. בנוסף ליחידות הדיור, הפרויקט כוללת שלושה מעונות יום המשולבים במבני המגורים, ומתחם נוסף עבור הקמת שלושה גני ילדים ובית כנסת. כמו כן, התוכנית כוללת שיקום ופיתוח 'עמק היובל'. בוועדה המחוזית מציינים כי "הוועדה המקומית המליצה על הפחתת גובה המגדל ל-15 קומות, ועל הגבהת שאר המבנים לגובה 11 קומות, אולם הוועדה המחוזית לא קיבלה את המלצתה, זאת בשל ניצול המיטבי של הקרקע ומתחם הצמוד למערכת הסעת המונים". התוכנית הינה ביוזמת חברת "קרסו נדל"ן -קדמת היובל-עמק היובל בע"מ", ונערכה על ידי משרד קרלוס פרוס אדריכלים.


מתחם "עמק היובל" בקרית היובל (הדמיה: משרד קרלוס פרוס אדריכלים)

מתחם "עמק היובל" בקרית היובל (הדמיה: משרד קרלוס פרוס אדריכלים)


כמו כן, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב ארתור הנטקה בקרית היובל. התוכנית מתפרסת על שטח כולל של כ-9.5 דונם, והיא כוללת 480 יחידות דיור שייבנו בארבעה מבני מגורים בני 25 קומות הפונים לרחוב הנטקה. במתחם מצויים כיום 4 מבני מגורים ובהם 138 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט. "התוכנית מקצה כ-1.3 דונם עבור שטח ציבורי פתוח", מציינים בוועדה המחוזית, "הכולל אף דרגנוע להקלת הקשר הרגלי בין רחוב הנטקה לרחוב ברזיל, שטחים ציבוריים המיועדים לגני ילדים ומעונות יום וחזית מסחרית כלפי רחוב הנטקה לאורך הרחוב. בהיבט התשתיות, התכנית כוללת הרחבה משמעותית של המדרכה ויצירת מרחב שהייה ופעילות הצופה אל הרי המערב". התוכנית הינה ביוזמת חברת "מנרב פרויקטים בע"מ", ונערכה על ידי משרד ארי כהן – גיא איגרא אדריכלות ובינוי ערים.


מתחם הנטקה, קרית היובל (הדמיה: משרד ארי כהן-גיא איגרא אדריכלות ובינוי ערים)

מתחם הנטקה, קרית היובל (הדמיה: משרד ארי כהן-גיא איגרא אדריכלות ובינוי ערים)




בשכונת קרית מנחם, החליטה הוועדה לאשר תוכנית הכוללת 408 יחידות דיור שייבנו בשלושה מבני מגורים בני 10 קומות שייבנו מעל קומת מסחר ושני מבני מגורים בני 32 קומות. התוכנית הינה על שטח של כ-16 דונם, וממוקמת ברחוב קולומביה. כיום מצויים במתחם שני מבני שיכון, ובהם 96 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט. בנוסף התוכנית מקצה כ-4.2 דונם לטובת שטח ציבורי פתוח לרווחת השכונה, 4 גני ילדים המשולבים במבני המגורים, חזית מסחרית כלפי הרחוב, וכן כוללת התוכנית מגרש עבור מבני ציבור לשימושים שונים. התוכנית הינה ביוזמת חברת "קרסו נדל"ן", ונערכה על ידי משרד ביטמן בן צור אדריכלים.


מתחם רחוב קולומביה, קרית מנחם (הדמיה: ביטמן בן-צור אדריכלים)

מתחם רחוב קולומביה, קרית מנחם (הדמיה: ביטמן בן-צור אדריכלים)


בשכונת גילה, החליטה הוועדה מחוזית להפקיד תוכנית הכוללת 500 יחידות דיור, שיוקמו ב-5 מבני מגורים – 2 מבני מגורים בני 30 קומות, מבנה מגורים בן 20 קומות ו-2 מבני מגורים בני 12 קומות. כיום מצויים במתחם 7 מבני מגורים ובהם 116 יחידות דיור שייהרסו לטובת הפרויקט. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-26 דונם, וממוקמת ברחוב אפרסמון. במתחם קיימים 7 מבני מגורים ובהם 116 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרוייקט.  "הוועדה המקומית הציעה 2 מבני מגורים בני 30 קומות ושלושה מבני מגורים בני 12", נמסר מהוועדה המחוזית, "אולם הוועדה המחוזית לא קיבלה המלצה זו, בשל הניצול המיטבי של הקרקע". התוכנית הינה ביוזמת חברת "אשדר חברה לבניה בע"מ" בשיתוף עם עיריית ירושלים, ונערכה על ידי משרד יסקי מור סיון אדריכלים.


מתחם רחוב אפרסמון, שכונת גילה (צילום: משרד יסקי מור סיון אדריכלים)

מתחם רחוב אפרסמון, שכונת גילה (צילום: משרד יסקי מור סיון אדריכלים)


בשכונת פת, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית הכוללת 133 יחידות דיור, שיוקמו בשני מבני מגורים בני 22 ו-10 קומות. התוכנית הינה על שטח של כ-2.5 דונם, וממוקמת בפינת הרחובות ברל לוקר ופת, בסמוך לתחנת הרכבת הקלה של הקו הכחול. במתחם קיים מבנה מגורים ובו 24 יחידות דיור שיפונה לטובת הפרויקט. בנוסף – 600 מ"ר יוקצו עבור שטחי ציבור ומסחר, טיפת חלב ומועדון נוער. "הוועדה המקומית המליצה על הקמת מגדל אחד בגובה 32 קומות", אומרים בוועדה המחוזית, "אולם הוועדה המחוזית מצאה מתוך החלופות שהוצגו לה, כי החלופה המועדפת ביותר למקום היא שני מבנים בגובה נמוך יותר". יזם ועורך התכנית הוא ניסים שיבלי מחברת "ח.נ. שיטת ההנדסה בע"מ".

יו"ר הוועדה המחוזית, עמיר שקד מוסר: "התכניות מהוות מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר. זאת, תוך הימנעות מבניה בשטחים הפתוחים ככל הניתן. כמו כן, התכניות סמוכות לקווי הרכבת הקלה הקיימים או העתידיים, ובכך מסייעות לממש את החזון של השענות העיר על תחבורה ציבורית יעילה, ובטוחה והפחתת השימוש ברכב הפרטי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תבינו

    בכיה לדורות כל המגדלים האחה. פעם היו שכוני מצוקה ועוד מעט מגדלי מצוקה. ואיוש במשרדים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברוכים הבאים לפתח תקוה. ציפוף העיר הוא דבר מבורך אבל הקשר בין מגדלים לציפוף הוא קלוש במקרה הטוב, במקרה הסביר יוצרים ציפוף, של מכוניות ושכונות מצוקה אנכיות. עם בניה לגובה בינוני של 7-8 קומות בתכסית גבוהה ורשת רחובות צפופה (כן, חלק מהשטחים הריקים והמיותרים בין הבניינים האלו צריכים להפוך לרחובות) אפשר להגיע לצפיפות גבוהה בהרבה תוך ניצול של היתרונות לצפיפות, בלי להיות תקועים בגודש של מכוניות. חבל שהמתכננים בירושלים תקועים ב-1991, שאמנם היא שנה טובה למוזיקה אבל פחות לתכנון.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש זוועה הורסים את ירושלים עם מגדלים. מה עם חניות לכל המכוניות האלה? מה עם פקקים ועומסי תנועה ? גם ככה זה עמוס מאוד היום!

  4. נטע גרינברג

    הכיצד זה עובד, החליטה הוועדה מחוזית להפקיד תוכנית… הדיירים יפונו לטובת הפרויקט … זאת אומרת כבר החתימו את רוב הנדרש של הדיירים במתחמים הללו?
    ומה בגורלם של תושבים מבוגרים, בני 70-75 למשל, לאן הם יפונו? לדיור שכור והמתנה של כמה שנים?
    אודה להסברכם

  5. דייר במגדל

    אנשים לא מבינים מה זה אומר לגור בבניין של 25 קומות: תחזוקה שוטפת יקרה, תיקונים במעליות, ניקיון, פינוי אשפה, טיפול בדיירים בעייתיים וכו'. וועד בית בקלות יכול לטפס לאיזור ה-500 ש"ח בחודש… מי שמכיר את האוכלוסיה הנוכחית ברח' שטרן למשל, יודע שרוב הדיירים שם לא יהיו מסוגלים או מוכנים להתחייבות כזאת.
    כמו שאני רואה את זה – יש שתי אפשרויות – הראשונה, היא שהאוכלוסייה שתגיע למגדלים האלה תהיה יותר חזקה ודיירים וותיקים בשכונות האלה ימצאו את עצמם נדחקים החוצה (מי יודע לאן?). האפשרות האחרת היא שבהעדר יכולת של הדיירים לשאת בעלויות התחזוקה, הבניינים האלה יהפכו למוזנחים ועלובים, האוכלוסייה החזקה יותר תברח וכו'. נראה איך יתפתחו הדברים…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר